Gå til innhold

Ble Martha si fra deg prinsessetittelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/norge/kongehuset-svarer-etter-kritikk-mot-prinsesse-martha-louises-sjamansamarbeid-1.14553466

Leser dette med tittelen. 

Bør hun si ifra seg prinsessetittelen? Jeg mener både ja og nei. Dersom tittelen brukes inn under virksomheter som hun drives så mener jeg at hun bør siifra seg den eller fratas den av kongen. 

Anonymkode: 0b83a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Hun er på en måte prinsesse uansett, så hun kan gjerne beholde tittelen for min del.

Jeg synes hun bør slutte helt med å bruke prinsessetittelen i markedsføringen. Jeg kan godta mye rart, men akkurat det har jeg null forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/norge/kongehuset-svarer-etter-kritikk-mot-prinsesse-martha-louises-sjamansamarbeid-1.14553466

Leser dette med tittelen. 

Bør hun si ifra seg prinsessetittelen? Jeg mener både ja og nei. Dersom tittelen brukes inn under virksomheter som hun drives så mener jeg at hun bør siifra seg den eller fratas den av kongen. 

Anonymkode: 0b83a...508

Skulle stå bør ikke ble i overskriften 

Anonymkode: 0b83a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Gargamel skrev:

Hun er på en måte prinsesse uansett, så hun kan gjerne beholde tittelen for min del.

Jeg synes hun bør slutte helt med å bruke prinsessetittelen i markedsføringen. Jeg kan godta mye rart, men akkurat det har jeg null forståelse for.

Enig i det. Jeg aksepterer hennes valg i livet selv om jeg ikke forstår alt av hennes tro og tanker. Men... Jeg er helt imot at hun bruker tittelen under denne virksomheten. Tittelen er ikke mer for meg enn en tittel på en stilling. Derfor sier jeg både ja og nei om at hun beholder den. Hun er like mye en del av familien sin uten tittel også. 

Anonymkode: 0b83a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Gargamel skrev:

Hun er på en måte prinsesse uansett, så hun kan gjerne beholde tittelen for min del.

Jeg synes hun bør slutte helt med å bruke prinsessetittelen i markedsføringen. Jeg kan godta mye rart, men akkurat det har jeg null forståelse for.

Men ville du ønsker at hun arvet tronen istedet for Haakon? ;)

Anonymkode: 0b83a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle stå bør ikke ble i overskriften 

Anonymkode: 0b83a...508

...og "seg", ikke "deg"? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, laban skrev:

...og "seg", ikke "deg"? :P

Vet. Det er mobilen min som lager ord automatisk  ;)

Anonymkode: 0b83a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler det er nok nå jeg. Hun tenker kanskje det er best å møte media nå bedre før enn siden.Hun har funnet en ny kjæreste og har jo bare fortjent et godt liv.Hele Norge håper vel bare inderlig for henne og den utkårede at det er et godt valg. Man bør jo også tenke på at barna deres kanskje leser alt sammen og tenker sitt og blir lei seg kanskje helt uten grunn.

Anonymkode: 95c3c...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun bør slutte å bruke prinsessetittelen i markedsføringsøyemed. Ellers har vel kongehuset utspilt sin rolle og bør legges ned.

Anonymkode: 37147...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun bør slutte å bruke prinsessetittelen i markedsføringsøyemed. Ellers har vel kongehuset utspilt sin rolle og bør legges ned.

Anonymkode: 37147...82b

Enig. 

Anonymkode: 0b83a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke det rette for alle. Vi er jo egentlig mange som søker private løsninger når vi føler vi trenger det og ikke når frem i det kommunale eller statlige etater eller hos fastlegen.Det være seg advokater, plastisk kirurgi eller privat eldreomsorg. Fler og fler velger private skoler til barna sine og langt fler ville gjort det om økonomien hadde gitt mulighet tror jeg. Det vokser frem mer og mer noe man kanskje kan kalle " gråsoner". Kanskje ingen villet utvikling av noen.

Budskapet var jo veldige kloke ord om å tenke før å  pøse på med kritikk. Ikke umulig mye lidelse blant mennesker ville vært unngått om vi fulgte dette ,men det blir mer og mer ulikhet i livsbetingelser for mange og det reagerer mange på tror jeg.

Tror den kongelige titlel er en del av henne som andre i den konglige familie med en så spesiell historie som henne. Det er hennes identitet som hun bruker slik hun ønsker synes jeg. Hun er den eneste rette til å vite hvordan den skal brukes synes jeg.

Men det er jo det med politikk. De kongelige har vel mye ikke tatt del i politikk.

Anonymkode: 95c3c...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fler og fler velger private skoler til barna sine og langt fler ville gjort det om økonomien hadde gitt mulighet tror jeg.

Årsaken til at mange går på privat grunnskole i Norge er ikke først og fremst misnøye med det offentlige tilbudet rent pedagogisk. Det skyldes at når den offentlige barneskolen i Lillebygd eller på Lilleøy nedlegges, etablerer foreldre og lokalmiljø en privatskole med f.eks. Montesorripedagogikk eller religiøs profil, for at de yngste elevene skal slippe å pendle X timer til den nærmeste digre skolen i Tettstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/norge/kongehuset-svarer-etter-kritikk-mot-prinsesse-martha-louises-sjamansamarbeid-1.14553466

Leser dette med tittelen. 

Bør hun si ifra seg prinsessetittelen? Jeg mener både ja og nei. Dersom tittelen brukes inn under virksomheter som hun drives så mener jeg at hun bør siifra seg den eller fratas den av kongen. 

Anonymkode: 0b83a...508

Hvorfor skulle hun være " en mann for sin hatt" når så få politikere for eksempel eller biskoper er det?

Anonymkode: 95c3c...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke at det burde være så viktig for henne å ha tittel prinsesse.  Mener det samme om de andre i kongehuset.  Titlene er ikke så viktig. 

Anonymkode: 0b83a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎05‎.‎2019 den 10.43, Gargamel skrev:

Hun er på en måte prinsesse uansett, så hun kan gjerne beholde tittelen for min del.

Jeg synes hun bør slutte helt med å bruke prinsessetittelen i markedsføringen. Jeg kan godta mye rart, men akkurat det har jeg null forståelse for.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok ikke vett til å si den fra seg selv. Da må Kongen ta fra henne tittelen. Bare slik kan monarkiet bevare sin anstendighet og autoritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge hun misbruker tittelen i markedsføringen bør hun fratas den. 

At de to er kjærester bryr jeg meg lite om, det er det ingen som har noe med. 

Anonymkode: 4a680...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge hun misbruker tittelen i markedsføringen bør hun fratas den. 

Hvordan skal hun kunne fratas den? Så lenge hennes far er konge er hun prinsesse pr. definisjon.

Anonymkode: 37147...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...