Gå til innhold

Hva er du for og hva er du mot i livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er mot menneskerettighetsbrudd.

Jeg er mot antidemokratiske bevegelser.

Jeg er mot kriminalitet men også mot lover som gjør folks liv ulevelig eller gir en veldig ufri verden for mange enkeltmenneske.

Jeg er for en nøktern realisme i alt.

 

Anonymkode: 2e891...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er imot at noen absolutt hele tiden skal skrive så mange innlegg om alt mulig rart her inne, og at den samme "noen" alltid kommer med så mange intetsigende kommentarer i andres innlegg.

Anonymkode: c58a6...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er imot at noen absolutt hele tiden skal skrive så mange innlegg om alt mulig rart her inne, og at den samme "noen" alltid kommer med så mange intetsigende kommentarer i andres innlegg.

Anonymkode: c58a6...a6b

Dette forumet holder mange av oss " blandt de levende" tror jeg til tross for alder og uimotståelig ytre. Man føler seg en stakket stund blandt de levende " som har et virke i livet". Så lenge det varer da. Det var jo noe snakk om at det skulle legges ned 1.7 en stund før valget. Det hele skulle utelukkende bli en betalingsgreie. Men selvsagt der var jo en som innrømmet at det var et løst rykte og forsøk på aprilsnarr. Men jeg er enig i at enkelte av oss nok kan utøve mere selvkritisk sans og kildekritikk og lese mer enn vi poster. Man trenger ikke være Ibsens Brandt for å forstå det eller annet en annen  talentløs stakkar. Vi er kanskje alle bare blitt misbrukt i tiden vi brukte her som kanskje så mange ganger tidligere i livet. Hvem vet. Man burde være mer glad for de nære ting kanskje og ikke tenke for mye . Starter bare tankekjør.Og mere surr. Kanskje også journaler på avveie. Det er kanskje helsepersonell som kjenner oss igjen på gaten.Ingen er helt anonyme i dag tror jeg.

Anonymkode: 2e891...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forumet holder mange av oss " blandt de levende" tror jeg til tross for alder og uimotståelig ytre. Man føler seg en stakket stund blandt de levende " som har et virke i livet". Så lenge det varer da. Det var jo noe snakk om at det skulle legges ned 1.7 en stund før valget. Det hele skulle utelukkende bli en betalingsgreie. 

DOL legges ned? Nei, for ente gang, det var en aprilspøk!

Anonymkode: fc369...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

DOL legges ned? Nei, for ente gang, det var en aprilspøk!

Anonymkode: fc369...999

Kanskje det hadde vært best for enkelte. Det er ofte så mange sider ved tingene.

Anonymkode: 2e891...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hadde vært best for enkelte. Det er ofte så mange sider ved tingene.

Anonymkode: 2e891...987

Men det er vel frivillig å være her?

Anonymkode: fc369...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette forumet holder mange av oss " blandt de levende" tror jeg til tross for alder og uimotståelig ytre. Man føler seg en stakket stund blandt de levende " som har et virke i livet". Så lenge det varer da. Det var jo noe snakk om at det skulle legges ned 1.7 en stund før valget. Det hele skulle utelukkende bli en betalingsgreie. Men selvsagt der var jo en som innrømmet at det var et løst rykte og forsøk på aprilsnarr. Men jeg er enig i at enkelte av oss nok kan utøve mere selvkritisk sans og kildekritikk og lese mer enn vi poster. Man trenger ikke være Ibsens Brandt for å forstå det eller annet en annen  talentløs stakkar. Vi er kanskje alle bare blitt misbrukt i tiden vi brukte her som kanskje så mange ganger tidligere i livet. Hvem vet. Man burde være mer glad for de nære ting kanskje og ikke tenke for mye . Starter bare tankekjør.Og mere surr. Kanskje også journaler på avveie. Det er kanskje helsepersonell som kjenner oss igjen på gaten.Ingen er helt anonyme i dag tror jeg.

Anonymkode: 2e891...987

Nedleggelsen var en aprilspøk fra en av brukerne, "ryktet" kom ikke fra de ansvarlige. Dette er ingen offentlig tjeneste, så eksistensen har ingenting med valget å gjøre.

Ibsen-figuren het Brand (uten t).

Om en journal kommer på avveie eller ikke, har ingenting med DOL å gjøre.

Dersom man blir gjenkjent på gaten av helsepersonell, må man ha møtt dem tidligere, det holder ikke å ha skrevet om seg selv her.

Du påstår ofte at ingen er helt anonyme. Hva er det egentlig du vil advare mot - å bruke fast nick, å legge ut for mange personopplysninger eller stalkere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mot antidemokratiske bevegelser.

Jeg er for en nøktern realisme i alt.

 

Anonymkode: 2e891...987

Verden har dessverre vist seg å være mer komplisert enn at demokrati alltid er bra, Hitler ble demokratisk valgt f.eks , og Hamas, uten at nevnte folk gjorde så mye bra 😛 

Hvordan ville du stanset hitler, uten antidemokratiske bevegelser. Hvordan stanser du Hamas, uten menneskerettsbrudd, når de bruker barn som skjold og sender missiler mot deg. Dessverre er det ofte ikke så enkelt som en skulle ønske, og f.eks Israel gjør mange menneskerettsbrudd, fordi de bokstavelig talt er presset i et hjørne med fiender på alle kanter og de vil bare få være i fred i hjørnet men "ting" kommer mot dem ved enhver anledning.

Ting er kompliserte, er vel det jeg vil frem til, men er tilhenger av demokrati og menneskerettigheter jeg også da ;) 

 

Anonymkode: 0abad...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, laban skrev:

Nedleggelsen var en aprilspøk fra en av brukerne, "ryktet" kom ikke fra de ansvarlige. Dette er ingen offentlig tjeneste, så eksistensen har ingenting med valget å gjøre.

Ibsen-figuren het Brand (uten t).

Om en journal kommer på avveie eller ikke, har ingenting med DOL å gjøre.

Dersom man blir gjenkjent på gaten av helsepersonell, må man ha møtt dem tidligere, det holder ikke å ha skrevet om seg selv her.

Du påstår ofte at ingen er helt anonyme. Hva er det egentlig du vil advare mot - å bruke fast nick, å legge ut for mange personopplysninger eller stalkere? 

De som har havnet inn i psykiatrien de blir snakket om og til, og ikke med.  Bestemmelser blir tatt over hodet eller bak dem.  Det er derfor naturlig at de blir engstelige og vet aldri hva de har i vente.  Verden er rett og slett ikke kommet lenger.

Anonymkode: 00049...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som har havnet inn i psykiatrien de blir snakket om og til, og ikke med.  Bestemmelser blir tatt over hodet eller bak dem.  Det er derfor naturlig at de blir engstelige og vet aldri hva de har i vente.  Verden er rett og slett ikke kommet lenger.

Anonymkode: 00049...7f4

Jeg forstår ikke helt hvorfor du legger dette som svar til det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Verden har dessverre vist seg å være mer komplisert enn at demokrati alltid er bra, Hitler ble demokratisk valgt f.eks , og Hamas, uten at nevnte folk gjorde så mye bra 😛 

Hvordan ville du stanset hitler, uten antidemokratiske bevegelser. Hvordan stanser du Hamas, uten menneskerettsbrudd, når de bruker barn som skjold og sender missiler mot deg. Dessverre er det ofte ikke så enkelt som en skulle ønske, og f.eks Israel gjør mange menneskerettsbrudd, fordi de bokstavelig talt er presset i et hjørne med fiender på alle kanter og de vil bare få være i fred i hjørnet men "ting" kommer mot dem ved enhver anledning.

Ting er kompliserte, er vel det jeg vil frem til, men er tilhenger av demokrati og menneskerettigheter jeg også da ;) 

 

Anonymkode: 0abad...4b0

Det er ikke synd på Israel fordi de er malt ut i et hjørne.  De trykker seg ganske hardt ut av det hjørnet i så fall og okkuperer Palestinernes boområder.  Det er vanvittig å se hvordan Palestinerne blir behandlet av Israelerne.  Jeg har sett tilstanden der med egne øyne mer enn en gang.

Anonymkode: 00049...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor du legger dette som svar til det jeg skrev?

Det var for å prøve og belyse det som kan ligge bak det ts skriver.  Det er ikke rart at mange ikke føler seg anonyme noe sted når "alt" blir notert og sendt elektronisk rundt.

Anonymkode: 00049...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart at mange ikke føler seg anonyme noe sted når "alt" blir notert og sendt elektronisk rundt.

Jeg skjønner det. Men det er ikke gunstig for et forum der mange ikke ønsker å bruke fast nick engang, at det stadig gjentas og gjentas at man ikke er anonym her. Mange er engstelige nok for å bli gjenkjent fra før, selv om risikoen er lav. Derfor forsøker jeg å komme med litt realisme som en motvekt.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synd på Israel fordi de er malt ut i et hjørne.  De trykker seg ganske hardt ut av det hjørnet i så fall og okkuperer Palestinernes boområder.  Det er vanvittig å se hvordan Palestinerne blir behandlet av Israelerne.  Jeg har sett tilstanden der med egne øyne mer enn en gang.

Anonymkode: 00049...7f4

Israel har omringet av fiender på alle kanter. De må ha rett til å forsvare seg.

Anonymkode: fc369...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synd på Israel fordi de er malt ut i et hjørne.  De trykker seg ganske hardt ut av det hjørnet i så fall og okkuperer Palestinernes boområder.  Det er vanvittig å se hvordan Palestinerne blir behandlet av Israelerne.  Jeg har sett tilstanden der med egne øyne mer enn en gang.

Anonymkode: 00049...7f4

om jødene fulgte dine råd gjennom historien, ville det ikke vært noen jøder på kloden lenger, synes du bør lese deg litt opp om deres historie

så kan en debattere om det ville vært en bedre verden eller ikke, personlig tror jeg ikke det, tomrommet ville blitt fulgt av de som forsøker utslettet jødene og de var/er som regel mye værre folk 😛 

Lett for oss i foreløpig trygge nord å si at folk skal gjøre ditt og datt med folk som ønsker å utslette dem, men tenk om det var deg, tenk at naboen din skulle utslette deg og din familie, vil du behandle naboen bra og la dem bygge opp sterk økonomi til å vinne krigen mot deg og utslette deg, eller ikke, det er ikke så enkelt i praktis må du forstå, å være "human" da, og er du human da, så forsvinner du og din familie fra kloden.... Derfor er det ikke helt så enkelt som være snill og grei og så blir det fred og alle lever lykkelige i alle sine dager

Jeg er helt enig i at jødene behandler palestinerne dårlig, spørsmålet blir bare har de reellt sett noe valg, når palestinerne demokratisk setmmer for at israel skal utslettes fra kloden, og mange av landene rundt er enig i det, hva skal jødene gjøre da? de ruster opp og agerer som om det er krig, fordi det er krig, og en krig de måvinne gang etter gang og det trengs bare ett tap før det er over

Anonymkode: 0abad...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenkte slik at gjør noen noe galt er der jo en stadig større og økende sannsynlighet for at hva de har gjort vil dukke opp på forsidene i avisen. Ikke sant. Det er jo den positive siden ved overvåkingen som finner sted.En annen sak er selvsagt hvor lenge det oppbevares og hvordan det brukes.

Alt er det ofte ikke så lett å få gjort noe med tror jeg bare.

Anonymkode: 2e891...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, laban skrev:

Jeg skjønner det. Men det er ikke gunstig for et forum der mange ikke ønsker å bruke fast nick engang, at det stadig gjentas og gjentas at man ikke er anonym her. Mange er engstelige nok for å bli gjenkjent fra før, selv om risikoen er lav. Derfor forsøker jeg å komme med litt realisme som en motvekt.

Det er ikke gunstig når opplysninger blir samlet om et fast nick.  Det er grunnen til at jeg og flere velger å bruke anonymt nick.  På et medisinsk forum er det mange som sliter med det ene og det andre.  Det er også noen som har blitt og blir stalket.

Jeg synes det var enklere før da det var mulig å velge nick for hver tråd.

Anonymkode: 00049...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Israel har omringet av fiender på alle kanter. De må ha rett til å forsvare seg.

Anonymkode: fc369...999

Har ikke de andre rett til å forsvare seg også?  Israel styrer og kuer Palestinerne.  De okkuperer landområder og det er grusomt å se i Jerusalem forskjellen på arabiske områder og jødiske.  Jeg kom i en gate som var bygget i klippevegg.  Oppe bodde jødene og nede palestinere.  Det var virnett over hodene på palestinerne, over gata mellom jøderne.  Der kastet de søppel og bl.a. kastet de bæsj og lignende som rant ned på barna som lekte i gata.  Det var grusomt å se.  De barna var helt ødelagte.

Anonymkode: 00049...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke gunstig når opplysninger blir samlet om et fast nick.  Det er grunnen til at jeg og flere velger å bruke anonymt nick.  På et medisinsk forum er det mange som sliter med det ene og det andre.  Det er også noen som har blitt og blir stalket.

Jeg synes det var enklere før da det var mulig å velge nick for hver tråd.

Anonymkode: 00049...7f4

Jeg forstår alt det der. Men det blir ikke noe bedre av at det påstås at selv ikke de anonyme er anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...