Gå til innhold

Kupton har du svar på dette ?

Anbefalte innlegg

jahvemerjeg
Skrevet

Kom over en artikkel av Ulrik Malt der han skriver om overdødlighet blandt mennesker som har schizofreni. 

I artikkelen står det at mennesker med schizofreni kan ha problemer med lunger,tarm ,øyne,imunfungsjon og hud.Dette har jeg aldri hørt om før og finner ikke noe informasjon. Vet du hva det er snakk om?

Leste også at gjennomsnittlig leve tid for mennesker med schizofreni er 62 år ,47 vis de bruker rusmidler. Og at de er utsatt for hjerte/karsykdommer. Er dette på grunn av livsstilen som ofte følger av schizofreni, som å være inaktiv og røyke ,eller kommer det av schizofreni sykdommen i seg selv? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skyldes flere ting. Men en viktig sak som jeg aldri ser nevnt at en del av de genene som koder for schizofreni også koder for hjerte/karsykdommer.

jahvemerjeg
Skrevet

Uff da, og jeg som synest jeg var heldig som ikke har noe hjertesykdom i familien,skal se jeg får hjertesykdom da.. Men vet du hva som som er problemet med tarmen ,hud øyne og imunfungsjon ? Det er ikke så lett å prøve å forebygge syke vis en ikke vet hvile sykdom det er snakk om. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...