Gå til innhold

Treffe noen via Tinder etc.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ett ønske om å finne meg en kjæreste, men som ung ufør mann i 30-åra som bor hjemme er jo ikke akkurat dette noe å skryte av 😀.

Hva ville dere skrevet på en Tinder profil?, kunne jo bare skrevet det som det er, ville vel nesten virke som man er ironisk 😀.

Hva tenker dere her inne ?, hva ville dere skrevet?. 

Kanskje noen burde lage en dating tjeneste for de som ikke har ett A4 liv uten psykise problemer 😀.

Anonymkode: af0ca...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sliter med agorafobi og litt panikkangst selv. Har jobb og studerer og jeg har akkurat truffet en mann som jeg var ganske ærlig med tidlig. Jeg tenker at de får ta oss som vi er og tåler de ikke det ,er de ikke de rette for oss!  Når det er sagt skrev jeg ikke om det på Tinderprofilen. Det er privat og du kan dele det med den du måtte like og har pratet litt mer med! Masse lykke til ❤️ 

Anonymkode: cf1e5...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg ville ikke skrevet det på Tinder-profilen, det er noe man kan ta etter hvert. Hva man jobber eller ikke jobber med syns jeg uansett er ganske kjedelig informasjon i en sånn profil, forsøk heller å gi et inntrykk av hvem du er og hvordan du tenker i profilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ett ønske om å finne meg en kjæreste, men som ung ufør mann i 30-åra som bor hjemme er jo ikke akkurat dette noe å skryte av 😀.

Hva ville dere skrevet på en Tinder profil?, kunne jo bare skrevet det som det er, ville vel nesten virke som man er ironisk 😀.

Hva tenker dere her inne ?, hva ville dere skrevet?. 

Kanskje noen burde lage en dating tjeneste for de som ikke har ett A4 liv uten psykise problemer 😀.

Anonymkode: af0ca...eeb

Jeg tenker at det må være best å skrive det i profilen. 

Dette for å sortere ut de som ikke er interessert med en gang, så slipper du å kaste bort tid . 

Det er sikkert flere i samme situasjon som ikke synes ufør er en hindring. Like barn leker best. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er sikkert flere i samme situasjon som ikke synes ufør er en hindring. Like barn leker best. 

Ufør er ikke nødvendigvis noen hindring, men en partner som bor hjemme på gutterommet i en alder av over 30... Nah. Sorry, men det er ikke aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Lillemus skrev:

Ufør er ikke nødvendigvis noen hindring, men en partner som bor hjemme på gutterommet i en alder av over 30... Nah. Sorry, men det er ikke aktuelt. 

Nå er jo ikke 30-åringer aktuelt for meg uansett, men det er ikke noe godt tegn nei :)

Motsetninger tiltrekker hverandre er det noe som heter og et annet, like barn leker best. 

Det som slår meg når jeg ser på andre par i omgangskretsen som har holdt sammen lenge, er hvor like de er. Samme livsstil. Jeg klarer ikke å tenke på meg selv i et forhold med noen av dem. Vi er for forskjellige.

Samboeren og jeg er veldig like. Flax for meg, eller det var et bevisst valg siden jeg hadde noen ting på «lista mi» mi som var viktige, men flax at han ville ha meg da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tenker at det må være best å skrive det i profilen. 

Dette for å sortere ut de som ikke er interessert med en gang, så slipper du å kaste bort tid . 

Det er sikkert flere i samme situasjon som ikke synes ufør er en hindring. Like barn leker best. 

 

Der er jeg uenig med deg, jeg tror det er bedre å ta det etter at kontakt er etablert, ellers blir det vel kanskje ingen kontakt overhodet. Nå er ikke jeg så bevandret i nettdating-verdenen, men jeg antar man mailer og melder litt før man treffes. Jeg tenker at dette er en type informasjon man heller kan utveksle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, Xtra skrev:

Der er jeg uenig med deg, jeg tror det er bedre å ta det etter at kontakt er etablert, ellers blir det vel kanskje ingen kontakt overhodet. Nå er ikke jeg så bevandret i nettdating-verdenen, men jeg antar man mailer og melder litt før man treffes. Jeg tenker at dette er en type informasjon man heller kan utveksle da.

Ja, da er vi ulike der :)

Jeg foretrekker å få relevant informasjon så tidlig som mulig og jeg tenker at da tar de kontakt kun de som dette ikke betyr noe for. Bedre det enn å bli skuffet på et senere tidspunkt.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

De fleste skriver jo ikke hva de jobber med i profilen, så hvorfor skulle du gjøre det?

Og nei, så lenge man bor i samme by bør man bør ikke meldes og mailes masse før man møtes. Prøv å få til et møte etter bare rundt ti meldinger fram og tilbake, ellers kaster man bare bort tid. Det er så mye enklere å avgjøre om det faktisk er en felles tiltrekning der når man møtes fysisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ett ønske om å finne meg en kjæreste, men som ung ufør mann i 30-åra som bor hjemme er jo ikke akkurat dette noe å skryte av 😀.

Hva ville dere skrevet på en Tinder profil?, kunne jo bare skrevet det som det er, ville vel nesten virke som man er ironisk 😀.

Hva tenker dere her inne ?, hva ville dere skrevet?. 

Kanskje noen burde lage en dating tjeneste for de som ikke har ett A4 liv uten psykise problemer 😀.

Anonymkode: af0ca...eeb

Jeg ville ikke skrevet noe om den situasjonen på tinder. Viktigste er at du skriver alder og interesser og hva du søker i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Jeg er enig med dem som syns du kan vente med en del informasjon. Men for din egen del burde du flytte ut fra gutterommet og inn i egen leilighet før du starter å date noen.  Jeg tenker at ting bør skje i en viss rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Noe av det første jeg ville spurt om var yrke og også oppgitt for meg selv. 

Her er folk veldig ulike, tydeligvis.  Den gang jeg var på dater'n i forrige århundre unngikk jeg alltid temaet da jeg traff nye. Kjedeligste jeg visste var ukjente som med en gang skulle "kartlegge" hva jeg drev med og fortelle hva de jobbet med selv. Svarene påvirket ofte dialogen etterpå. Jeg ønsket både å skaffe meg et inntrykk av vedkommende før jeg visste hva de gjorde, og jeg ønsket å ikke bli satt i bås selv. Mye mer spennende å bli kjent med folk på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Drømmeautomat skrev:

De fleste skriver jo ikke hva de jobber med i profilen, så hvorfor skulle du gjøre det?

Kvinner i jobb vil ikke ha uføre slasker. Sånn er det bare. Derfor må man skrive at man er ufør i profilen for å unngå pinlige situasjoner.

Anonymkode: c881c...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg begynt å snakke med noen i 30-årene, og så fått høre at de bor hjemme enda, ville jeg droppa hele greia! Sorry, men det er så uaktuelt å treffe noen som ikke er selvstendige. Du må, for din egen del, virkelig finne deg en leilighet og flytte!!

om man er ufør eller ikke trenger ikke spille noen rolle. 🙂 lykke til!

Anonymkode: 00e3f...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg begynt å snakke med noen i 30-årene, og så fått høre at de bor hjemme enda, ville jeg droppa hele greia! Sorry, men det er så uaktuelt å treffe noen som ikke er selvstendige. Du må, for din egen del, virkelig finne deg en leilighet og flytte!!

om man er ufør eller ikke trenger ikke spille noen rolle. 🙂 lykke til!

Anonymkode: 00e3f...e1c

Sant det, flytting bør prioriteres, men med ung unfør ytelse fra nav er det veldig tøft å få råd til noe når man bor i Oslo 🙁.

Anonymkode: af0ca...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xtra skrev:

Her er folk veldig ulike, tydeligvis.  Den gang jeg var på dater'n i forrige århundre unngikk jeg alltid temaet da jeg traff nye. Kjedeligste jeg visste var ukjente som med en gang skulle "kartlegge" hva jeg drev med og fortelle hva de jobbet med selv. Svarene påvirket ofte dialogen etterpå. Jeg ønsket både å skaffe meg et inntrykk av vedkommende før jeg visste hva de gjorde, og jeg ønsket å ikke bli satt i bås selv. Mye mer spennende å bli kjent med folk på den måten.

Jeg mener ikke at det må stå i profilen, men det er absolutt noe av det første jeg ville vært interessert i å vite sammen m alder, bosted osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant det, flytting bør prioriteres, men med ung unfør ytelse fra nav er det veldig tøft å få råd til noe når man bor i Oslo 🙁.

Anonymkode: af0ca...eeb

Det skjønner jeg veldig godt.. :( men kanskje nav og kommunen kan hjelpe deg med å dekke husleie osv? Jeg vet ikke hvor mye man får som ung ufør/ufør, men jeg ser det må være altfor lite til å klare seg godt. 

Du har ikke noen du kjenner som du kan leie sammen med da? Hva med kollektiv? Med lite inntekt har man kanskje krav på noen form for bostøtte? 

Anonymkode: 00e3f...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg veldig godt.. :( men kanskje nav og kommunen kan hjelpe deg med å dekke husleie osv? Jeg vet ikke hvor mye man får som ung ufør/ufør, men jeg ser det må være altfor lite til å klare seg godt. 

Du har ikke noen du kjenner som du kan leie sammen med da? Hva med kollektiv? Med lite inntekt har man kanskje krav på noen form for bostøtte? 

Anonymkode: 00e3f...e1c

Ja, dessverre blir det ganske stramt. Tror ikke man får bostøtte slik det var før. Blir eventuelt supplerende sosialhjelp. M.a.o så ville man måtte leve på sosialklient sats. Ikke mye å skryte av på Tinder det heller 😀.

Kollektiv er jo ett alternativ, men vet ikke om det er mange kollektiver med folk over 30?.

Anonymkode: af0ca...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dessverre blir det ganske stramt. Tror ikke man får bostøtte slik det var før. Blir eventuelt supplerende sosialhjelp. M.a.o så ville man måtte leve på sosialklient sats. Ikke mye å skryte av på Tinder det heller 😀.

Kollektiv er jo ett alternativ, men vet ikke om det er mange kollektiver med folk over 30?.

Anonymkode: af0ca...eeb

Jeg vet av flere som har bodd i kollektiv når de har vært over 30:-) det har ikke noen ting å si. 🙂 

evt let og let etter en leilighet du har råd til. Plutselig dukker det opp noe!

Anonymkode: 00e3f...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...