Gå til innhold

Jeg trenger ikke antipsykotika men!

Anbefalte innlegg

Gjest elina777
Skrevet

Jeg har gjennomskuet alle vrangforestillinger og kommer aldri til å bli lurt av hjernen min igjen så jeg trenger ikke antipsykotika 

men bare jeg prøver redusere dosen får jeg et stort ubehag i hjernemassen og klarer ikke fungere

venninna mi sluttet på antipsykotika uten problem, så hvorfor kan ikke jeg?

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg har gjennomskuet alle vrangforestillinger og kommer aldri til å bli lurt av hjernen min igjen så jeg trenger ikke antipsykotika 

men bare jeg prøver redusere dosen får jeg et stort ubehag i hjernemassen og klarer ikke fungere

Det er vel det at ap har forandret noe med hjernen, jeg sliter litt med hjernen og håper den går tilbake til sin naturlige tilstand snart. 

Gjest elina777
Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er vel det at ap har forandret noe med hjernen, jeg sliter litt med hjernen og håper den går tilbake til sin naturlige tilstand snart. 

Kjennes hjernen din ut som et egg uten skall?

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, elina777 skrev:

Kjennes hjernen din ut som et egg uten skall?

Som en hjernemasse som flyter utover/beveger seg. 

Gjest elina777
Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Som en hjernemasse som flyter utover/beveger seg. 

Akkurat sånn får jeg det og!! Blir så dårlig. Sengeliggende

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, elina777 skrev:

Akkurat sånn får jeg det og!! Blir så dårlig. Sengeliggende

Ja en må bare legge seg ned. Kanskje du bare skal ta ap?

Jeg trenger det ikke. 

Gjest elina777
Skrevet
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja en må bare legge seg ned. Kanskje du bare skal ta ap?

Jeg trenger det ikke. 

Jeg trenger det ikke, men psykiatrien har gjort meg avhengig!!:(

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, elina777 skrev:

Ja man blir avhengig av det. Jeg er avhengig av seroquel og truxal nå,får ikke sove uten-

Gjest elina777
Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja man blir avhengig av det. Jeg er avhengig av seroquel og truxal nå,får ikke sove uten-

Jeg sover bra, enkelte netter ikke, men tar det igjen kan du si

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, elina777 skrev:

Annen diagnose?

Anonymkode: e4802...4ce

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Har du prøvd fast døgnrytme hvor du konsekvent står opp kl. 7 og legger deg kl. 22:30? Morgenlyset er spesielt viktig å eksponere seg for. 

Jeg kan garantere deg at søvnproblemene ikke vil forsvinne om du ikke etablerer en sunn og fast døgnrytme. Skal man bli kvitt søvnproblemer må man være innstilt på å legge ned et solid stykke innsats, også når det gjør vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Janus30 skrev:

Har du prøvd fast døgnrytme hvor du konsekvent står opp kl. 7 og legger deg kl. 22:30? Morgenlyset er spesielt viktig å eksponere seg for. 

Jeg kan garantere deg at søvnproblemene ikke vil forsvinne om du ikke etablerer en sunn og fast døgnrytme. Skal man bli kvitt søvnproblemer må man være innstilt på å legge ned et solid stykke innsats, også når det gjør vondt. 

For noen er det en utmerket løsning å ta en liten dose seroquel for å få sove. 

Anonymkode: 513e3...278

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For andre er det en utmerket løsning å slutte helt med seroquel for å få den gode søvnen tilbake. 

Anonymkode: e4802...4ce

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i. Jeg gjør det selv. 

Den erstatter dog på ingen måte struktur, selvdisiplin og en fast døgnrytme. For å få bukt med søvnproblemer må man selv legge grunnlaget som trengs. Da virker også medisinen bedre. 

Gjest elina777
Skrevet

Hvordan skal jeg greie å slutte med xeplion?

stjernestøv
Skrevet
10 timer siden, Janus30 skrev:

Har fast døgnrytme jeg. 

Tok bare 100 mg seroquel i går og 15 mg truxal,tror de medisinene holder på kiloene. 

Skrevet
12 timer siden, elina777 skrev:

Jeg sliter litt med å forstå dette utsagnet.

Det er godt dokumentert at de som har BP1 og psykotiske episoder trenger beskyttende behandling med antipsykotika for å forebygge nye episoder og for å regelrett beskytte hjernen mot den belastning psykose og mani er. Ubehandlet mani og psykose er for hjernen som å ta en overdose amfetamin og kokain hver dag. Ikke særlig sunt. 

Jeg skjønner at det er plagsomt å måtte ta medisiner. Men jeg tror du skal tenke litt motsatt på det, for hver gang du slutter med medisiner må du når du blir dårlig få enda mer aggressiv behandling og risikere mer bivirkninger. Det lureste du gjør er nok å ta medisiner som en fast rutine og tenke minst mulig på det. Akkurat som en som har høyt blodtrykk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer egentlig på hva som er så fælt med å ta AP? Jeg tar det på 18 året. Ja jeg har gått opp 40 kg. Men heller det enn å tro att gud kødder med meg, og sender meg meldinger, og att faen er ute etter meg.

Anonymkode: 56636...d84

Gjest elina777
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer egentlig på hva som er så fælt med å ta AP? Jeg tar det på 18 året. Ja jeg har gått opp 40 kg. Men heller det enn å tro att gud kødder med meg, og sender meg meldinger, og att faen er ute etter meg.

Anonymkode: 56636...d84

Jeg får store smerter i armer og bein av AP

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...