Gå til innhold

Egoistisk og lat kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en godt voksen kollega som tar mye plass. Og det skinner gjennom at hun bare tenker på seg selv, selv om hun prøver å gi inntrykk av at hun også bryr seg om andre. Det er «meg, meg, meg» hele tiden. Hun prater som en foss også. Om noen prøver å si noe så har hun alltid noe «bedre» å si. Veldig selvopptatt. Hun avbryter alle. 

Jeg er lei. Hvordan går man frem for å endre noe slikt? 

Jeg kommer til å trekke meg tilbake for meg selv fordi jeg er så lei. Hun bidrar også lite til fellesskapet.. og da jeg var sykemeldt i 9 dager hadde hun drukket opp nesten hele funlight-saft-flaska mi, hun hadde t o m spandert på vikarer. Saft er ingen big deal, men det handler om å ha respekt for andre og andres ting. 

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en godt voksen kollega som tar mye plass. Og det skinner gjennom at hun bare tenker på seg selv, selv om hun prøver å gi inntrykk av at hun også bryr seg om andre. Det er «meg, meg, meg» hele tiden. Hun prater som en foss også. Om noen prøver å si noe så har hun alltid noe «bedre» å si. Veldig selvopptatt. Hun avbryter alle. 

Jeg er lei. Hvordan går man frem for å endre noe slikt? 

Jeg kommer til å trekke meg tilbake for meg selv fordi jeg er så lei. Hun bidrar også lite til fellesskapet.. og da jeg var sykemeldt i 9 dager hadde hun drukket opp nesten hele funlight-saft-flaska mi, hun hadde t o m spandert på vikarer. Saft er ingen big deal, men det handler om å ha respekt for andre og andres ting. 

Anonymkode: c3771...d78

Om hun avbryter så avbryt tilbake ved å si "Nå er det jeg som snakker!" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en godt voksen kollega som tar mye plass. Og det skinner gjennom at hun bare tenker på seg selv, selv om hun prøver å gi inntrykk av at hun også bryr seg om andre. Det er «meg, meg, meg» hele tiden. Hun prater som en foss også. Om noen prøver å si noe så har hun alltid noe «bedre» å si. Veldig selvopptatt. Hun avbryter alle. 

Jeg er lei. Hvordan går man frem for å endre noe slikt? 

Jeg kommer til å trekke meg tilbake for meg selv fordi jeg er så lei. Hun bidrar også lite til fellesskapet.. og da jeg var sykemeldt i 9 dager hadde hun drukket opp nesten hele funlight-saft-flaska mi, hun hadde t o m spandert på vikarer. Saft er ingen big deal, men det handler om å ha respekt for andre og andres ting. 

Anonymkode: c3771...d78

Du må sier tydlig at du ikke er ferdig og så snakker du uten å bryr deg om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med verneombudet og ta en skikkelig oppvask bedre sent enn aldri. Si fra først som sist at du misliker hennes tilnærming til problemene.  Er der feil og mangler i arbeidsmiljøet forøvrig?

Anonymkode: a2d0b...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en godt voksen kollega som tar mye plass. Og det skinner gjennom at hun bare tenker på seg selv, selv om hun prøver å gi inntrykk av at hun også bryr seg om andre. Det er «meg, meg, meg» hele tiden. Hun prater som en foss også. Om noen prøver å si noe så har hun alltid noe «bedre» å si. Veldig selvopptatt. Hun avbryter alle. 

Jeg er lei. Hvordan går man frem for å endre noe slikt? 

Jeg kommer til å trekke meg tilbake for meg selv fordi jeg er så lei. Hun bidrar også lite til fellesskapet.. og da jeg var sykemeldt i 9 dager hadde hun drukket opp nesten hele funlight-saft-flaska mi, hun hadde t o m spandert på vikarer. Saft er ingen big deal, men det handler om å ha respekt for andre og andres ting. 

Anonymkode: c3771...d78

Sånne folk må en nesten bare distandsere seg fra, de spiser deg opp om de får lov til det. Men er du midt i det er det vanskelig, jeg snakker minst mulig med slike folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelper lite å legge opp til krangel derfor ofte lurt å ha med verneombudet og ta ting i mer generelle ordlag. Spør etter vedkommendes synspunkter i saken og forklar at det oppleves som starten på psykosoamsialt samarbeidsproblem i deres viktige arbeide. Verneombudet vil kunne bidra. Kanskje er der ting hun trenger mer støtte å hjelp til at det er stressymptomer. Hjelper iallefall lite med ukvemsord som " dåsemikkel" " blyræv" eller " latsabb" eller " kjerringdritt" Kanskje dreier det seg om en kollega som er i ferd med å presses ut på grunn av helse og alder.

Anonymkode: a2d0b...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sånne folk må en nesten bare distandsere seg fra, de spiser deg opp om de får lov til det. Men er du midt i det er det vanskelig, jeg snakker minst mulig med slike folk. 

Det er nettop slik jeg føler det. Hun spiser oss opp. 

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettop slik jeg føler det. Hun spiser oss opp. 

Anonymkode: c3771...d78

Kjenner til sorten, det er utrolig slitsomt og ingen løsning på problemet. Tror sånne folk er narsisister,går ikke an å forandre dem. Men ha minst mulig med dem å gjøre, men på jobb må man jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en godt voksen kollega som tar mye plass. Og det skinner gjennom at hun bare tenker på seg selv, selv om hun prøver å gi inntrykk av at hun også bryr seg om andre. Det er «meg, meg, meg» hele tiden. Hun prater som en foss også. Om noen prøver å si noe så har hun alltid noe «bedre» å si. Veldig selvopptatt. Hun avbryter alle. 

Jeg er lei. Hvordan går man frem for å endre noe slikt? 

Jeg kommer til å trekke meg tilbake for meg selv fordi jeg er så lei. Hun bidrar også lite til fellesskapet.. og da jeg var sykemeldt i 9 dager hadde hun drukket opp nesten hele funlight-saft-flaska mi, hun hadde t o m spandert på vikarer. Saft er ingen big deal, men det handler om å ha respekt for andre og andres ting. 

Anonymkode: c3771...d78

Du kan velge å la denne sunlightflaska og hennes irriterende væremåte få lov til å ta for stor plass i ditt hode.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du kan velge å la denne sunlightflaska og hennes irriterende væremåte få lov til å ta for stor plass i ditt hode.

 

Den flaska har ikke noen stor plass i hodet mltt. Jeg er så lei av de frekke svarene dine!!!

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du kan velge å la denne sunlightflaska og hennes irriterende væremåte få lov til å ta for stor plass i ditt hode.

 

Det er vanskelig med slike folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den flaska har ikke noen stor plass i hodet mltt. Jeg er så lei av de frekke svarene dine!!!

Anonymkode: c3771...d78

Det var ikke meningen at dette skulle være frekt.

Jeg jobber i team i et kontorlandskap og kjenner godt til problematikken. Derfor jeg svarer som jeg gjør, da det er det jeg prøver på selv. Dagen blir så mye bedre hvis man prøver å overse visse ting og heller konsentrere seg om seg selv.

Vi har en som alltid skal på do og bli sittende lenge når det er som mest hektisk. Vi har ei som avbryter andre og holder lange taler om seg og sitt. Osv o sv. Alle har sine særegenheter og ting som kan irritere, men skal det bli ok å være på jobb, må man bare prøve å overse så godt man kan 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er vanskelig med slike folk. 

Stjernestøv, det finnes vanskelige folk på alle arbeidsplasser. Hva kan man gjøre med det og bør man alltid gjøre noe med det, hvis ikke det er graverende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Stjernestøv, det finnes vanskelige folk på alle arbeidsplasser. Hva kan man gjøre med det og bør man alltid gjøre noe med det, hvis ikke det er graverende ?

Det er ikke noe å gjøre med det på jobben, må bare prøve å ikke la det gå inn på seg. Men det er vanskelig. Jeg unngår helst sånne folk, men jeg jobber ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke noe å gjøre med det på jobben, må bare prøve å ikke la det gå inn på seg. Men det er vanskelig. Jeg unngår helst sånne folk, men jeg jobber ikke. 

Prøve å ikke la det gå inn på seg ja. Det var akkurat det jeg skrev, bare med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Prøve å ikke la det gå inn på seg ja. Det var akkurat det jeg skrev, bare med andre ord.

Ok. Kanskje trådstarter synes du var litt spiss i tonen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en godt voksen kollega som tar mye plass. Og det skinner gjennom at hun bare tenker på seg selv, selv om hun prøver å gi inntrykk av at hun også bryr seg om andre. Det er «meg, meg, meg» hele tiden. Hun prater som en foss også. Om noen prøver å si noe så har hun alltid noe «bedre» å si. Veldig selvopptatt. Hun avbryter alle. 

Jeg er lei. Hvordan går man frem for å endre noe slikt? 

Jeg kommer til å trekke meg tilbake for meg selv fordi jeg er så lei. Hun bidrar også lite til fellesskapet.. og da jeg var sykemeldt i 9 dager hadde hun drukket opp nesten hele funlight-saft-flaska mi, hun hadde t o m spandert på vikarer. Saft er ingen big deal, men det handler om å ha respekt for andre og andres ting. 

Anonymkode: c3771...d78

Dette høres kort og godt ut som en situasjon hvor du ikke liker en annen person? Jeg kan ikke helt se at du kan forandre på andre mennesker. Du kan selvfølgelig nekte å la deg avbryte ved å ta ordet på nytt igjen, men for øvrig tenker jeg at man må tåle folk man ikke liker så godt på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, frosken skrev:

Dette høres kort og godt ut som en situasjon hvor du ikke liker en annen person? Jeg kan ikke helt se at du kan forandre på andre mennesker. Du kan selvfølgelig nekte å la deg avbryte ved å ta ordet på nytt igjen, men for øvrig tenker jeg at man må tåle folk man ikke liker så godt på jobb. 

Jeg har ikke skrevet et eneste ord om at jeg ikke liker personen. 

 

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er flere som reagerer, ikke bare jeg. Jeg bestemte meg for min egen del på jobb idag for at jeg skal trekke meg tilbake i pausene - si minst mulig. Men jeg ville bare forhøre meg om andre råd først. Takk for svar. 

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet et eneste ord om at jeg ikke liker personen. 

 

Anonymkode: c3771...d78

Du bruker betegnelsene "lat" og "egoistisk" i overskriften, videre at hun "bare tenker på seg selv", er "selvopptatt", "avbryter alle"- og du skriver at du er lei. Da virker det nærliggnede at du ikke liker vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...