Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har brukt Fontex mot tvangssymptomer i hvert fall i 8 år. Har ikke blitt "frisk" av den, men den har nok hjulpet litt. De siste to årene så opplever jeg at jeg sliter mer med tvangstanker som etterhvert materialiserer seg i handlinger igjen. I hvert fall, det jeg lurer på er om det er sannsynlig av preparater av typen SSRI slutter å virke eller mister sin virkning etter noen års bruk? Hva gjør en i så fall da?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AJP skrev:

Hei,

Jeg har brukt Fontex mot tvangssymptomer i hvert fall i 8 år. Har ikke blitt "frisk" av den, men den har nok hjulpet litt. De siste to årene så opplever jeg at jeg sliter mer med tvangstanker som etterhvert materialiserer seg i handlinger igjen. I hvert fall, det jeg lurer på er om det er sannsynlig av preparater av typen SSRI slutter å virke eller mister sin virkning etter noen års bruk? Hva gjør en i så fall da?

Prøv et annet SSRI.

Anonymkode: 4778c...d41

Skrevet (endret)
22 timer siden, AJP skrev:

Hei,

Tar en tur til Bergen (https://helse-bergen.no/ocd-teamet-helse-bergen) 😉

Endret av Villanda
Skrevet
29 minutter siden, Villanda skrev:

Det ser jo feil ut.m ved første øyekast, for mange steder har sikkert sitt OCD-team. Det var dette jeg tenkte på: 

https://helse-bergen.no/seksjon-engelsk/seksjon/B4DT/Sider/The-Bergen-4-Day-Treatment.aspx

En fire-dagers tur. Eller litt mer. Hvis en har angst for høyder kan en i samne slengen ta Ulriksbanen. Ved klaustrofobi; valgfritt mellom Ulriks-og fløybanen.Og hvis en har fuglefobi er der rikelig av duer i byen å bryne seg på. 

Skrevet (endret)

Har forsøkt det, det hjalp der og da, men alt etter siste dagen snek symptomene seg tilbake igjen, og to uker etter avsluttet behandling var det vel stort sett som før for min del:( Men har hørt om folk som har fått god hjelp av denne behandlingen.

Så nå får jeg bare svar fra DPS at de ikke kan hjelpe meg siden jeg alt har vært til behandling og det ikke har fungert, så da er jeg vel overlatt til medisiner:(

Endret av AJP

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...