Gå til innhold

Det dere frem til 17.mai feiringen og har bunaden klar.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alt påbegynt pølse og is- spisingen , men det er vel juks kanskje.

Hva med dere. Hvordan ser der dagen frem for dere?

Anonymkode: 68b48...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal jobbe dugnad på 17. mai, det har jeg gjort i mange år. Bunad har jeg ikke, men jeg har en samekofte, blir ikke å bruke den siden jeg skal jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er så mange tror jeg som selv må sørge for våre pølser og is dag så synes ikke synd på meg selv eller føler meg spesielt utenfor av det. Synes vi er heldige som har en sånn flott først og fremst barnas dag.😊 Så flink du er som bidrar.😊

Anonymkode: 68b48...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som vanlig være sjåfør på 17 mai. Det er helt greit da jeg ikke greier så store menneske mengder. Synes 17 mai er en hyggelig dag uansett om jeg bare hadde vært hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Hos oss er det denne uka opplading til konfirmasjon, så da skal bunadene brukes. Skal stryke skjorter i kveld, og se over alt. Så blir det jo vask av skjortene på søndagen, og så ny runde med stryking før 17. mai :o Juhuuuuuu - jeg som eeeeeelsker å stryke *ironi*

17. mai er travel, med å stå opp i 7-tida, spise en rask frokost, kjøre til byen, der skoletoget begynner klokka 9, så hjem en tur og spise lunsj sammen med mine foreldre, og så skal jeg til byen igjen og være med på borgertoget. Mulig vi skal til noen venner om kvelden. Er ikke glad i pølser, så det blir det nok lite av - men en is eller to hører med!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynner så smått å sette pris på 17. mai igjen nå fire år etter at yngste ungen ble ferdig med 10. klasse. Før det, mens ungene gikk på skolen, var 17. mai et like stort indre helvete hvert eneste år. Pga sosialangst. Måtte jo til byen okke som og se ungene i toget, vinke og ta bilder. Så var det gjerne dugnad på skolen etterpå. 🤮 Forferdelig dag!

Anonymkode: 9836c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke planen for dagen klar ennå. Bunaden har krympet i skapet de siste to årene så den får henge i fred. Jentungen og jeg har delvis bestemt at vi skal se hele barnetoget i Trondheim, mange, mange år siden sist jeg så hele toget og siden dette er siste året jeg bor i Trondheim så tenker jeg å benytte sjansen. Med mindre det blir typisk trøndervær.

Så blir det vel godis og middag hos eksen som vanlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg skal skrive eksamensoppgave og gå en  lang tur i skogen med bikkja. Konfirmasjon hos oss også på førstkommende søndag, men ikke feiring med den normale delen av familien før to uker etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver ikke og planlegger 17. mai dagesvis i forkant, har ingen tradisjon for å lage mye styr ut av den dagen. Gjetter jeg som vanlig vasker og stryker skjorta kvelden før, etter å ha handlet inn bobler og til kake dagen før.

Hva med deg?, har du for vane å spise deg opp på pølser og is altså? Høres rart ut for min del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst reise bort. Uten unger er det litt annerledes og nå føler jeg meg for utrent og tykk til at jeg kan «skinne» i en fin kjole og🥴 Og da er det samme problem med dra på beach-ferie🥵 og på storby/shopping.... Jaja, sånn går det når jula varer til sommeren🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
1 minutt siden, cilie skrev:

Vil helst reise bort. Uten unger er det litt annerledes og nå føler jeg meg for utrent og tykk til at jeg kan «skinne» i en fin kjole og🥴 Og da er det samme problem med dra på beach-ferie🥵 og på storby/shopping.... Jaja, sånn går det når jula varer til sommeren🥴

Ingen god idé å utsette å leve til du har gått ned i vekt. Livet det er nå, det! Pynt deg og gjør det beste ut av det :) 

 

  • Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet (Stig Johansson)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Xtra skrev:

Ingen god idé å utsette å leve til du har gått ned i vekt. Livet det er nå, det! Pynt deg og gjør det beste ut av det :) 

 

  • Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet (Stig Johansson)

Story of my life😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
1 minutt siden, cilie skrev:

Story of my life😅

Men så bestem deg for å endre på det, da! Det er det bare DU som kan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alt påbegynt pølse og is- spisingen , men det er vel juks kanskje.

Hva med dere. Hvordan ser der dagen frem for dere?

Anonymkode: 68b48...708

Nei blir vel som alle andre dager for meg, men bra at dere koser dere :) 

Anonymkode: 8adf5...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Men så bestem deg for å endre på det, da! Det er det bare DU som kan! 

Kronisk misfornøyd. Tror ikke det kan endres😅 Og nå drar jeg på årene og - og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
Akkurat nå, cilie skrev:

Kronisk misfornøyd. Tror ikke det kan endres😅 Og nå drar jeg på årene og - og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut det.

Huff, dette høres virkelig nitrist ut. Får lyst til å filleriste deg! Du kunne hatt det så bra! Men du virker ikke villig til å ta noen grep, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Huff, dette høres virkelig nitrist ut. Får lyst til å filleriste deg! Du kunne hatt det så bra! Men du virker ikke villig til å ta noen grep, dessverre.

Grep? Har prøvd det meste. Tankegangen er som den er. Jeg kan være på et flott sted og være blid utad, men inni meg tenker jeg likevel; «snart jobb» «skulle vært tynnere» «dette er dyrt» «folk blir syke og dør» «nå får jeg pigmenter/rynker» «skulle ikke tatt den pizzaen til lunch» «skulle pusset opp hjemme» «burde spart til pensjon» «skulle studert noe annet» En evig kvern. 

Jeg ser noe grunnleggende trist ved livet. Ikke mange vet om dette. Foreslo dystymi til en lege en gang, men vedkommende mente det var helt uaktuelt mtp «alt jeg visstnok gjør.» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
1 minutt siden, cilie skrev:

Grep? Har prøvd det meste. Tankegangen er som den er. Jeg kan være på et flott sted og være blid utad, men inni meg tenker jeg likevel; «snart jobb» «skulle vært tynnere» «dette er dyrt» «folk blir syke og dør» «nå får jeg pigmenter/rynker» «skulle ikke tatt den pizzaen til lunch» «skulle pusset opp hjemme» «burde spart til pensjon» «skulle studert noe annet» En evig kvern. 

Jeg ser noe grunnleggende trist ved livet. Ikke mange vet om dette. Foreslo dystymi til en lege en gang, men vedkommende mente det var helt uaktuelt mtp «alt jeg visstnok gjør.» 

Så leit. Jeg ville tro terapi for å snu tankesettet kunne hjelpe, men jeg har jo egentlig ikke peiling. Du er antakelig både penere, tynnere og yngre enn meg, men akk så mye mer misfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...