Gå til innhold

Skulle jeg latt være å si det ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Årene går og noen ganger er det langt mellom anledninger der slekten treffes. Jeg møtte i  en 80 årsdag mange gamle kjente . Praten gikk lett rundt bordet. Så spør en tante meg:» du da, hva jobber du med nå?». Jeg vrir meg litt og sier at jeg ikke jobber for tiden. Alles øyne rettes mot meg. « Å,ja, så du er sykemeldt eller»?. Jeg må motvillig fortelle at jeg er uføretrygdet. «Å, er du syk?» spør tante og alle rundt borde er nå intressert. Jeg stotrer og stammer og føler meg sååå skamfull. Så må jeg si det :» jeg har en psykisk lidelse»!!!!!. « Det er noen dager siden dette nå. Jeg kjenner enda på skammen og jeg vet at dette nå er sagt videre til alle jeg kjenner. Skulle jeg ha latt være å si det?. 

Anonymkode: 189de...bf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årene går og noen ganger er det langt mellom anledninger der slekten treffes. Jeg møtte i  en 80 årsdag mange gamle kjente . Praten gikk lett rundt bordet. Så spør en tante meg:» du da, hva jobber du med nå?». Jeg vrir meg litt og sier at jeg ikke jobber for tiden. Alles øyne rettes mot meg. « Å,ja, så du er sykemeldt eller»?. Jeg må motvillig fortelle at jeg er uføretrygdet. «Å, er du syk?» spør tante og alle rundt borde er nå intressert. Jeg stotrer og stammer og føler meg sååå skamfull. Så må jeg si det :» jeg har en psykisk lidelse»!!!!!. « Det er noen dager siden dette nå. Jeg kjenner enda på skammen og jeg vet at dette nå er sagt videre til alle jeg kjenner. Skulle jeg ha latt være å si det?. 

Jeg synes du var tøff som sa det. Ubehagelig der og da, men kan gjøre det enklere for deg fremover, så slipper du å tenke på å finne nye historier å fortelle. Husk at gjestene der var nysgjerrig og ikke nødvendigvis dømmende.

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det var riktig av deg å si det, å ha en psykisk lidelse er ingenting å skamme seg for. Jeg tror folk flest i dag aksepterer det ❤️ 

Drømmeautomat
Skrevet

Den nesevise tanta di skulle latt være å grave så jævlig, det er der problemet ligger.

AnonymBruker
Skrevet

Du burde ikke sagt det, for det har de ingenting med....

Anonymkode: ad4bd...97a

Skrevet

Du var veldig modig. Psykisk syk er en sykdom som fysiske óg. Du trenger ikke å tenke mer om det. Når det er ikke akseptert, er det trist for vedkommende ikke for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...