Gå til innhold

Flyttevask


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flyttevask på en utleieleilighet... Tok du vasken selv? Eller fikk du et byrå til å ta den? 

Jeg er redd for at det ikke blir bra nok, men jeg skal forsøke så godt jeg kan og ta den selv for å spare penger. 

 

Anonymkode: 32ba4...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flyttevask på en utleieleilighet... Tok du vasken selv? Eller fikk du et byrå til å ta den? 

Jeg er redd for at det ikke blir bra nok, men jeg skal forsøke så godt jeg kan og ta den selv for å spare penger. 

 

Anonymkode: 32ba4...8f7

Du gjør det nok bedre og grundigere selv.

Anonymkode: bcbd1...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flyttevask på en utleieleilighet... Tok du vasken selv? Eller fikk du et byrå til å ta den? 

Jeg er redd for at det ikke blir bra nok, men jeg skal forsøke så godt jeg kan og ta den selv for å spare penger. 

 

Anonymkode: 32ba4...8f7

Jeg ville ha vasket selv. Blir som regel renere når du selv gjør det - i tillegg til sparte penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den selv, men få utleier til å komme å sjekke sammen med deg om h*n er fornøyd. Er det noe som ikke er bra nok så sier du at du skal vaske området på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttevask med garanti, dvs kunne klage dersom jeg ikke var fornøyd, og byrået vasket uten ekstra kostnad til vi var fornøyde. Det kostet en del, men vi hadde to gode inntekter og lite tid.  

Du derimot, har vel lite penger og mye tid slik du har beskrevet det, og bør vaske selv. Du flytter vel faktisk ut før du overtar ny leilighet for å spare en måneds husleie, og det vil være svært ufornuftig, faktisk rart, å bruke brordelen av den sparte summen på vaskehjelp.  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket flere ganger selv og brukt vaskefirma et gang (med garanti)  Da jeg brukte vaskefirma var jeg både syk og jeg sto i mye, så jeg hadde ingen mulighet til å vaske ned et hus.

Hvis jeg hadde flyttet raskt for å spare penger, så hadde jeg helt klart vasket selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vasket selv når jeg flyttet mens jeg bodde alene, Vi vasket også selv da vil flyttet ut av leiebolig som vi hadde bodd i sammen, før vi flyttet dit vi har bodd siden.

Nå ville vi nok betalt oss ut av det og brukt et firma, mest fordi ny eier da kan klage dit og ikke til oss - og fordi boligen er av en helt annen type og størrelse enn det vi bodde i tidligere.

Men i en situasjon der jeg hadde mer tid og mindre penger, hadde jeg selvfølgelig gjort det selv - og som @Fionys foreslår, fått utleier til å godkjenne det, slik at det ikke ble noe bråk i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil heller spare penger å gjøre det selv. Mye penger spart i det. 

Anonymkode: 32ba4...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

De gangene vi leide, vasket vi ut selv. Nå har vi bodd i samme hus i 22 år, så det er en stund siden... Hadde vi skulle flyttet nå, så tror jeg kanskje jeg hadde kjøpt utvask, men det er fordi det er et stort hus, og jeg ville nok hatt mer enn nok med å tenke på logistikk av alle tingene våre... Jeg har også vært med å vaske ut et stort hus, da en i familien skulle flytte. Vi var flere stykker, og hadde det egentlig ganske gøy :-)

Gjør det selv du, og spar de pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flyttevask på en utleieleilighet... Tok du vasken selv? Eller fikk du et byrå til å ta den? 

Jeg er redd for at det ikke blir bra nok, men jeg skal forsøke så godt jeg kan og ta den selv for å spare penger. 

 

Anonymkode: 32ba4...8f7

Jeg er i ferd med å flytte ut av min leilighet (eier) og hadde tenkt å kjøpe flyttevask. Men nå sier flere at de kan hjelpe meg å vaske ut så sparer jeg de pengene så det er mulig jeg går for dugnad i stedet. :) Ikke minst fordi jeg nå har vasket en god del i forbindelse med at det kommer fotograf og visning snart så det kan umulig være såååå ille... *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Ikke minst fordi jeg nå har vasket en god del i forbindelse med at det kommer fotograf og visning snart så det kan umulig være såååå ille... *host*

Haha :blink::D

Jeg tenker med gru på om vi en gang skal flytte.... Vi har jo så enormt med ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, påskelilje skrev:

Haha :blink::D

Jeg tenker med gru på om vi en gang skal flytte.... Vi har jo så enormt med ting!

Du aner ikke... Nå har jeg bodd her i "bare" 13 år, men herremin som man klarer å samle opp ting og tang! Kaster og gir bort over en lav sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Du aner ikke... Nå har jeg bodd her i "bare" 13 år, men herremin som man klarer å samle opp ting og tang! Kaster og gir bort over en lav sko!

Er stress å flytte. Men godt å få kvitte seg med ting som burde kastes i den anledning. Jeg hadde også samlet opp ganske mye rart.  

Anonymkode: 32ba4...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke enklere om et firma gjør å forholde seg til for de nye som kommer.

Det koster kanskje mye. Tenker av og til på å flytte selv da vi trives lite i det hel og halvkriminelle miljøet her.

Blir mye angst og behov for medisin. Men timen kommer til alle.

Anonymkode: bd82d...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke enklere om et firma gjør å forholde seg til for de nye som kommer.

Det koster kanskje mye. Tenker av og til på å flytte selv da vi trives lite i det hel og halvkriminelle miljøet her.

Blir mye angst og behov for medisin. Men timen kommer til alle.

Anonymkode: bd82d...258

Selvfølgelig er det mer behagelig å sette vaskingen bort til andre, både for å slippe å vaske selv og i forhold til ansvar, men det er dyrt og man kan spare mye på å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er klart om man har helse og er sterk nok.

Skulle gjerne flyttet selv men det er ikke bare i dag å finne et rimelig nok alternativ når man ikke har de store inntekter og samtidig trenger noe tilrettelegging av bolig.

Anonymkode: bd82d...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gjort det for 200 kr pr time. Jeg jobber som renholder og har rett utstyr som gjør at det tar mindre tid. 

Anonymkode: c826c...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gjort det for 200 kr pr time. Jeg jobber som renholder og har rett utstyr som gjør at det tar mindre tid. 

Anonymkode: c826c...b7a

Jeg skal forsøke å gjøre dette selv. Og jeg har flere som kan hjelpe meg med det. Har vond rygg for tiden men med litt hjelp av andre så går det fint. 

Anonymkode: 32ba4...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gjort det for 200 kr pr time. Jeg jobber som renholder og har rett utstyr som gjør at det tar mindre tid. 

Anonymkode: c826c...b7a

Men du opererer med en grei pris. Er mange byråer som har ganske mye. 

Anonymkode: 32ba4...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...