Gå til innhold

En litt ubehagelig betroelse. Hva hadde en terapeut tenkt ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg har ofte kommet til meg og betrodd sine tanker og følelser. Hun har jobbet i en barnehage i mange år. I det siste har det kommet frem at hun har slitt psykisk en stund , hun har et nesten unormalt behov for å bli bekreftet og elsket. Det blir liksom aldri nok. Her en dag betrodde hun meg at hun på jobben noen ganger bevisst kunne la ungene falle. Eller hun skubbet de litt forsiktig for å få de til å gråte med den begrunnelse at de da kommer til henne for å få trøst. Jeg tenkte en del på dette og prøvde å ta det opp med henne senere men da avfeide hun det med at det ikke var noe å snakke om. Hvis en pasient hadde betrodde noe slikt til en terapeut, hva ville terapeut tenkt om det ? 

Anonymkode: 6b99d...b9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var behandler, ville jeg i dette tilfellet jobbet med temaet for å endre denne adferden. Det er mulig å endre når hun er klar over det og ønsker hjelp. Det kan jo ikke være noe godt for henne heller. 

Anonymkode: eb2ac...764

Skrevet

Enig med ..764, men må legge til at en må vurdere grensen for når dette er så alvorlig at en må gripe inn. Er det så alvorlig at barna kan ta skade av det? Har hun den empatien og omsorgsevnen som er nødvendig for å kunne ha en slik jobb?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, kupton skrev:

Enig med ..764, men må legge til at en må vurdere grensen for når dette er så alvorlig at en må gripe inn. Er det så alvorlig at barna kan ta skade av det? Har hun den empatien og omsorgsevnen som er nødvendig for å kunne ha en slik jobb?

Jeg tenker bare at hun har innrømmet sin adferd, og da burde hun vel kunne klare å endre dette om hun virkelig ønsker endring? 

Samtidig skal det ikke gå utover barn. Så jeg deler din bekymring. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, kupton skrev:

Jeg er absolutt mest bekymret for barna. Vet ikke hvor alvorlig det er og jeg er ikke på hennes jobb til å vurdere dette. Jeg har spurt min venninne om hun har snakket med psykolgen sin om det men det vil hun ikke. Jeg har også registrert opp gjennom årene at hun er veldig hard mot hunden sin. Veldig overstrømmende og koser med hunden det ene øyeblikket for så å kjefte og feks riste den det neste. Det er flere som har reagert på denne harde måten hun behandlet hunden på. Dette gjør at jeg blir mer på vakt over det hun forteller. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er absolutt mest bekymret for barna. Vet ikke hvor alvorlig det er og jeg er ikke på hennes jobb til å vurdere dette. Jeg har spurt min venninne om hun har snakket med psykolgen sin om det men det vil hun ikke. Jeg har også registrert opp gjennom årene at hun er veldig hard mot hunden sin. Veldig overstrømmende og koser med hunden det ene øyeblikket for så å kjefte og feks riste den det neste. Det er flere som har reagert på denne harde måten hun behandlet hunden på. Dette gjør at jeg blir mer på vakt over det hun forteller. 

Etter disse nye opplysningene trekker jeg mitt svar tilbake. Jeg ville ikke latt en slik person jobbet i barnehage.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter disse nye opplysningene trekker jeg mitt svar tilbake. Jeg ville ikke latt en slik person jobbet i barnehage.

Enig! Å jobbe i barnehage er svært krevende. Når hun er så ustabil er hun ikke egnet å jobbe med barn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...