Gå til innhold

Vennerelasjoner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et stort nettverk med mange venner/bekjente, men savner en virkelig nær venn. Det føles som om alle er nær noen, men det er aldri meg! Det er fort gjort å tenke at det er noe galt med meg, siden de foretrekker andre når det kommer til stykket. Jeg er kun "populær" når vennene ønsker støtte og råd i en vanskelig tid, antagelig fordi jeg har "vært ute en vinternatt før" og kan relatere meg til deres issues. Gjennom mange år i terapi har jeg skjønt at tilknytningsproblemene mine sitter dypt. Jeg holder folk på armlengdes avstand til tross for at det eneste jeg ønsker er det motsatte. Den høye bevisstheten over tingenes tilstand gjør at mine forsøk på å etablere nærere vennerelasjoner havarerer, føler jeg. Mitt spørsmål til dere er derfor om dere har noen råd/tips til hvordan jeg kan etablere en nær og god vennerelasjon?

Anonymkode: 3c65a...225

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Hvis jeg skal tippe tror jeg du sier for lite om deg selv og lytter for mye. Intimitet går begge veier, man åpner seg når den andre åpner seg. Så neste gang du er sammen med en venn og en tanke dukker opp som du tenker er for personlig til å si høyt, kanskje bare si det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...