Gå til innhold

Treffe noen via Tinder etc.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
4 timer siden, Xtra skrev:

Her er folk veldig ulike, tydeligvis.  Den gang jeg var på dater'n i forrige århundre unngikk jeg alltid temaet da jeg traff nye. Kjedeligste jeg visste var ukjente som med en gang skulle "kartlegge" hva jeg drev med og fortelle hva de jobbet med selv. Svarene påvirket ofte dialogen etterpå. Jeg ønsket både å skaffe meg et inntrykk av vedkommende før jeg visste hva de gjorde, og jeg ønsket å ikke bli satt i bås selv. Mye mer spennende å bli kjent med folk på den måten.

Helt enig. Det er greit komme innom temaet, men hvis noen snakker mye om jobben sin på en date er det et rødt flagg for meg. Det er stort sett veldig kjedelig å høre om jobben til andre, og jeg ønsker heller ikke å være sammen med noen med lav sosial intelligens. Folk som er veldig opptatt av karriere jobber i tillegg ofte mer enn 40 timer i uka og har mindre tid til å gjøre morsomme ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Drømmeautomat skrev:

Helt enig. Det er greit komme innom temaet, men hvis noen snakker mye om jobben sin på en date er det et rødt flagg for meg. Det er stort sett veldig kjedelig å høre om jobben til andre, og jeg ønsker heller ikke å være sammen med noen med lav sosial intelligens. Folk som er veldig opptatt av karriere jobber i tillegg ofte mer enn 40 timer i uka og har mindre tid til å gjøre morsomme ting.

Det er vel å generalisere vel mye? Å få vite yrke, trenger da ikke bety at yrket snakkes mye om, at det jobbes mye eller at man har lav sosial intelligens. Jeg synes yrke er helt naturlig å komme inn på tidlig i et nytt bekjentskap. Jeg vil heller si at det er unaturlig å snakke med et menneske uten å ane hvorvidt vedkommende er bonde, politi, elektriker osv...

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg skriver jo at det er greit å komme innom temaet. Men hvis en date stort sett går ut på at man sitter og snakker om jobbene til hverandre er den etter min mening mislykket. En annen ting er at jobb er noe veldig trygt å gripe til i en samtale fordi det ikke er så personlig og da blir samtalen lett kjedelig. Helt greit og normalt å lure på/si hva man gjør, men bør raskt komme seg over på et mer interessant tema.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Jeg skriver jo at det er greit å komme innom temaet. Men hvis en date stort sett går ut på at man sitter og snakker om jobbene til hverandre er den etter min mening mislykket. En annen ting er at jobb er noe veldig trygt å gripe til i en samtale fordi det ikke er så personlig og da blir samtalen lett kjedelig. Helt greit og normalt å lure på/si hva man gjør, men bør raskt komme seg over på et mer interessant tema.  

Jeg synes det er kjempeinteressant hva vedkommende jobber med og også personlig. 

Men enig at samtalen heller ikke skal «kverne kjedelig» om noens jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Helt enig. Det er greit komme innom temaet, men hvis noen snakker mye om jobben sin på en date er det et rødt flagg for meg. Det er stort sett veldig kjedelig å høre om jobben til andre, og jeg ønsker heller ikke å være sammen med noen med lav sosial intelligens. Folk som er veldig opptatt av karriere jobber i tillegg ofte mer enn 40 timer i uka og har mindre tid til å gjøre morsomme ting.

Enig og uenig. Når jeg er blitt litt kjent, vil jeg gjerne høre om jobben, og særlig om vedkommende er engasjert i jobben sin. Jeg liker da også å snakke om jobben og bransjen min, jeg er vel over middels interessert i den. Det er bare i den helt innledende fasen jeg synes slike samtaler gjerne bidrar mer til båssetting enn til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...