Gå til innhold

Setralin vs cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg lurer på om noen kan hjelpe. Typen min er 27 år gammel og har tatt setralin i 5 siste år. Jeg og familien har merket at han ikke virker å ha depresjon og hans humør kan skifte raskt av og til. Vi mener at han fikk lyst på mer adrenalin og denne medisinen bare bidro til dette. Fra legen fikk han resept for cipralex. Men dette er jo også antidepressiva! Jeg lurer på om han bør ta blodprøve først og håper han kan slutte helt med antidep en gang. Han hadde det vanskelig pga familien men vi er sammen ca 1 år så jeg kan ikke vite alt . Lurer på det er en god psykiater han bør henvise seg til først eller bør han uansett prøvd den nye medisinen legen ga ham? Han fikk den denne ulen og vil starte neste uke.

ser frem til å få kommentarer og råd ☺️Takk !🤓

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sertralin (Zoloft) og Cipralex er så like at det er meget tvilsomt om han merker noe som helst endring ved å skifte fra den ene til den andre.

Mange som bruker antidepressiva er ikke deprimerte - sannsynligvis fordi de bruker denne medisinen.

Han bør alltid gjøre som legen anbefaler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...