Gå til innhold

Jeg orker ikke mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjalu på alle de vellykkede menneskene rundt meg.  Jeg ser en på facebook som har toppstilling i USA, en jeg gikk på skole sammen med og som har samme type utdannelse og bakgrunn som meg.  Jeg er sjalu på henne.  Hun har en mann i toppstilling også.  De har masse penger, bor i et stort hus og har et annet her hjemme.  De har barn som klarer seg bra (det gjør mine barn også) og fine barnebarn.

Jeg er sjalu på dem, rett og slett.  Jeg råder ikke over de følelsene som kommer over meg.  Jeg føler meg totalt mislykket på alle måter.  Jeg tåler ikke den minste kritikk da blir jeg redd, og nå er jeg vettskremt for fremtiden.

Jeg kan ikke huske sånn sjalusi før.  Er jeg blitt helt gal?

Anonymkode: 36fea...0d1

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjalu på alle de vellykkede menneskene rundt meg.  Jeg ser en på facebook som har toppstilling i USA, en jeg gikk på skole sammen med og som har samme type utdannelse og bakgrunn som meg.  Jeg er sjalu på henne.  Hun har en mann i toppstilling også.  De har masse penger, bor i et stort hus og har et annet her hjemme.  De har barn som klarer seg bra (det gjør mine barn også) og fine barnebarn.

Jeg er sjalu på dem, rett og slett.  Jeg råder ikke over de følelsene som kommer over meg.  Jeg føler meg totalt mislykket på alle måter.  Jeg tåler ikke den minste kritikk da blir jeg redd, og nå er jeg vettskremt for fremtiden.

Er du sikker på at de har det så bra? Hvorfor må de legge ut skrytebilder på FB da? 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen har oppturer hele livet. Det er ofte så mye som ikke kommer like godt frem i media. Mennesker jeg har gått i skole sammen med har gjort det stort forretningslivet tidlig i livet men livet kan kan så raskt få vendinger ingen vet og da kan man tenkte hvor stort fallet blir. Men enkelte klarer å gå videre i sorg og fortvilelse og skape seg fast grunn under føttene igjen. Det er mye  man aldri hører om av " klassereiser" tror jeg. Mye folk forteller må også tas med en llype salt. Folk har lett for å legge på og trekke fra litt i sine historier og media vil treffe størst mulig leser og lytterskare og best mulige salgstall. Vi er nok laget av litt forskjellig bare og er litt motstridende kanskje i oss selv. Man må bare prøve å tenke at man bra nok som man er og ikke sammenlikne seg så mye. Vi har ofte ikke det samme utgangspunkt i livet noen av oss.

Anonymkode: a9dd4...a19

Gjest Gargamel
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du virkelig lyst på toppstilling i USA? Er du den typen som jobber døgnet rundt og synes ferier er en fin mulighet til å få unna jobb på laptop'en din? 

Jeg tror ikke det er verd pengene hvis man ikke brenner for jobben. Pengene er mer en bivirkning. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er du sikker på at de har det så bra? Hvorfor må de legge ut skrytebilder på FB da? 

Det er karriere jeg snakker om, og man kan ikke legge skrytebilder ut av karrieren sin.  Jeg vet hvilken stilling hun har.  Jeg har ingen grunn til å tro at de menneskene ikke har det bra.  Jeg hører om dem fra bekjente.  Selvfølgelig kan de ha eller ha hatt ekteskapsproblemer, men jeg går ikke rundt og mistenker det om alle.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Har du virkelig lyst på toppstilling i USA? Er du den typen som jobber døgnet rundt og synes ferier er en fin mulighet til å få unna jobb på laptop'en din? 

Jeg tror ikke det er verd pengene hvis man ikke brenner for jobben. Pengene er mer en bivirkning. 

Hun er ofte her i Norge og tar oppgaver her.  Jeg har selv bodd i USA og vet om forskjellen.  I Norge jobber man fordi man må og venter på å komme seg hjem og ha ferie.  Jeg misunner henne karrieren.  Jeg kunne godt hatt den andre steder.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er karriere jeg snakker om, og man kan ikke legge skrytebilder ut av karrieren sin.  Jeg vet hvilken stilling hun har.  Jeg har ingen grunn til å tro at de menneskene ikke har det bra.  Jeg hører om dem fra bekjente.  Selvfølgelig kan de ha eller ha hatt ekteskapsproblemer, men jeg går ikke rundt og mistenker det om alle.

Ok. Bare mener at alt er ikke sånn som det ser ut som alltid...

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har oppturer hele livet. Det er ofte så mye som ikke kommer like godt frem i media. Mennesker jeg har gått i skole sammen med har gjort det stort forretningslivet tidlig i livet men livet kan kan så raskt få vendinger ingen vet og da kan man tenkte hvor stort fallet blir. Men enkelte klarer å gå videre i sorg og fortvilelse og skape seg fast grunn under føttene igjen. Det er mye  man aldri hører om av " klassereiser" tror jeg. Mye folk forteller må også tas med en llype salt. Folk har lett for å legge på og trekke fra litt i sine historier og media vil treffe størst mulig leser og lytterskare og best mulige salgstall. Vi er nok laget av litt forskjellig bare og er litt motstridende kanskje i oss selv. Man må bare prøve å tenke at man bra nok som man er og ikke sammenlikne seg så mye. Vi har ofte ikke det samme utgangspunkt i livet noen av oss.

Anonymkode: a9dd4...a19

Jeg har ingen grunn til å filosofere over probleme i livet til de jeg kjenner.  Jeg snakker om min sjalusi og de følelsene jeg får.  Jeg har fått høre så mye om dette med å ikke alt er som fasaden.  Det er ikke det jeg snakker om nå.  Det er mange som misunner meg og har misunt meg i gjennom livet.  Det hjelper ikke.

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen grunn til å filosofere over probleme i livet til de jeg kjenner.  Jeg snakker om min sjalusi og de følelsene jeg får.  Jeg har fått høre så mye om dette med å ikke alt er som fasaden.  Det er ikke det jeg snakker om nå.  Det er mange som misunner meg og har misunt meg i gjennom livet.  Det hjelper ikke.

Kanskje du bør gå å få proffesjonell hjelp da? 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje du bør gå å få proffesjonell hjelp da? 

Jeg har sluttet med slikt.  Det gjorde bare vondt verre.

Gjest Gargamel
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ofte her i Norge og tar oppgaver her.  Jeg har selv bodd i USA og vet om forskjellen.  I Norge jobber man fordi man må og venter på å komme seg hjem og ha ferie.  Jeg misunner henne karrieren.  Jeg kunne godt hatt den andre steder.

OK. Tror ikke det er en quick fix på dette. Du må bare tåle at andre har mer suksess. Alle må akseptere det.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Gargamel skrev:

OK. Tror ikke det er en quick fix på dette. Du må bare tåle at andre har mer suksess. Alle må akseptere det.

Selvfølgelig. Jeg har ikke ambisjoner om å bli president i USA eller konge i Norge.  Jeg snakker om den følelsen av misunnelighet som kom over meg og jeg er ikke vant til.  Det er den følelsen som jeg føler at drar meg nedover nå, og det skremmer meg.

AnonymBruker
Skrevet

Synes du virker møkk-sur i tillegg! Her prøver folk å hjelpe deg, men du bare setter dem krasst på plass. 

Skjønner ikke hvorfor du skriver her om dette i det hele tatt. Når ikke du vil ha "trøst", hva er du da ute etter? 

Anonymkode: 78834...21b

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Jeg har ikke ambisjoner om å bli president i USA eller konge i Norge.  Jeg snakker om den følelsen av misunnelighet som kom over meg og jeg er ikke vant til.  Det er den følelsen som jeg føler at drar meg nedover nå, og det skremmer meg.

Misunnelse er en del av følelsesregisteret vårt, men den definerer ikke hvem du er. Det er én av mange fasetter som gjør deg til et komplekst og helt menneske.

I det minste innrømmer du at du er misunnelig. Ikke alle gjør det. 

Anonymkode: facaa...163

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du virker møkk-sur i tillegg! Her prøver folk å hjelpe deg, men du bare setter dem krasst på plass. 

Skjønner ikke hvorfor du skriver her om dette i det hele tatt. Når ikke du vil ha "trøst", hva er du da ute etter? 

Anonymkode: 78834...21b

Jeg har ingen grunn til å sette noen på plass.  Forstår ikke hva du mener, og hvorfor du angriper meg.

Nicklusheletida
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig for deg å se at det går bra med andre ? Får du det dårligere av at andre lykkes? 

Som Gargamel sier, så tror ikke jeg heller det finnes noen quick fix. Du må tåle det.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjalu på folk som er så velfungerende at de har både mann og barn. Du har ihvertfall mye mer enn jeg noen gang vil få. 

Anonymkode: 4b28a...446

Skrevet

Her tror jeg man bare kan og må jobbe med seg selv. Jeg har merket en tendens til bitterhet over noe (grusom følelse) men hvem ønsker å være bitter? Det fins ikke noe verre enn bitre mennesker - og bitterhet går helst kun ut over en selv. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så morsomt  at du tror du vet hvordan andre mennesker har det kun på bakgrunn av stilling, antatt økonomi og bilder på FB. Er du synsk?

Anonymkode: 28952...fe1

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så morsomt  at du tror du vet hvordan andre mennesker har det kun på bakgrunn av stilling, antatt økonomi og bilder på FB. Er du synsk?

Anonymkode: 28952...fe1

Nei jeg er ikke synsk.  Jeg vet at de menneskene har det bra, ikke kun pga. bilder på fb.  Det er godt at de har det bra, men jeg oppdaget følelser hos meg som jeg måtte se på og fundere over hvor kom fra.  Det er det innlegget handler om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...