Jump to content
AnonymBruker

Veganer

Recommended Posts

AnonymBruker
4 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Vegansk mat har lavest co2 avtrykk. Så veganere er bra for miljøet. Men de er litt dumme som ser bort fra att mannesket er alteter, og spiser og trenger animalsk protein. De blir gjerne for ekstreme de som er veganere har til og med lest om folk som forer bikkja si med veganske mat.

Men kudos, det krever ganske mye mindre co2 og dyrelidelser for å lage ett godt vegansk måltid, enn en biff med bearnaise.

For ikke å snakke om at biffen med bearnaise smaker mye bedre.

Anonymkode: c9396...ea0

Fortsetter under...

Guest Anbr42
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg syns det er ok med veganere og vegetarianere,de må selv bestemme hva de skal putte i munnen. Det har vi andre ingenting med. 

Enig i at voksne folk selv må få bestemme hva de putter i kroppen, men de må aldri finne på å gi små barn kun et vegansk kosthold. 

stjernestøv
3 minutter siden, Anbr42 skrev:

Enig i at voksne folk selv må få bestemme hva de putter i kroppen, men de må aldri finne på å gi små barn kun et vegansk kosthold. 

Nei det er jeg enig i. Min samboer ble vegetarianer for mange år siden da ungene var små,men han prøvde ikke å dra oss inn i det. 

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er selvfølgelig at fagpersoner også trenger å være en privatperson. Men sånn når alle vet at noen er en fagperson så gjør det noe med min tillit til fagfolk hvis de er spydige, ironiske og diskrimerende til flere grupper i samfunnet. 

Anonymkode: b072b...fcc

Word 

Anonymkode: 62f8e...af7

kupton

Hvis jeg en gang treffer en veganer som kan spise et måltid med meg uten å gjøre et nummer av at hen er veganer og heller ikke misjonerer, skal jeg beklage alt jeg har skrevet om veganere. 

AnonymBruker

Misjonering kan være så mangt. Personlig har jeg aldri blitt påtvunget hverken veganerlivstil eller religion. Men det er veldig mye annet man blir påtvunget å mene i samfunnet i dag. Det er underlig at inteligente , voksne mennesker ikke ser at toleranse i samfunnet er enveiskjørt. En del forventer og forlanger toleranse selv men er veldig lite tolrant mot andre. 

Anonymkode: b072b...fcc

Annonse

Drømmeautomat
Posted (edited)

Jeg er ikke veganer selv, ikke en gang vegetarianer, og jeg har aldri opplevd at noen i disse gruppene har misjonert overfor meg, eller kritisert at jeg har spist kjøtt. Ikke én gang. Det jeg imidlertid har opplevd utallige ganger er at disse har fått pågående spørsmål eller måttet forsvare valget sitt overfor kjøttetere. Jeg har også hørt kjøttetere kritisere og latterliggjøre disse gruppene (samt folk som spiser gluten) et utall ganger.

Jeg klarer ikke å slutte å forundre meg over hvilket raseri andres valg av diett kan vekke i enkelte.

Edited by Drømmeautomat