Gå til innhold

Kan depresjon skyldes AP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar nå 12.5 mg Zyprexa og 200 mg Quetiapin hver kveld. Dette er kanskje ikke så mye, men mer enn jeg tok tidligere. Jeg sover godt om natten og er ikke engstelig spesielt. Har full jobb som leder. Men jeg er så daff og giddalaus nå, huset gror igjen av skitt, har ikke vært vasket på flere måneder. Hagen gror igjen. På jobb gjør jeg så lite som mulig. Fritidsinteressene mine har jeg sluttet med. Jeg opplever meg selv rett og slett som litt deprimert og lurer på om jeg tar for mye AP. Har schizoaffektiv lidelse, har vært diagnostisert både med depressiv type (i fjor) og manisk type (2016).

Anonymkode: de03b...e5f

Videoannonse
Annonse
Gjest Anbr42
Skrevet

Uten at jeg har så god greie på akkurat det, kan jeg jo i alle fall si at sykdom kan utløses selv om en går på medisiner.

Altså til tross for, og kanskje ikke så mye på grunn av (men her er jeg usikker).

Sykdom har tendens til å leve sitt eget liv, og i perioder kan en få tilbakefall. Kanskje er det slik i ditt tilfelle også. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Anbr42 skrev:

Uten at jeg har så god greie på akkurat det, kan jeg jo i alle fall si at sykdom kan utløses selv om en går på medisiner.

Altså til tross for, og kanskje ikke så mye på grunn av (men her er jeg usikker).

Sykdom har tendens til å leve sitt eget liv, og i perioder kan en få tilbakefall. Kanskje er det slik i ditt tilfelle også. 

Ja, jeg er redd for det. Men i kveld har jeg uansett bestemt meg for å ta mindre Zyprexa, og så får jeg bare se. Har time med psykiater 19.juni, så det er ikke så veldig lenge til.

Anonymkode: de03b...e5f

Skrevet

Nei, AP gir ikke depresjon. Jeg ser to alternativer:

1. Det er sykdommen som har blusset opp igjen.

2. Litt for store doser AP gir en del symptomer som ved depresjon, men er ikke depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...