Gå til innhold

Egoistisk og lat kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
6 minutter siden, frosken skrev:

Du bruker betegnelsene "lat" og "egoistisk" i overskriften, videre at hun "bare tenker på seg selv", er "selvopptatt", "avbryter alle"- og du skriver at du er lei. Da virker det nærliggnede at du ikke liker vedkommende. 

Jeg liker personen. Det har ikke noe med det å gjøre i hele tatt! Personen er faktisk trivelig. Det er hvordan hun oppfører seg jeg er lei og sliten av. Og det er vi flere om å være. Men jeg har mulighet til å skifte jobb om jeg ikke klarer mer. 

Nå orker jeg ikke diskutere denne saken mer her inne, det var feil av meg å startet denne tråden. 

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ei blemme kan alle gjøre spesielt om man er tørst eller sulten. Har du forsøkt å ta det opp med henne. Hun kan ha trodd at hva som var i kjøleskapet ikke var privat.Men dette virker mer som kommunikasjonsproblemer. Er det mange som opplever henne slik du gjør?

Anonymkode: a2d0b...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei blemme kan alle gjøre spesielt om man er tørst eller sulten. Har du forsøkt å ta det opp med henne. Hun kan ha trodd at hva som var i kjøleskapet ikke var privat.Men dette virker mer som kommunikasjonsproblemer. Er det mange som opplever henne slik du gjør?

Anonymkode: a2d0b...7d3

Hun visste det var min. Men jeg fortjener vel ikke såpass respekt.  Er bare å ta det som er mitt. 

Ja, vi er flere som reagerer. 

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun visste det var min. Men jeg fortjener vel ikke såpass respekt.  Er bare å ta det som er mitt. 

Ja, vi er flere som reagerer. 

Anonymkode: c3771...d78

Kan du ikke bare be henne kjøpe en ny? 

Roter du deg ikke bort i litt offer-mentalitet akkurat nå? Du fortjener selvfølgelig ikke at hun tar saften din, det er selvfølgelig ikke greit å ta det som er ditt, - men akkurat den episoden med saftflaska er kanskje i ferd med å bli større enn nødvendig?

Vi har felles kjøleskap på jobb. og  det forsvinner stadig vekk litt mat derfra (som noen ganger erstattes med ny mat, andre ganger ikke).. Hos oss tenker vi at det er greit at det ikke er så strengt, i det lange løp tjener det de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg har tenkt på reaksjonen min i denne tråden, og jeg vil beklage at jeg var urimelig overfor noen av dere. 

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja sånne kollegaer har vel mange opplevd. Ofte vet de ikke selv at det er et problem og ofte er det andre ting enn egoisme som ligger bak. Det er vel slik at når man først begynner å irritere seg for noe hos en annen så blir det veldig stort etter hvert. Og hvis man begynner å snakke med andre kollegaer om det og dere blir enige så blir man jo helt sikker i sin sak. Så lenge hun gjør jobben sin og ikke mobber noen er det kanskje ikke en sak for ledelsen. Hvis flere velger å ignorere henne minner det meg om jentekonflikter i skolegården. En voksen løsning er vel å ta en saklig og venlig prat med henne. 

Anonymkode: 2529e...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en grei oversikt over hvordan man kan forholde seg til irriterende kolleger:

https://www.wikihow.com/Deal-With-Annoying-Colleagues

Man kan ta opp ting med vedkommende og/eller med sjefen, men oftest er det best å forsøke å gjøre det beste ut av ting - ignorere, finne avledningsmåter, akseptere... Slike råd, hva enten de kommer fra wikihow  eller fra folk her i tråden, er ikke ment som å si at "du tar feil" eller "dette er da ikke noe å bry seg om". Tvert imot er rådene gitt med den beste mening: At du eller andre som har irriterende kolleger skal klare å leve med irriterende folk på arbeidsplassen. For man kan sjelden endre andre mennesker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, morsan skrev:

Dette er en grei oversikt over hvordan man kan forholde seg til irriterende kolleger:

https://www.wikihow.com/Deal-With-Annoying-Colleagues

Man kan ta opp ting med vedkommende og/eller med sjefen, men oftest er det best å forsøke å gjøre det beste ut av ting - ignorere, finne avledningsmåter, akseptere... Slike råd, hva enten de kommer fra wikihow  eller fra folk her i tråden, er ikke ment som å si at "du tar feil" eller "dette er da ikke noe å bry seg om". Tvert imot er rådene gitt med den beste mening: At du eller andre som har irriterende kolleger skal klare å leve med irriterende folk på arbeidsplassen. For man kan sjelden endre andre mennesker.

Lykke til!

Jeg skal snakke med mine kolleger om det og følge dine råd. Det gavner oss ikke å fortsette å irritere oss over henne. Det skaper bare irritasjon og mistrivsel. Vi får gjøre det beste ut av det, og ikke det verste som vi hittil har gjort :) 

Anonymkode: c3771...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...