Gå til innhold

Hvordan tror dere kommunevalget vi gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tipper lav valgoppslutning  men håper vel litt at Arbeiderpartiet skal klare å redde en liten rest av seg selv.

Hva tror /håper dere?

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper lav valgoppslutning  men håper vel litt at Arbeiderpartiet skal klare å redde en liten rest av seg selv.

Hva tror /håper dere?

Anonymkode: 51e8d...10a

For noen dager siden gikk det opp for meg at jeg må stemme i en ny kommune i år ettersom jeg flytter om noen få uker. Aner dermed ikke hva jeg skal stemme gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper lav valgoppslutning  men håper vel litt at Arbeiderpartiet skal klare å redde en liten rest av seg selv.

Hva tror /håper dere?

Anonymkode: 51e8d...10a

Spiller det noen rolle? Så lenge ikke Rødt får flertall merker vi ingen endring.

Anonymkode: 1dc8f...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke, tenkte å stemme SP (mest fordi jeg er imot EØS/EU, men det har jo lite med kommunevalg å gjøre da selvsagt.. )men leste programmet deres nå og ble ikke veldig imponert må jeg si, så mye politiker svada vås at jeg blir kvalm 😛 Minner om AP, bare masse fine fraser om at alt skal bli bra på alle fronter og ingenting skal bli dårligere, ingentin om prioriteringer, ting koster du kan ikke gjøre alt bedre, det er bare fake news. Også så mye dumt de snakker om, og alt for mye tekst

 si kort og konsist f.eks vi vil gi mer penger til X og mindre til Y,  eller mer penger til X og mer skatter, eller gi mindre til Y og mindre skatter,  dersom SP sa, vi vil gi mer penger til, jordbrukssubsidier og mindre til kirken, så kan folk vurdere om de synes det er bra eller dårlig, er det bedre å lage mat eller spre fake religiøs propaganda, hva bør statens ansvar være i den forstand, så kan en velge det en vil, eller motsatt gi mindre subsidier til bønder men mer til "kunst",  å bare ja jordbruket skal få mer, kirken skal få mer, næringslivet skal få mer kulturlivet skal få mer skolen skal få mer alle skal få mer, ok kult, men det er bare fake news for å sanke stemmer fra idioiter, det hjelper Riket akuratt 0

Ting koster på kort sikt og lang sikt, en må prioritere, all kortsiktige lovnader om alt for å få makt og innflydelse på bekostning av rikets fremtid, er jeg rett og slett lei av, og tror dette gjelder alle partiene

Anonymkode: 58e68...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er borgeligheten selv synes jeg. Veldig pompøse synes jeg. Ville ikke ha stemt på dem.

Kanskje spiller ingen rolle nei.

Alt trenger man ikke i dag tror jeg bare. Noe er bare bortkasta tid og penger. Alle senker forbruket av alt  tror jeg nå også politikk på en måte. En dyd av nødvendighet og veldig klokt for de fleste av oss tror jeg. Hadde det bare vært på samme måte med farten i trafikken. På mange måter en god ting med senket forbruk for da er det jo mindre stigma  og " straff" å ha lite penger. Hvis man ikke er avhengig av å passere bomringen med bil kanskje. Den som lever får se utviklingen.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er borgeligheten selv synes jeg. Veldig pompøse synes jeg. Ville ikke ha stemt på dem.

Kanskje spiller ingen rolle nei.

Alt trenger man ikke i dag tror jeg bare. Noe er bare bortkasta tid og penger. Alle senker forbruket av alt  tror jeg nå også

Gjør vi?

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

politikk på en måte. En dyd av nødvendighet og veldig klokt for de fleste av oss tror jeg.

Sikkert klokt hvis man vil ha flere arbeidsledige.

Anonymkode: 1dc8f...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør vi?

Sikkert klokt hvis man vil ha flere arbeidsledige.

Anonymkode: 1dc8f...bbc

Ja. Det følger bare kjedeligheter med dagens politikere virker det som. Men det er slik demokratiet og forvaltningen fungerer i dag. Ingenting er perfekt synes jeg. Vi er jo også alle del av en stor verden også Norgea/s. 

Den som lever får se utviklingen videre😊

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg er litt fedup over FRP som er det partiet jeg gjerne stemmer på. Synes ikke de. har fått til all verden i regjering. Kommet frem til att de eneste FRP politikerne jeg liker er Christian Tybring-Gjedde og Carl I Hagen. Det att de nå prøver å fremstå som ett anti bompengeparti er bare latterlig, etter år i posisjon hvor det bare har blitt mere av det. Så jeg tror jeg blir sofa velger i år.

 

Får heller se om jeg slenger inn en stemme i neste stortingsvalg. Egentlig har jeg mye til felles med AP, unntatt denne uklare tåkefyrsten Støre. De er heller ikke et fullt ut arbeiderparti lengre, de styres av en utdannet elite som er mer i kontakt med typisk liberal svada i områder som innvandring.

 

Innvandring er min viktigste sak, og i kommunevalg har det lite å si. Jeg stemmer ikke ap da heller, etter som de her i Oslo bosetter flyktninger i allerede innvandrertette områder. De burde bli bosatt i Olso Vest. Slik att eliten kan oppleve denne berikelsen de hevder innvandringen fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke at jeg elsker politikere men jeg tror kostnadstrykket er blitt mye større enn noen har trodd av politikerene. Akkurat nå synes jeg bare det er utrolig at enkelte av dem uten hensyn til partitilhørighet holder ut.😊

Tenker på meg selv som syntes litt synd på meg selv fordi jeg har valgt bort TV og dermed synes det er vanskeligere  å følge med. Men så mange har tøffere ting å tenke på og i  våre dager er det virkelig et stort spekter i alle kanaler på radio.😊

Jeg tror helsa til folk er det viktigste i vår tid😊

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg elsker politikere men jeg tror kostnadstrykket er blitt mye større enn noen har trodd av politikerene. Akkurat nå synes jeg bare det er utrolig at enkelte av dem uten hensyn til partitilhørighet holder ut.😊

Tenker på meg selv som syntes litt synd på meg selv fordi jeg har valgt bort TV

Hvis du har valgt bort TV pga lisensen så forsvinner jo den fra nyttår. NRK-skatten må du da betale uansett om du har tv eller ikke.

Anonymkode: 1dc8f...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo det blir rimeligere da det er sant og mye enklere. Faller lisenskontrollen også da bort? Eller er det en teknisk umulighet å " tyvtitte"?

Hva gjelder politikken Umenneskelighet synes jeg ikke noe om uansett hvem det gjelder. Jeg mener. Det virker som politikertoppene hat virkelig mye å stå i nå. Presset må være enormt i alle leire. Nok glad det snart er ferie.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det blir rimeligere da det er sant og mye enklere. Faller lisenskontrollen også da bort? 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MR7mKr/skei-grande-nrk-lisens-over-skatteseddelen

Se nederst for sammenhengen mellom  inntekt og "NRK-skatt". Det spiller ingen rolle lenger om du har TV eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det blir rimeligere da det er sant og mye enklere. Faller lisenskontrollen også da bort?

Ja, lisenskontrollen blir borte. Og det blir mindre å betale for enperson-husholdninger.

Anonymkode: 1dc8f...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk for infolink. 😊Jeg har både lest i avisen og hørt mye om den forestående endringen på radio men alt er ikke så lett å forklare for oss som skjønner så lite av det tekniske.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, laban skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MR7mKr/skei-grande-nrk-lisens-over-skatteseddelen

Se nederst for sammenhengen mellom  inntekt og "NRK-skatt". Det spiller ingen rolle lenger om du har TV eller ikke.

Unnskyld at jeg spør om igjen.Trenger man ikke bry seg mer med canal digital, Telenor TV, rikstv eller Netflix fra nyttår da eller er NRK sendingene " adskilt" på en merkelig måte slik at man bare fritt kan rigge opp en bordantenne å se TV uten å " tyvtitte". Beklager på forhånd dumt spørsmål men noen av oss trenger ting inn med teskjeer iblandt.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld at jeg spør om igjen.Trenger man ikke bry seg mer med canal digital, Telenor TV, rikstv eller Netflix fra nyttår da eller er NRK sendingene " adskilt" på en merkelig måte slik at man bare fritt kan rigge opp en bordantenne å se TV uten å " tyvtitte".

NRK1, NRK2 og NRK3 er åpent tilgjengelig i det digitale bakkenettet. 

For å ta inn signaler fra bakkenettet trenger du:

  • En TV med innebygd tuner eller tilkoblet tunerboks.
  • Tilkoblet utendørs eller innendørs antenne.
  • Du må befinne deg innenfor bakkenettets dekningsområde.

Det betyr at for å ta i mot NRKs kanaler trenger du ikke noe ekstrautstyr i tillegg til antennen for å se tv via det digitale bakkenettet.

Ønsker du et tilbud ut over NRKs kanaler må du kjøpe en kanalpakke hos RiksTV eller et kabeltv-selskap.

Anonymkode: 1dc8f...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for info. Alt det har jeg. Må passe på å prøve når den tid kommer.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld at jeg spør om igjen.Trenger man ikke bry seg mer med canal digital, Telenor TV, rikstv eller Netflix fra nyttår da eller er NRK sendingene " adskilt" på en merkelig måte slik at man bare fritt kan rigge opp en bordantenne å se TV uten å "tyvtitte". Beklager på forhånd dumt spørsmål men noen av oss trenger ting inn med teskjeer iblandt.

Anonymkode: 51e8d...10a

For NRK trenger du bare en digital mottaker, ref. fyldig svar ovenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør vi?

Sikkert klokt hvis man vil ha flere arbeidsledige.

Anonymkode: 1dc8f...bbc

Jeg er veldig skeptisk jeg også over utviklingen både hjemme og ute. Enkelt mennesker bør man ikke slippe inn på seg og det er dørselgere og politikere.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 2.6.2019 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Ja. Det følger bare kjedeligheter med dagens politikere virker det som.(…)

Anonymkode: 51e8d...10a

Jeg vil ikke si det.

Man kan si mye om justisministere fra Frp, men de er ikke kjedelige. Nå er nr 7 i trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...