Gå til innhold

Hvorfor skal det være så vanskelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det vær så vanskelig å innrømme sine svakheter for andre?

Jeg har et stort ønske om å fremstå som "normalt oppegående", som de fleste i min bekjentskapskrets er (må ikke forveksles med at jeg vil fremstå som ekstremt vellykket, for det er ikke det jeg ønsker, vil bare passe inn i "normalen"). 

Derfor var det en gang i tiden veldig vanskelig for meg å ta imot tilbudet om en lengere innleggelse på en døgnpost ett stykke unna der jeg bor, for det ville bli så synlig. Synlig for familie, venner og kollegaer at jeg ikke var hjemme. Selv om jeg vet at de vet, har jeg aldri klart å være åpen om problemene mine og avvist alle forsøk fra andre som prøver å nærme seg temaet. 

Nå står jeg igjen i en lignende situasjon som gjør at dette komme dilemmaet kommer frem igjen. Nå handler det om folk som ikke kjente meg på tiden jeg var innlagt, og som ikke vet om min bakgrunn, men som nå kommer til å få vite det uansett om jeg sier det selv eller ikke...

Jeg står i den situasjon at det beste sikkert vil være å "ta tyrene ved hornene" og gå ut med sannheten før det blir avslørt, men dette sitter langt inne! Dessverre vet jeg at det ikke er mulig å skjule mitt nederlag denne gangen, og frykten for direkte spørsmål eller ryktespredning er stor. 

Hvorfor skal det være så vanskelig å avsløre sine svakheter og sårbare side??

Anonymkode: 3f317...dc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være veldig vanskelig situasjon. Jeg har aldri hatt mange relasjoner selv mye på grunn av at det ikke har vært " nok i relasjonen å bygge på" på en måte.  Det er ofte slik at vi alle mennesker " sliter til sitt". Vi ønsker å skjerme det mest sårbare av oss selv som hva vi selv oppfatter som rett og riktig og verdifullt. Jeg har også opplevet å bli utnyttet og satt i enda vanskeligere situasjon ved forsøk på åpenhet og da blir man lett bare sykere og får det vondere ,men alle mennesker forskjellig og situasjoner er også det. Du virker jo veldig konsolidert og moden ( til forskjell fra meg selv)og er det gode relasjoner så tåler de hva livet krever tror jeg. Enkelte sier jo " våg og vinn". Selv er jeg ikke så sikker.

Anonymkode: ec50b...621

AnonymBruker
Skrevet

Ser det muligens kan fremstå som at de får vite om tidligere sykdomshistorie, men det er ikke tilfellet. Saken handler om noe helt annet, noe jeg ikke mestret. Jeg har prøvd å fremstå som at «dette mestrer jeg fint» så alt for lenge, og nå har jeg mislykket totalt og det vil bli avdekket uansett om det kommer fra meg etter noen andre (som en underforståtthet, når jeg nå ikke fortsetter)...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner følelsen.

Jeg tenker at vi ikke må være redde for å vise at alt ikke er bra til enhver tid og at det er slik livet er. 

Anonymkode: 6a3bc...7e1

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner følelsen.

Jeg tenker at vi ikke må være redde for å vise at alt ikke er bra til enhver tid og at det er slik livet er. 

Er vel frykte for det som ligger bak. Vondt og vanskelig å innrømme nederlag 😪

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel frykte for det som ligger bak. Vondt og vanskelig å innrømme nederlag 😪

Jeg vet. Er igjennom noe lignende selv.

AnonymBruker
Skrevet

Alle sliter ofte med sitt hver på sin kant i dag tror jeg også. Vårt ofte stressfylte liv og helse gjør sitt tror jeg ofte.

Anonymkode: ec50b...621

AnonymBruker
Skrevet

Da er valget tatt og gjennomført, så nå er det ingen vei tilbake 😬 Jeg tok kontroll over situasjonen og avslørte sannheten, før det kom fra andre kilder. Føler både på er lettelse og på et nederlag samtidig, men tror det var det beste på sikt - for nå slipper jeg å gå å grue meg i dager eller uker før de får vite det uansett. Og jeg tok selv «regien» i hva jeg ønsket å dele med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...