Gå til innhold

Materiell vold-hvem betaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja klart en blir sliten. Men jeg har skrevet flere lister med argumenter for og mot å bli. Og de gode argumentene vinner. Det er rett og slett for mange bra ting med denne mannen. De sterke kjærlighetserklæringene han viser meg og barna hver eneste dag. Den hverdagslige omsorgen og ansvaret. All hjelpen. Han er en fantastisk god samtalepartner som jeg kan diskutere det meste med. Og nettopp det at han er et følelsesmenneske på godt og vondt er noe av det et jeg liker ved ham. Vi gråter like lett sammen av emosjonelle ting som vi roper høylytt og sint til hverandre. Når han ødelegger ting er det ofte et resultat av at følelsene blir for sterke og han sier alternativet ofte hadde vært hulkende gråt. Da blir det å knekke en stol lettere å forholde seg til følelsesmessig...

Anonymkode: 64b06...d19

Kan klarer ikke å håndtere følelsen og det er ikke bra uansett for kjærlig og omsorgsfull han er. Han har et stort problem som han må ta tak i nå og hvis han ikke ønsker det bør du vurdere å ta med barna og forlate han. 

Hvem som må betale for det som blir ødelagt er egentlig bare en bagatell i forhold til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sin tur kommer til alle tror jeg. Ville det være mulig å bytte på betalingen mot at dere tar opp temaet i familiesamtalene dere har begynt.

Anonymkode: 6ef24...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, E7H7 skrev:

Å nei, du - barn er aldri «totalt vernet» fra slik oppførsel. Mulig du tror det eller ønsker å tro det, men det stemmer aldri!

Små barn skjønner selvsagt ikke alt, men de merker at noe er galt. Det er ofte er en større påkjenning enn å være større/voksen å forstå hva som skjer. 

Har du kilder for disse påstandene dine? Barna våre er ihvertfall over gjennomsnittet gode og utstråler en vanvittig trygghet. De trassen mindre enn gjennomsnittet og er stort sett positive. Får mye skryt i bhg for personligheten/væremåten sin.

Tenker det ville vist utad på et vis, feks ift det mellommenneskelige...dersom de skulle vært påvirket av oss foreldres konflikter. Selv om vi er uvenner, så streber vi etter å være sammen ved typisk familieting som måltider, leggetid osv. Dette er det kjekkeste de vet. Familien samlet. Og de hadde vel neppe likt det likegodt om de enset negative vibber rundt det...

Anonymkode: 64b06...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sin tur kommer til alle tror jeg. Ville det være mulig å bytte på betalingen mot at dere tar opp temaet i familiesamtalene dere har begynt.

Anonymkode: 6ef24...ea8

Ikke dumt forslag..

Anonymkode: 64b06...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, frosken skrev:

Dette er jeg enig i. Dette høres ut som et foreldrepar som sammen lager mye mer drama enn hva som er ok i et hus med barn. 

Tenker dette kanskje får være noe familievernkontoret får ta en vurdering av...

Per i dag har vi to lykkelige barn som elsker begge foreldrene sine like mye. Og det kjekkeste de vet er når vi gjør ting sammen hele familien samlet.

Anonymkode: 64b06...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...