Gå til innhold

Det dere frem til 17.mai feiringen og har bunaden klar.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

17de mai er en dag jeg ikke går ut døra. Ser på Netflix eller spiller xbox.

 

Det blir for mye. Er man ikke velkledd og vellykket så føler man seg utenfor.

Anonymkode: 4e6dd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
28 minutter siden, cilie skrev:

Grep? Har prøvd det meste. Tankegangen er som den er. Jeg kan være på et flott sted og være blid utad, men inni meg tenker jeg likevel; «snart jobb» «skulle vært tynnere» «dette er dyrt» «folk blir syke og dør» «nå får jeg pigmenter/rynker» «skulle ikke tatt den pizzaen til lunch» «skulle pusset opp hjemme» «burde spart til pensjon» «skulle studert noe annet» En evig kvern. 

Jeg ser noe grunnleggende trist ved livet. Ikke mange vet om dette. Foreslo dystymi til en lege en gang, men vedkommende mente det var helt uaktuelt mtp «alt jeg visstnok gjør.» 

Og for å sette ting litt i perspektiv.

Om du var en utmagret kreftpasient med kort tid igjen å leve, ville tankene vært. 

- Hvorfor satte jeg ikke pris på det jeg hadde når jeg var frisk ?

Livet er her og nå Cilie. Ikke noe som kommer senere.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Og for å sette ting litt i perspektiv.

Om du var en utmagret kreftpasient med kort tid igjen å leve, ville tankene vært. 

- Hvorfor satte jeg ikke pris på det jeg hadde når jeg var frisk ?

Livet er her og nå Cilie. Ikke noe som kommer senere.

Ja da jeg var mager og dårlig når ungene var små ba jeg til Gud"Bare la meg klare å gå,og jeg skal aldri klage på vekta igjen". Husker det, men nå er det vekta som gjelder igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir en helt vanlig dag. Kommer vel til å sove til 14-15. Surre litt på nettet, slappe av på sofaen og kanskje gå ut å kjøpe en coca utpå kvelden når festlighetene har roet seg ned.

Anonymkode: 81196...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir en helt vanlig dag. Kommer vel til å sove til 14-15. Surre litt på nettet, slappe av på sofaen og kanskje gå ut å kjøpe en coca utpå kvelden når festlighetene har roet seg ned.

Anonymkode: 81196...209

Hvorfor skal du ut og kjøpe Cola etter at feiringen er over? Hvorfor kan du ikke bare kjøpe den på forhånd, så slipper du å gå ut om du syns feiringen er så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Vil helst reise bort. Uten unger er det litt annerledes

Det skjønner jeg godt. I år er det en fredag, så alt ligger godt til rette for den som ønsker å gjøre en vri. Men begrunn det med noe annet enn at du ikke er bra nok, gjør det fordi du har lyst på en langhelg eller fordi du har mer lyst til noe annet enn det typiske 17.mai-programmet du har vært gjennom mange ganger før!

Vi skal "stikke av" selv i år. Forrige gang vi ikke hadde noen barn eller foreldre vi burde være i nærheten av på 17.mai, var i 1990. Jeg skal vende tilbake til is og pølser hvis jeg får barnebarn noen gang. Inntil da har jeg tenkt å bruke fridagen slik det passer meg og mine aller nærmeste. Pliktløp er det nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, cilie skrev:

Vil helst reise bort. Uten unger er det litt annerledes (...)

Ser den. Min er voksen nå, så jeg har ikke noe pliktprogram sammen med han. Kommer imidlertid til å spise sammen med han i løpet av dagen, og ut over dét drikke bobler og spise enda mer sammen med venner som er i samme situasjon :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutes ago, Kayia said:

Hvorfor skal du ut og kjøpe Cola etter at feiringen er over? Hvorfor kan du ikke bare kjøpe den på forhånd, så slipper du å gå ut om du syns feiringen er så ille?

For da drikker jeg den opp på forhånd. Så da må jeg uansett ut.

Anonymkode: 81196...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Xtra skrev:

Så leit. Jeg ville tro terapi for å snu tankesettet kunne hjelpe, men jeg har jo egentlig ikke peiling. Du er antakelig både penere, tynnere og yngre enn meg, men akk så mye mer misfornøyd.

Hehe, takk takk - har prøvd det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Og for å sette ting litt i perspektiv.

Om du var en utmagret kreftpasient med kort tid igjen å leve, ville tankene vært. 

- Hvorfor satte jeg ikke pris på det jeg hadde når jeg var frisk ?

Livet er her og nå Cilie. Ikke noe som kommer senere.

Vet det - nettopp det som gjør det ekstra kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, laban skrev:

Det skjønner jeg godt. I år er det en fredag, så alt ligger godt til rette for den som ønsker å gjøre en vri. Men begrunn det med noe annet enn at du ikke er bra nok, gjør det fordi du har lyst på en langhelg eller fordi du har mer lyst til noe annet enn det typiske 17.mai-programmet du har vært gjennom mange ganger før!

Ja, takk. Vet dog at jeg kommer til å være misfornøyd uansett😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje på skogstur med en kompis på 17. mai, men det kommer litt an på været. Gidder ikke hvis det er drittvær. Han bor et stykke unna så han kan liksom ikke komme hit for å gå en time i skogen. Hvis det blir greit vær, kan det vel hende vi lager noe ekstra god mat på primusen, sånn siden det er 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for så mange etter trådstart ufortjent hyggelige svar.😊

Vet ikke hvorfor jeg spiste meg mett på pølse og is så lenge før dagen. Hvorfor jeg lever som hver en dag blir den siste. Vanskelig å si. Har alltid vært sånn.

Utover det synes jeg det er synd at det ikke er barnas dag hver dag hele året og hvert år. Trenger jo ikke være fest ,bare barnas dag i politikerene sin agenda og de som er forelder tenker jeg. At vedtakene deres i alt fra vei- politikk  til forsvarspolitikk og kulturelle skolesekken og alt speilet sånne verdier. Bedre sent enn aldri tenker jeg.

Vi får se og høre hva de har å komme med i 17. maitalene sine.

Håper været blir bra for alle.😊 (Husker selv tilbake på 17.mai er hvor det har haglet og snødd og vi har måttet fyre i peisen. Været kan være skiftende og lunefull.)

Anonymkode: 68b48...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal selv som vanlig ikke noe spesielt Den Store Dagen ,men har rikelig med pølse og is og alt trenger man ikke. Det blir et Hipp Hurra allikevel fra kjøkkenkroken.😊

Anonymkode: 68b48...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...