Gå til innhold

Hvordan tror dere kommunevalget vi gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke lite trist nei for alle berørte. Svært dyktige mennesker med respektive familier .Denne 7 ende virker også så usedvanlig faglig dyktig, men selvfølgelig med sin politiske bakgrunn og forankring. Selv om jeg  personlig vel  tenkte under debatten at oposisjonen hadde mye rett i kritikken av talen på frigjøringsdagen. At han kanskje hadde den " politiske hatten " vel mye på , på et tidspunlt man har uttrykt seg mer tradisjonelt og samlende ordelag. Jeg tror vi alle trenger noen sånne faste punkter selv om jeg ikke mener at sjal være så mye hugget i stein at det virker livshemmende på de som lever.

Man må bare skjerme seg så godt man kan i dag tror jeg ,både vi vanlige og de mer utvalgte og talentfulle. Vi får håpe velgerne ved  demokratisk valg vet hva de vil ,til beste for oss alle og ser helheten i tingene kanskje.

Jeg vil prøve å skjerme meg og mitt bedre.Jeg forstår selvsagt at alt interesserer ikke oss alle. Vi har forskjellige interesser.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde bare alle i politikken " døpt for egen dør" så hadde det ikke vært noen sak å finne ut hvem man skulle stemme på.

Det blir som der jeg vokset opp for et halvt århundre siden. Når det var idrett,fotball eller håndballkamper.  Hvem holder du med spurte barna hverandre? Så svarte de" Jeg holder med handa"  Også lo de. Vi var jo barn vet du.😊

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mente å skrive. Om alle bare hadde sopt for egen dør i politikken. Men det bare ønskedrømmer tror jeg for kassa er tom i så mange kommuner tror jeg dessverre så det er ikke lett for noen i dag tror jeg.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er flere tror jeg som helst så at kanskje enda flinkere og bedre mennesker var " på post" i kommunepolitikken. Jeg tror det blir veldig mye endringer om velgeroppslutningen blir særlig stor da. Men maktspillet er ikke over enda for alle oss som velger å henge med da.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.6.2019 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, tenkte å stemme SP (mest fordi jeg er imot EØS/EU, men det har jo lite med kommunevalg å gjøre da selvsagt.. )men leste programmet deres nå og ble ikke veldig imponert må jeg si, så mye politiker svada vås at jeg blir kvalm 😛 Minner om AP, bare masse fine fraser om at alt skal bli bra på alle fronter og ingenting skal bli dårligere, ingentin om prioriteringer, ting koster du kan ikke gjøre alt bedre, det er bare fake news. Også så mye dumt de snakker om, og alt for mye tekst

 si kort og konsist f.eks vi vil gi mer penger til X og mindre til Y,  eller mer penger til X og mer skatter, eller gi mindre til Y og mindre skatter,  dersom SP sa, vi vil gi mer penger til, jordbrukssubsidier og mindre til kirken, så kan folk vurdere om de synes det er bra eller dårlig, er det bedre å lage mat eller spre fake religiøs propaganda, hva bør statens ansvar være i den forstand, så kan en velge det en vil, eller motsatt gi mindre subsidier til bønder men mer til "kunst",  å bare ja jordbruket skal få mer, kirken skal få mer, næringslivet skal få mer kulturlivet skal få mer skolen skal få mer alle skal få mer, ok kult, men det er bare fake news for å sanke stemmer fra idioiter, det hjelper Riket akuratt 0

Ting koster på kort sikt og lang sikt, en må prioritere, all kortsiktige lovnader om alt for å få makt og innflydelse på bekostning av rikets fremtid, er jeg rett og slett lei av, og tror dette gjelder alle partiene

Anonymkode: 58e68...91d

Jeg er enig i at motivene ofte virker veldig frynsete men jeg er samtidig veldig glad i demokratiet og håper bare at de som har ansvar tar ansvar.

Anonymkode: 51e8d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...