Gå til innhold

Jeg var en voldsutøver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en voldsutøver da jeg var en ungdom, noe som får meg til å føle meg som et monster i dag. 

Hvordan kan jeg gjøre opp for meg ? Har sakt unnskyld til de det gjelder og de har tilgitt meg, men samvittigheten min dreper meg fortsatt. 

Nå er det ikke slik at noen har blitt fysisk skadd, eller fått live sitt ødelagt på grunn av det, men jeg har dårlig samvittighet. 

Jeg har blitt veganer, sluttet å spise dyr, ser aldri på voldelige filmer, leser aldri nyheter og prøver å være et godt menneske. 

Men uansett hva jeg gjør så kommer den fortiden og slår meg rett i tryne... føler meg virkelig ikke verdt noe. 

Jeg er ikke hær for å få sympati, da jeg har lagt opp til det selv, det var jeg som valgte å slå og det var jeg som valgte å være slem. 

Jeg ønsker bare å vite hva jeg kan gjøre for å rette oppi det som har skjedd. Skal jeg gå til politiet og fortelle de hva jeg har gjort ? 

Kan man anmelde seg selv og få en straffereaksjon ? Hva må til for at jeg kan få straff. Jeg ønsker virkelig å gjøre opp for meg og få en straff slik at det blir lettere å leve med meg selv. Det monsteret jeg har vært og som jeg føler meg som fortsatt hver gang jeg ser meg i speilet. 

De som har vært offer for mine handlinger ønsker ikke å anmelde meg, men jeg vil anmelde meg selv og bli ferdig. 

Det har gått mange år og jeg føler meg like ond og fæl. Hvordan skal jeg leve med meg selv ? 

Anonymkode: 1d04c...ffd

Videoannonse
Annonse
Worrisome Plenty
Skrevet

Det høres ut som du er alvorlig deprimert. Da føler man skyld for ting man har gjort som har vært galt. Ofte slik att det ikke står proporsjonalt.

AnonymBruker
Skrevet

Søk hjelp. Snakk om det med profesjonelle. 

Anonymkode: 08904...2d6

AnonymBruker
Skrevet

Man må bare prøve å gå videre i livet tror jeg om man er " bøddel" eller " offer" tror jeg. Uen at jeg mener at hva man har gjort er hipps om happ for noen eller hva man har vært utsatt for for den slags skyld. Ofte har jo samme person opplevet så altfor mye av begge deler av å ha vært utsatt for urett og ha gjort selv feil i livet. Ting henger ofte sammen. At depresjonen forsterker alt tror jeg er riktig. At mye følsesmateriale kommer opp mener jeg.  Ofte hva som skjer når man gjør feil også synes jeg.  Man blir blindet av egne følelser eller blokkert kanskje.  Alle relasjoner er ikke bra for en. De virker kanskje bare tappende for livsmot og krefter. Vi lever også i et samfunn mrd større ulikheter og enkelte mennesker blir aldri " bra nok". Det lett å miste livsmotet. Mye er også bare lureri tror jeg av hva som media og også fagfolk driver med i dag tror jeg. Jeg tror også man trenger å søke hjelp til tross for alle signaler om et fastlegesystem som knirker i sammenføyninger alvorlig og ressursmangel.  Sjekke om der finnes hjelp. Man må bare stå på tror jeg. Lykke til😊 Håper du får hjelp.😊

Anonymkode: 5bfb5...742

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Det høres ut som du er alvorlig deprimert. Da føler man skyld for ting man har gjort som har vært galt. Ofte slik att det ikke står proporsjonalt.

Jeg var ikke et snilt barn! Jeg slo en gutt sånn at han blødde neseblod da jeg gikk i 2 klasse! 

Jeg kranglet ofte med andre barn og beit de. Da jeg blei ungdom så stjal jeg en liten pose snus fra ei jeg sov hos. Hun la ikke merke til det. Ellers så har jeg ropt og kjeftet på andre, knust og ødelagt ting. Er ikke det god nok grunn til å ikke like meg selv ? Jeg har kastet mat i søppla og drepte edderkopper. Jeg har også lyvet til foreldrene mine om ting. Jeg har også i senere anledning oppdaget at jeg tenner på slanger! Alt er feil med meg😢

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man må bare prøve å gå videre i livet tror jeg om man er " bøddel" eller " offer" tror jeg. Uen at jeg mener at hva man har gjort er hipps om happ for noen eller hva man har vært utsatt for for den slags skyld. Ofte har jo samme person opplevet så altfor mye av begge deler av å ha vært utsatt for urett og ha gjort selv feil i livet. Ting henger ofte sammen. At depresjonen forsterker alt tror jeg er riktig. At mye følsesmateriale kommer opp mener jeg.  Ofte hva som skjer når man gjør feil også synes jeg.  Man blir blindet av egne følelser eller blokkert kanskje.  Alle relasjoner er ikke bra for en. De virker kanskje bare tappende for livsmot og krefter. Vi lever også i et samfunn mrd større ulikheter og enkelte mennesker blir aldri " bra nok". Det lett å miste livsmotet. Mye er også bare lureri tror jeg av hva som media og også fagfolk driver med i dag tror jeg. Jeg tror også man trenger å søke hjelp til tross for alle signaler om et fastlegesystem som knirker i sammenføyninger alvorlig og ressursmangel.  Sjekke om der finnes hjelp. Man må bare stå på tror jeg. Lykke til😊 Håper du får hjelp.😊

Anonymkode: 5bfb5...742

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Søk hjelp. Snakk om det med profesjonelle. 

Anonymkode: 08904...2d6

Er det ikke egoistisk av meg å søke hjelp ? Det var jo jeg som ødela live til andre og gjore meg selv trist på grunn av det :(( 

Det hær kan virke som en kødd for andre, men dette er helt reelt for meg. Det er noe jeg tenker på daglig, går rundt og er redd for hva andre hadde tenkt om meg hvis de hadde vist hva jeg hadde gjort. Jeg er også redd for å synes synd i meg selv og redd for å ta vare på meg selv fordi jeg mener selv at jeg ikke fortjener det. At jeg heller burde bli bura inne. Kommer jeg til å bli tatt seriøst hvis jeg drar til legen med dette? Eller kommer han bare til å le… 

Worrisome Plenty
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke et snilt barn! Jeg slo en gutt sånn at han blødde neseblod da jeg gikk i 2 klasse! 

Jeg kranglet ofte med andre barn og beit de. Da jeg blei ungdom så stjal jeg en liten pose snus fra ei jeg sov hos. Hun la ikke merke til det. Ellers så har jeg ropt og kjeftet på andre, knust og ødelagt ting. Er ikke det god nok grunn til å ikke like meg selv ? Jeg har kastet mat i søppla og drepte edderkopper. Jeg har også lyvet til foreldrene mine om ting. Jeg har også i senere anledning oppdaget at jeg tenner på slanger! Alt er feil med meg😢

Kjære deg, du er så deprimert att selvforakten får deg til å skamme deg over ting som sikkert var bagatellmessige. Jeg har selv vært der, det kan bli bedre. Får du noe behandling? Hvis ikke anbefaler jeg deg å søke hjelp snarest. Du har det vondt nå.

stjernestøv
Skrevet

Jeg skjønner deg, jeg var ikke en engel i min ungdom og sliter litt med det. Alle jeg såret og gjorde vondt, selv om jeg ikke mente det vondt så var det det. Og i min oppvekst banket jeg folk som plaget andre, det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Men det er ikke lett å bli kvitt den dårlige samvittigheten fra ungdomstiden,kan ikke be alle om tilgivelse heller. Men jeg vet jeg er ikke det menneske i dag, kan det også hjelpe deg å tenke sånn? At du har kommet deg videre? Forandret deg?

Skrevet (endret)

Det beste en kan gjøre for å gjøre opp for seg, er å lære av sine feil og ikke begå dem på nytt. Det har du gjort.

Endret av kupton
Skrevet

Akkurat dette handler vel mest om å kunne tilgi seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...