Gå til innhold

Hva er « normalt» ved alkoholpåvirkning ? Når er det grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett min voksne sønn full før og han har alltid vært forsiktig med alkohol. Han er en saklig og svært rolig familiemann. Har en høy stilling i helsevesenet. Han er 30 år og ringte meg flere ganger i natt. Noe han aldri har gjort før. Snakket usammenhengende og virket veldig rar. Til slutt fikk jeg tak i min andre sønn og spurte om han kunne se til broren. Fikk da senere tilbakemelding at han hadde funnet broren ravende full midt i sentrum uten noen med seg . Han var veldig sinnt og hadde prøvd å slå noen vakter. Hadde slått broren flere ganger da broren prøvde å få han hjem og vært vanskelig å holde styr på. Gitt utrykk for et veldig sinne men også fortvilelse. I følge konen til min sønn hadde dette skjedd en gang før for to uker siden. Jeg har følt at det har vært noe som plager min sønn , noe depressivt og vanskelig. Jeg er ikke et festmenneske og har lite erfaring med alkohol. Er dette noe man bør bekymre seg over eller er dette mer innfor det normale blant unge mennesker som har festet litt for mye ? 

Anonymkode: 75311...2f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er grunn for bekymring, det er noe som plager han. Så noen som han stoler på og kan ta en samtale med han bør få gjort det. 
Så lurer jeg på om det er bare alkohol han har fått i seg på grunn av oppførselen hans, som tydeligvis er unnvikende fra normal oppførsel.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Lett å bare vente og håpe at ting går over av seg selv. Ser nå at vi må prøve å hjelpe han på et vis og samtidig respektere at han er voksen. Vet ikke helt hvordan og hvor han kan få hjelp men kanskje broren kan ta en prat med han først. 

Anonymkode: 75311...2f6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...