Gå til innhold

Ble Martha si fra deg prinsessetittelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal hun kunne fratas den? Så lenge hennes far er konge er hun prinsesse pr. definisjon.

Anonymkode: 37147...82b

Det er ikke korrekt. Kongen kan ta fra henne tittelen. 

I stedet kan hun bli æresmedlem i NS (Norske Skruller) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariaflyfly
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan vel strengt tatt ikke si den fra seg.

https://www.nettavisen.no/økonomi/slik-kan-martha-louise-miste-prinsessetittelen/3423687827.html

Hun er prinsesse fordi hun er Kongens datter, og det vil hun være så lenge Norge har et kongehus.

– Hun kan hverken abdisere fra språkbruken eller virkeligheten.

Anonymkode: 37147...82b

Det sistnevnte har hun da vitterlig abdisert fra for lenge sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Dersom svenske, eller danske kongehuset drev med det samme som Martha så tror jeg at vi hadde tenkt at dette var sykelig. Men uansett Martha må få tro det hun tror på bare hun ikke bruker tittelen sin i det. Og sjarmanen er valgt selv av Martha. Og de passer godt sammen for det er ikke så mange menn som ville matchet inn her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Dersom svenske, eller danske kongehuset drev med det samme som Martha så tror jeg at vi hadde tenkt at dette var sykelig. Men uansett Martha må få tro det hun tror på bare hun ikke bruker tittelen sin i det. Og sjarmanen er valgt selv av Martha. Og de passer godt sammen for det er ikke så mange menn som ville matchet inn her. 

Jeg tenker at sjamanen er en sjarlatan.

Anonymkode: 37147...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 22.5.2019 den 21.36, kupton skrev:

Det er ikke korrekt. Kongen kan ta fra henne tittelen. 

I stedet kan hun bli æresmedlem i NS (Norske Skruller) 

Jeg håper at kongen tar fra henne tittelen om hun ikke endrer prosjektnavnet.  Jeg tenker spesiellt på unger som ser opp til prinsessen i landet og de kan jo begynne å tro på alt dette tullet. Ikke sunt og ikke bra. Derfor bør hele prosjektet beskyttes fra offentligheten. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Dersom svenske, eller danske kongehuset drev med det samme som Martha så tror jeg at vi hadde tenkt at dette var sykelig. Men uansett Martha må få tro det hun tror på bare hun ikke bruker tittelen sin i det. Og sjarmanen er valgt selv av Martha. Og de passer godt sammen for det er ikke så mange menn som ville matchet inn her. 

Sjaman Dureks oldemor født på Sagene

Ikke dårlig.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/05/23/195580285/sjaman-dureks-oldemor-fodt-pa-sagene

Anonymkode: 37147...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjaman Dureks oldemor født på Sagene

Ikke dårlig.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/05/23/195580285/sjaman-dureks-oldemor-fodt-pa-sagene

Anonymkode: 37147...82b

En åttendel norsk ;) . Mange amerikanere har røtter fra Norge. Men han har nok røtter fra Afrika også tenker jeg. Flott mann , eksotisk og pen. Men jeg synes at ansvaret ligger hos Martha angående tittel for prosjektet. Ikke han. 

Anonymkode: 0b83a...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En åttendel norsk ;) . Mange amerikanere har røtter fra Norge. Men han har nok røtter fra Afrika også tenker jeg. Flott mann , eksotisk og pen. Men jeg synes at ansvaret ligger hos Martha angående tittel for prosjektet. Ikke han. 

Anonymkode: 0b83a...508

Det var meg som skrev dette. :)

Oldemoren født på Sagane.  Han er jo litt norsk. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det følger kanskje pengestøtte med tittelen, men kanskje alle bør få betale sine egne regninger.

Enkelte foreslo derimot at kjæresten skulle utnevnes til prins. Det var heller ingen dum idé.

Anonymkode: 95c3c...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det følger kanskje pengestøtte med tittelen,

Nei, det gjør det ikke.

Anonymkode: 37147...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle subsidierte arbeidsplasser bør ses på synes jeg. Men er hun frittstående næringsdrivende er det jo bare dumt av pressen å gi henne så mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 95c3c...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg synes dette er ett stygt eksempel på måte media henger ut folk.

 

Det de tror på er dumt, men det må være lov å praktisere grådig overtro selv om man er "prinsesse" en tittel som ikke har noen annen betydning en att man er av privilegert kongeslekt.

 

Etter å ha ett liv i offentligheten så får hun få de få fordelene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er mange i dag av folk flest som mener hele kongedømmet bør fratre og at vi heller får republikk.

Anonymkode: 95c3c...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...