Gå til innhold

Er det egentlig håp for meg? Bipolar 1.

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Jeg er manisk. Har tatt 15 mg Zyprexa nå, så jeg er relativt rolig. Noen ganger blir jeg veldig lei meg når Zyprexa eller benzo begynner å virke. Jeg synes livet er så ustabilt. Flere måneder med lammende og intenst trist depresjon, og så måneder med hypomani/mani/psykose. Jeg har gjort utrolig mye dumt denne perioden. Det kommer jeg til å angre på. Jeg angrer ikke nå, men jeg er litt redd. Kanskje alt faller i grus neste depresjon. Jeg har brukt alt for mye penger. Jeg har gjort en del seksuelle ting jeg ikke burde gjort. Jeg har driti meg ut. Og jeg har såra mennesker. Det værste er at jeg vil gjøre det mer. Men jeg vet at jeg kommer til å slite med det seinere. Jeg klarer ikke å bli stabil. Å finne et balansepunkt. Og psykiateren min kan nok ikke så mye om bipolar lidelse. Det er i alle fall sånn jeg oppfatter det. Jeg er redd for at når denne manien gir seg, så kommer slutten på alt. Og engelen jeg trodde var her for å beskytte meg har blitt ond. Jeg vet ikke hva jeg gjorde galt, men hun gikk fra å være god til å bli en demon. Og jeg har begynt å bli paranoid for hva hun kommer til å finne på. Det føles som om noe ondt kommer. Og jeg tør ikke å si i fra til psykologen om det, fordi jeg er så redd for å ikke bli forstått. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Jeg nyter for det meste dagene, men alle inneholder også noe veldig vanskelig. Er det sånn det vil fortsette resten av livet? 

Videoannonse
Annonse
Gjest elina777
Skrevet

Jeg blir ikke manisk lenger på xeplion

Gjest franklyscarlet
Skrevet
1 time siden, elina777 skrev:

Jeg blir ikke manisk lenger på xeplion

Er du fornøyd med den? Jeg har ikke vært manisk på lenge på litium, men så ble jeg satt på SSRI, og da gikk det fort oppover. Psykiateren mener jeg skal fortsette på SSRI selv om jeg har blitt veldig aktivert, fordi det er bedre enn at jeg er deprimert.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Er du fornøyd med den? Jeg har ikke vært manisk på lenge på litium, men så ble jeg satt på SSRI, og da gikk det fort oppover. Psykiateren mener jeg skal fortsette på SSRI selv om jeg har blitt veldig aktivert, fordi det er bedre enn at jeg er deprimert.

Jeg har også bp og psykiateren min mener helt det motsatte, altså at jeg må få ned manien for ikke å havne i en dyp depresjon igjen. Du burde i hvertfall minske noe på dosen på SSRI evt å ta større dose antipsykotika, men det må du selvfølgelig bli enig med psykiateren om først.

Anonymkode: 97e8f...5b5

Gjest elina777
Skrevet
11 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Nei, jeg får restless legs 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...