Gå til innhold

Livet er for brutalt akkurat nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, frosken skrev:

Du kan starte opp igjen med hobbien du likte:-) 

Når det gjelder tiltak, så tenker jeg på ting som at du kan ta deg tid til noe som kan kjennes ok. Hva det kan være, er det bare du som vet, men det vil alltid finnes noe som kan kjennes litt bedre ut. 

Kanskje jeg skal reise bort i helga. har egentlig ikke råd til det, men økonomien er allerede ødelagt uansett.. 

Jeg må bare vekk fra alt. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, laban skrev:

Men var det ikke slik at du trivdes kjempegodt der?

Jeg synes ikke man skal ta avgjørelser som får store konsekvenser og / eller er vanskelige å gjøre om på, mens man er i en form for unntakstilstand (syk, i sorg, langt nede følelsesmessig, under sterkt press,...). Da skal man la rutinene være som de er og vente med drastiske endringer til tingene har normalisert seg.

Det var vel også noe du følte du var nødt til, slik du nå tenker om jobben? Ikke gjør samme tabben én gang til.

Ok. 

Tusen takk til dere alle. Jeg hadde ikke klart dette uten dere. Virkellg. Jeg unner ingen å gå gjennom en slik smerte. 

Ønsker dere alle en god natt.. :) 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt for mye. Ikke en gang forsøk på å være positiv hjelper. Noen er sint på meg og lei av meg også. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Forsøk så hardt du kan å vær glad. Jeg vet hvor kjipt og sårt livet kan føles av og til men aldri gi opp. Og husk det er i blant slik at vi vokser som mennesker i motgang.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Thebutterfly skrev:

Forsøk så hardt du kan å vær glad. Jeg vet hvor kjipt og sårt livet kan føles av og til men aldri gi opp. Og husk det er i blant slik at vi vokser som mennesker i motgang.  

Tusen takk ❤️

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I forsøk på å få kontroll over vonde følelser og sterk uro har jeg den siste uka ødelagt bare enda mer for meg selv, og det nådde toppen i går. Det kan faktisk ikke bli verre. Jeg kan heller ikke bli verre, og det skremmer meg hvor ille jeg kan bli pga følelser og uro. 

Men jeg har selv satt meg i denne situasjonen, og da må jeg også ta konsekvensene av den selv. Jeg vet imidlerid ikke hvordan, så jeg gruer meg fordi jeg ikke har noe å finne på og se frem til. Jeg vil også kveles bare av tanken på å være hjemme resten av uka i en slik situasjon når forholdene hjemme er som de er for tiden. 

Det kommer til å bli vonde og slitsomme dager fremover, men jeg skal klare det. Det er heller ikke alle som hadde klart å stå på beina i en sånn situasjon, så jeg må være sterkere enn jeg tror. Jeg får ta med meg det videre. 

Tusen takk for at dere hjalp meg i akuttfasen. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten dere. Tanken skremmer meg. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps. Hvis noen har forslag om hvordan jeg skal holde ut de neste dage er det kjært velkomment.

Jeg skal også jobbe med det som er årsakene til at ting har blitt som de har blitt, dvs meg selv, så jeg har en stor jobb foran meg. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Hvis noen har forslag om hvordan jeg skal holde ut de neste dage er det kjært velkomment.

Jeg skal også jobbe med det som er årsakene til at ting har blitt som de har blitt, dvs meg selv, så jeg har en stor jobb foran meg. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Jeg ville kanskje tatt en time av gangen og så prøvd å gjort minst en positiv ting for meg selv. Trenger ikke være store greia. Feks gjøre det litt hyggelig rundt frokosten  eller en god dusj. Snakke pent til seg selv.

Når jeg er uttafor så synes jeg ikke noe er positivt, men må da bare gjøre ting som jeg vet pleier å være positivt.

Håper ting går bedre for deg i dag. Ønsker deg en så god dag som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Hvis noen har forslag om hvordan jeg skal holde ut de neste dage er det kjært velkomment.

Jeg skal også jobbe med det som er årsakene til at ting har blitt som de har blitt, dvs meg selv, så jeg har en stor jobb foran meg. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Det kan være bra å jobbe med seg selv. Men nå vil jeg nesten si at jobb mindre og lev mere. Ikke gruble på det negative, men let etter det positive. Livet kommer med stadig nye utfordringer. Ikke alt vi takler etter hva vi ønsker.  Heller ikke hva andre mener er rett. Men vi er mennesker og reagerer ulikt. Negativ grubling stjeler livet fra oss. Jeg vet ikke hvorfor du har kuttet ut hobbyen din. Men vurder om det virkelig var nødvendig, eller om det er andre løsninger. Det kan også være andre ting som kan avlede vonde tanker. Oppsøk det som gir lysglimt i livet. 

Anonymkode: f7c3f...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ps. Hvis noen har forslag om hvordan jeg skal holde ut de neste dage er det kjært velkomment.

Jeg skal også jobbe med det som er årsakene til at ting har blitt som de har blitt, dvs meg selv, så jeg har en stor jobb foran meg. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Kan du bruke naturen? Jeg vet ikke hvor du bor og om det er muligheter, ei heller om du orker å dra ut. Jeg vet bare med meg selv at om jeg kommer meg ut, angrer jeg i hvert fall ikke på det. Gå en lang tur, sitte og se utover havet etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Be om time hos fastlege og fortell om at det nå har toppet seg så mye at det bare kjennes for mye slik du har formidlet her. Kanskje prøver sjefen å hjelpe deg men bommer jo så totalt. Sjefen tenker kanskje på dine rettigheter i systemet. At om du blir løst fra noe av jobben så har du rett på AAP.

Når det gjelder tilbakemeldinger du nå får på jobben så tror jeg det handler mye mer om et pervertert arbeidsliv anno 2019 enn deg. Hør bare på politiske debatter alt som skjer. Alt har innvirkning på oss mennesker og enkelte trykker bare andre ned for selv å klare seg bedre.

Om du har omsorgsansvar helt formelt for din mann så skal man ha mulighet for avlastning slik at man får alenetid kanskje til jobbsøking og avkobling og ta vare på seg selv tid. Kommunen du bor i skal kunne hjelpe. Om man ber om en time også hos nav så fatter konsulenten de nødvendige vedtak som utløser rettogheter nødvendig  for deg og din familie uavhengig av alt.

Jeg syntes det er leit å lese at du har det så tungt nå. Ditt Nick er så fint så jeg tenker bare for et godt menneske du er med forståelsesfulle og empatiske kommentarer og svar.

Tror vi alle vil tenke på deg og håper du får god hjelp av fastlegen.

Lykke til og god bedring😊

 

Anonymkode: 70151...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditt Nick er så fint så jeg tenker bare for et godt menneske du er med forståelsesfulle og empatiske kommentarer og svar.

Hvem er det egentlig du svarer? Trådstarter er anonym.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje prøver sjefen å hjelpe deg men bommer jo så totalt. Sjefen tenker kanskje på dine rettigheter i systemet. At om du blir løst fra noe av jobben så har du rett på AAP.

Når det gjelder tilbakemeldinger du nå får på jobben så tror jeg det handler mye mer om et pervertert arbeidsliv anno 2019 enn deg.

Står det noe som helst i innleggene fra trådstarter om at sjefen eller noen andre har kommet med tilbakemeldinger, bortsett fra at det er en kollega som kan tenke seg internt bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for råd og for alle svar. Jeg skal komme meg gjennom dette, ting er i ferd med å snu. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Midt oppe i alt dette fikk jeg idag to svært gledelige nyheter; vi har fått rask time hos gjeldsrådgiver (har hatt sterk angst for å kontakte nav, så det ble utsatt i flere år) - jeg regnet med å måtte vente i flere uker, og så er det ikke en gang en.... og så går jeg opp 12.000 i lønn. Fikk også en annen gledelig nyhet som jeg ikke kan fortelle om her. 

 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Midt oppe i alt dette fikk jeg idag to svært gledelige nyheter; vi har fått rask time hos gjeldsrådgiver (har hatt sterk angst for å kontakte nav, så det ble utsatt i flere år) - jeg regnet med å måtte vente i flere uker, og så er det ikke en gang en.... og så går jeg opp 12.000 i lønn. Fikk også en annen gledelig nyhet som jeg ikke kan fortelle om her. 

 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Det var positivt, det er bra du ser det positive i livet ❤️ 

Alle blir nok livslei iblant. Det kan bli for mye å takle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var positivt, det er bra du ser det positive i livet ❤️ 

Alle blir nok livslei iblant. Det kan bli for mye å takle. 

Takk ❤️

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var positivt, det er bra du ser det positive i livet ❤️ 

Alle blir nok livslei iblant. Det kan bli for mye å takle. 

Jeg hadde så sterk angst for å kontakte nav at jeg sendte brev der jeg forklarte situasjonen. Skulle gjort det for flere år siden men klarte det ikke. Så tok jeg mot til meg i forrige uke, og idag fikk vi telefon.. det skal bli så godt å få hjelp med økonomien. Belastningen har vært enorm. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde så sterk angst for å kontakte nav at jeg sendte brev der jeg forklarte situasjonen. Skulle gjort det for flere år siden men klarte det ikke. Så tok jeg mot til meg i forrige uke, og idag fikk vi telefon.. det skal bli så godt å få hjelp med økonomien. Belastningen har vært enorm. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Ja håper nav kan hjelpe dere ❤️ Det er ikke greit å slite økonomisk, det blir det stadig angst og bekymringer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for at dere støtter meg. Hele min verden raste sammen i går. Det ble for vondt å innse hvor ille noen synes jeg er. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja håper nav kan hjelpe dere ❤️ Det er ikke greit å slite økonomisk, det blir det stadig angst og bekymringer av. 

Ja, det har vært jævlig til tider.. det har heller ikke vært noe artig for meg å slite meg gjennom arbeidsdagene (40 timer i uka) og så sluker gjelda hele lønna.. vi betaler 300.000 i året i bare forbruksgjeld, og den går ikke en gang ned... jeg er glad for at jeg klarte å finne styrke til å gjøre dette, og ble veldig lettet da vi fikk telefonen idag, dette har ligget på meg hver eneste dag i flere år, men jeg har ikke vært sterk nok til å gå den veien jeg nå gjør. Håper bare det er mulig å hjelpe oss.. 

Anonymkode: ec8d8...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...