Gå til innhold

Hva er du for og hva er du mot i livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 31.5.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Verden har dessverre vist seg å være mer komplisert enn at demokrati alltid er bra, Hitler ble demokratisk valgt f.eks , og Hamas, uten at nevnte folk gjorde så mye bra 😛 

Hvordan ville du stanset hitler, uten antidemokratiske bevegelser. Hvordan stanser du Hamas, uten menneskerettsbrudd, når de bruker barn som skjold og sender missiler mot deg. Dessverre er det ofte ikke så enkelt som en skulle ønske, og f.eks Israel gjør mange menneskerettsbrudd, fordi de bokstavelig talt er presset i et hjørne med fiender på alle kanter og de vil bare få være i fred i hjørnet men "ting" kommer mot dem ved enhver anledning.

Ting er kompliserte, er vel det jeg vil frem til, men er tilhenger av demokrati og menneskerettigheter jeg også da ;) 

 

Anonymkode: 0abad...4b0

Det var jo hele tiden mennesker som prøvde å felle Hitler dengang og jobbet mot i det skjulteeller  tenkte inne i seg mot sånne personer kanskje. De ga seg jo aldri. Alle sånne grusomme maktpersoner personer faller jo til slutt om ikke annet for eget grep. Etterhvert får også velgerne bedre trening ved valgurnene og gjør en bedre jobb kanskje ettersom historien skrider frem. Det er ikke demokratiet det er noe i veien med tror jeg det er vi mennesker som mangler kunnskap og erfaring. Men jeg er på en måte enig med deg. Vi har alle vårt i dag og det er ofte ikke så mye vi som enkeltmennesker kan få gjort med ting.

Anonymkode: 2e891...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlleGodeBrukernavnErTatt
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etterhvert blir det bedre på denne jord tror jeg.😊

Anonymkode: 2e891...987

Objektivt/materielt blir det bedre år for år, men subjektivt tror jeg det oppleves som værre, hovedsakelig pga internettet

Og når ting subjektivt blir verre, selv om det materielt sett er bra, vil folk bli sure og forsøke få til endringer

Og endringene en innfører da fører ofte til at ting objektivt/materielt blir værre, uten at det subjektive nødvendigvis bedres

Tror resultatet til slutt ender med at ting både subjektivt og objektivt blir verre

Internettet er som alkohol, alle drikker alkohol så derfor er alle imot forbud mot alkohol og at alkohol er greit å bruke, mens er en det utenfra som om det ikke er alkohol, eller internett, men heroin f.eks, da sier alle ja heroin er ille det kan vi ikke ha noe av i samfunnet for det er ødeleggende 😛 Men det samme gjelder jo alkohol også da... Men alle er dopa på heroinen (internettet) og alle er avhengige av det selv om det ødelegger vår psyke, dermed vil vi aldri slutte, nesten som et vrius

Og det nytter ikke å slutte selv, for mennesker er sosiale dyr, og når alle menneskene rundt deg er skadet av internettet, ødelegger det muligheten for gode forhold, selv om du alene slutter, så det er tap tap et virus som har spredt seg og ødelegger samfunnet og det er ikke noe DU kan gjøre med det.

 

Bare min tanker :) Håper jeg tar feil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 30.5.2019 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er mot menneskerettighetsbrudd.

Jeg er mot antidemokratiske bevegelser.

Jeg er mot kriminalitet men også mot lover som gjør folks liv ulevelig eller gir en veldig ufri verden for mange enkeltmenneske.

Jeg er for en nøktern realisme i alt.

 

Anonymkode: 2e891...987

jeg er mot lovlig,salg av våpen i USA, og jeg er imot kristendom og det jævla adresserte kyrkjetonar (terror) bladet som ber meg om å være villig til å gi penger til kirka selvom jeg har gitt beskjed til kyrkjetonar før at jeg ikke ønsker bladet og at jeg er meldt ut av statskirken og at jeg ikke tror på gud.

 

kyrkjetonar er: http://www.hustoft.net/hvitesalen/kyrkjetonar.html

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...