Gå til innhold

Tips til vår på-loffen-tur til vestlandet.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Krapylium skrev:

Anbefaler en tur innom Loen, og ta skyliften der en dag det er fint vær 😊

Støtter dette! Men da må du bo på Alexandra og helst i de nye, fine rommene med havsutsikt i 7. etasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
54 minutter siden, Krapylium skrev:

Anbefaler en tur innom Loen, og ta skyliften der en dag det er fint vær 😊

Meget god ide og dette har vi nå bestemt oss for å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Lillemus skrev:

Da gjenstår det vel 9 netter som muligens skal tilbringes i telt? :) Kos dere!

Nå har vi bestilt 2 overnattinger til. Vi skal bo 2 netter på Beitostølen før vi kjører til Geiranger. Da skal vi på fjelltur til Bitihorn 🙂 Det er jo ikke så dyrt om en bare benytter seg av røverkjøptilbudene på booking. Com. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, cilie skrev:

Santorini er fint🤩

Er det noe særlig å se og gjøre der, eller er det "bare" vakker natur og romantiske solnedganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, laban skrev:

Er det noe særlig å se og gjøre der, eller er det "bare" vakker natur og romantiske solnedganger?

Sole seg og bade...? Det var hensikten her. Men leide en cabriolet og kjørte til hovedstaden, Fira og solnedgangbyen, Oia. Begge steder i varmen på dagtid, men absolutt verdt turen. I hvert fall i ettertid. Når jeg var der, var jeg kun opptatt av hvor store armene mine var i sommerkjolen - og da var jeg 15 kg mindre🙈 Og timene på stranden og ved bassenget, glir jo over i hverandre og er stort sett likt om man er her eller der i syden... Uansett - shoppingmuligheter i både Fira og Oia. Mener det var en mix av små rådyre, men flest mer «turistvennlige» butikker. Flere ok steder å sette seg ned - gjerne med flott utsikt. Det fins også en rød strand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, cilie skrev:

Når jeg var der, var jeg kun opptatt av hvor store armene mine var i sommerkjolen

Sånt klarer jeg å drite i når jeg er i steikende varme land, der er det liksom ikke noe alternativ å ha på seg dekkende tøy - og dermed blir det mange forskjellige kropper å se. Hjemme har jeg mer følelsen av at sommeren er for de unge og slanke.

Takk for info om Santorini, det blir nok i lavsesongen for oss hvis det noen gang blir aktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, cilie skrev:

Sole seg og bade...? Det var hensikten her. Men leide en cabriolet og kjørte til hovedstaden, Fira og solnedgangbyen, Oia. Begge steder i varmen på dagtid, men absolutt verdt turen. I hvert fall i ettertid. Når jeg var der, var jeg kun opptatt av hvor store armene mine var i sommerkjolen - og da var jeg 15 kg mindre🙈 Og timene på stranden og ved bassenget, glir jo over i hverandre og er stort sett likt om man er her eller der i syden... Uansett - shoppingmuligheter i både Fira og Oia. Mener det var en mix av små rådyre, men flest mer «turistvennlige» butikker. Flere ok steder å sette seg ned - gjerne med flott utsikt. Det fins også en rød strand. 

Jeg er ikke så veldig opptatt av strandliv. Litt blir det nok, men har lyst til å gå mye rundt for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er ikke så veldig opptatt av strandliv. Litt blir det nok, men har lyst til å gå mye rundt for å se.

Vi har også kommet dit, litt strandliv er kos, men det blir fort kjedelig. Vil heller se oss litt rundt og tar gjerne slike små tut-tut-tog. :D Vi går stort sett mye når vi er på ferie og mener derfor at da kan vi spise mer med god samvittighet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi har også kommet dit, litt strandliv er kos, men det blir fort kjedelig. Vil heller se oss litt rundt og tar gjerne slike små tut-tut-tog. :D Vi går stort sett mye når vi er på ferie og mener derfor at da kan vi spise mer med god samvittighet også...

Oi, det er jo SKREKKEN! Var med på det da barna var små, men de er heldigvis over den fasen. Snakk om å være superturist :P. Nei, vil heller gå på egen hånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Xtra skrev:

Oi, det er jo SKREKKEN! Var med på det da barna var små, men de er heldigvis over den fasen. Snakk om å være superturist :P. Nei, vil heller gå på egen hånd. 

😂 Enig. Jeg tar heller ikke disse turisttogene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, morsan skrev:

😂 Enig. Jeg tar heller ikke disse turisttogene. 

Synes det er koselig jeg, vi pleier å sette oss helt bakerst så får vi litt luft i varmen også - får jo sett litt vi ellers ikke hadde fått med oss da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Synes det er koselig jeg, vi pleier å sette oss helt bakerst så får vi litt luft i varmen også - får jo sett litt vi ellers ikke hadde fått med oss da. :) 

Da er det jo bare å nyte turen. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nicklusheletida

Nå har vi bestilt enda flere netter på hotell, men nå lurer jeg på : Er det noen som har gått den hengebroa i Loen og hvordan var det ? 

Det ser fryktelig skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 8.36, Lillemus skrev:

Synes det er koselig jeg, vi pleier å sette oss helt bakerst så får vi litt luft i varmen også - får jo sett litt vi ellers ikke hadde fått med oss da. :) 

Jeg så tidligere på små-tog med forakt, men har funnet ut at jeg var en snobb! Tok et slikt tog i Kristiansand sammen med min mor på 80+ Veldig flink guide, kommer nærmere mange steder/bygninger enn man gjør med buss eller bil. Og ikke minst får sett mye mer enn når man går - særlig dersom man reiser med barn, eldre eller andre som ikke har så lang gå-radius. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nå har vi bestilt enda flere netter på hotell, men nå lurer jeg på : Er det noen som har gått den hengebroa i Loen og hvordan var det ? 

Det ser fryktelig skummelt ut.

Ikke jeg. Kun sky liften up for lunch et par ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, cilie skrev:

Ikke jeg. Kun sky liften up for lunch et par ganger. 

Ja, det har vi tenkt å gjøre også, men lurte litt på den hengebroa, men tror ikke det er noe for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 22.5.2019 den 6.29, Lillemus skrev:

Dere skal seriøst på biltur i 3 uker og skal stort sett ligge i tomannstelt i minst to av dem?! Det hadde vært fullstendig uaktuelt for meg. Men som det ble sagt her - kjøp et litt større telt! Sørg for veldig gode og tykke liggeunderlag, varme soveposer og ta med pute. Dere skal ikke ligge på campingplasser, hvordan har dere tenkt å gå på toalettet da? Ha med en portapotti? 

Noen tips til konkrete plasser har jeg ikke, men Aurlandområdet er spektakulært. Og som resten av Vestlandet på den tiden, smekkfullt av turister. 

Den  på-loffen-turen med telt, har nå endt med at det bare er 2 netter igjen vi ikke har booket rom. 

Jaja, det var nå min ide dette med telt da, men kjæresten begynte etter hver å få kalde føtter 😀

Vi kommer nok til å booke rom de siste 2 nettene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Den  på-loffen-turen med telt, har nå endt med at det bare er 2 netter igjen vi ikke har booket rom. 

Jaja, det var nå min ide dette med telt da, men kjæresten begynte etter hver å få kalde føtter 😀

Vi kommer nok til å booke rom de siste 2 nettene også :)

Fantastisk med en natt eller to i telt, da :) . Husker noen flotte overnattinger i telt på vei til vestlandet for (gulp) over 20 år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Den  på-loffen-turen med telt, har nå endt med at det bare er 2 netter igjen vi ikke har booket rom. 

Jaja, det var nå min ide dette med telt da, men kjæresten begynte etter hver å få kalde føtter 😀

Vi kommer nok til å booke rom de siste 2 nettene også :)

:D Fornuftig kar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...