Gå til innhold

Kupton / Andre usikker på meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg måtte seponer Ad og skal snart bytte til en annen, fordi jeg tålte det ikke.. Hadde siste gang så mye destruktive tanker at jeg er usikker på meg selv. Familien min er ingen støtte og jeg vil ikke være alene med meg selv. Er det kanskje mulig å legge meg inn en tid til Ad virker? Gjør fastlegen det? Eller er det stor fare for å bli avvist?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om Ad på sikt klart reduserer suicidalitet, vet vi at det er økt fare ved oppstart og ved doseøkninger. Derfor bør du diskutere dette med legen din. Innleggelse er mulig. Hva utfallet av diskusjonen vil bli, vet jeg selvsagt ikke.

Lykke til :-)

stjernestøv
Skrevet
58 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hei, jeg måtte seponer Ad og skal snart bytte til en annen, fordi jeg tålte det ikke.. Hadde siste gang så mye destruktive tanker at jeg er usikker på meg selv. Familien min er ingen støtte og jeg vil ikke være alene med meg selv. Er det kanskje mulig å legge meg inn en tid til Ad virker? Gjør fastlegen det? Eller er det stor fare for å bli avvist?

Hver gang jeg har blitt innlagt har de hatt medisin i tankene, så det skulle være mulig. Man kan få bivirkninger i begynnelsen. 

Skrevet
2 timer siden, kupton skrev:

Selv om Ad på sikt klart reduserer suicidalitet, vet vi at det er økt fare ved oppstart og ved doseøkninger. Derfor bør du diskutere dette med legen din. Innleggelse er mulig. Hva utfallet av diskusjonen vil bli, vet jeg selvsagt ikke.

Lykke til :-)

Tusen takk! Jeg hadde det ikke bra ved siste medisinering og nå er jeg redd å bli verre. Fikk i dag Zoloft fra fastlegen. Jeg hadde problemer å forklære fastlegen siste situasjon. Han hadde det travelt og han sa når jeg få bivirkninger skal jeg gi beskjed. Jeg føler at jeg bli ikke forstått eller de tar meg ikke alvor. Hvordan skal jeg forklære meg når jeg få det som sist? Eller feiltolker jeg igjen? Kan jeg ringe dps om helgen? 

Skrevet

Du kan ringe DPS. Ja, de har det for travelt og tar for lett på en del saker. 

Skrevet
28 minutter siden, kupton skrev:

Du kan ringe DPS. Ja, de har det for travelt og tar for lett på en del saker. 

Jeg håper at jeg trenger det ikke. Tusen takk.

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Hver gang jeg har blitt innlagt har de hatt medisin i tankene, så det skulle være mulig. Man kan få bivirkninger i begynnelsen. 

Bivirkninger lott jeg merke til 😁

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Bivirkninger lott jeg merke til 😁

Ja, det går som regel over. 

Skrevet
2 timer siden, Betti 11 skrev:

Tusen takk! Jeg hadde det ikke bra ved siste medisinering og nå er jeg redd å bli verre. Fikk i dag Zoloft fra fastlegen. Jeg hadde problemer å forklære fastlegen siste situasjon. Han hadde det travelt og han sa når jeg få bivirkninger skal jeg gi beskjed. Jeg føler at jeg bli ikke forstått eller de tar meg ikke alvor. Hvordan skal jeg forklære meg når jeg få det som sist? Eller feiltolker jeg igjen? Kan jeg ringe dps om helgen? 

Det kan være til hjelp å skrive et mer utfyllende brev til fastlegen og ta det med. Evt bestille en dobbelttime for å signalisere at du trenger å snakke en del. 

Håper du fikk kontakt med dps. 

Skrevet
1 time siden, cathlin skrev:

Det kan være til hjelp å skrive et mer utfyllende brev til fastlegen og ta det med. Evt bestille en dobbelttime for å signalisere at du trenger å snakke en del. 

Håper du fikk kontakt med dps. 

Fastlegen vet jo om hele historien. Sykepleieren var med på førrige timen men da var det ikke så akutt. Jeg hadde en episode hvor jeg var veldig nede og det vil jeg ikke har igjen. Jeg er redd å bli avvist når jeg skulle trenge hjelp.

Skrevet
1 time siden, Betti 11 skrev:

Fastlegen vet jo om hele historien. Sykepleieren var med på førrige timen men da var det ikke så akutt. Jeg hadde en episode hvor jeg var veldig nede og det vil jeg ikke har igjen. Jeg er redd å bli avvist når jeg skulle trenge hjelp.

Noen ganger må man gni det inn. Syns du forklarer deg godt skriftlig. 

Skrevet
1 minutt siden, cathlin skrev:

Noen ganger må man gni det inn. Syns du forklarer deg godt skriftlig. 

Da skulle jeg skive alltid til han.  😁

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...