Gå til innhold

Jeg orker ikke mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Hvorfor er det så vanskelig for deg å se at det går bra med andre ? Får du det dårligere av at andre lykkes? 

Som Gargamel sier, så tror ikke jeg heller det finnes noen quick fix. Du må tåle det.

Jeg var trøtt og nede og da kom de følelsene over meg.  Jeg tok dem frem og så på dem og undret meg over hva dette var for noe for jeg var ikke vant til å tenke slik.  Jeg er kommet frem til at dette er en del av å være menneske og jeg slutter å tenke på dette ganske raskt.

Anonymkode: 36fea...0d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Norge jobber man fordi man må og venter på å komme seg hjem og ha ferie.  

For noe tull. Mulig du tenker for din egen del, men dette er ikke gjenkjennbart i min verden. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjalu på dem, rett og slett.  Jeg råder ikke over de følelsene som kommer over meg.  Jeg føler meg totalt mislykket på alle måter.  Jeg tåler ikke den minste kritikk da blir jeg redd, og nå er jeg vettskremt for fremtiden.

Hva er du sjalu på da, greier du å identifisere det? Er det statusen? Eller pengene? Eller det å ha en topplederstilling? Å være gift med en i topplederstilling? Stort hus? 

Jeg tror nøkkelen til å få det bedre (for det regner Hegner at du ønsker) er å finne årsaken til at du føler sånn. Ofte handler det ikke om hva de andre gjør, har eller lykkes med, men eget syn på seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Kayia skrev:

Hva er du sjalu på da, greier du å identifisere det? Er det statusen? Eller pengene? Eller det å ha en topplederstilling? Å være gift med en i topplederstilling? Stort hus? 

Jeg tror nøkkelen til å få det bedre (for det regner Hegner at du ønsker) er å finne årsaken til at du føler sånn. Ofte handler det ikke om hva de andre gjør, har eller lykkes med, men eget syn på seg selv. 

Jeg har svart på dette ovenfor.  Du kan lese det svaret.

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Kayia skrev:

For noe tull. Mulig du tenker for din egen del, men dette er ikke gjenkjennbart i min verden. 

Dette var satt på spissen og som svar til Gargamel som skrev at ledere i USA hadde aldri ferie. 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart på dette ovenfor.  Du kan lese det svaret.

Jeg syns ikke fu svarer så presist på det. Du gjentar og gjentar at du er sjalu, og i ett av svarene peker du på karriere, i et annet at noen er velfungerende med mann og barn.

Før du greier å sette presist ord på hva som skaper følelsene kan du ikke gjøre grep som bidrar til endring. Er det mann/barn må du gjøre grep i den retningen, mens er det karriere må du gjøre andre grep. Er det begge deler må du ta en ting av gangen. For meg høres det ut som du trenger å styrke selvfølelsen før du griper tak i de andre tingene. 

Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var satt på spissen og som svar til Gargamel som skrev at ledere i USA hadde aldri ferie. 

Når du føler som du gjør tror jeg det er kontraproduktivt å sette ting på spissen. Det vil hjelpe deg å nyansere, og erkjenne at hverdagen til folk er ulik fra måned til måned, år etter år. Et godt liv og en god karriere bygges og utvikles i rykk og napp, over år. Av og til går det «framover», av og til er det stagnasjon, og innimellom opplever man tilbakesteg. Dette er livets gang for alle, globalt. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Kayia skrev:

Jeg syns ikke fu svarer så presist på det. Du gjentar og gjentar at du er sjalu, og i ett av svarene peker du på karriere, i et annet at noen er velfungerende med mann og barn.

Før du greier å sette presist ord på hva som skaper følelsene kan du ikke gjøre grep som bidrar til endring. Er det mann/barn må du gjøre grep i den retningen, mens er det karriere må du gjøre andre grep. Er det begge deler må du ta en ting av gangen. For meg høres det ut som du trenger å styrke selvfølelsen før du griper tak i de andre tingene. 

Jeg er bestemor så å tenke på mann og barn er ikke aktuelt.  Jeg har voksne barn og barnebarn.  Dette gjaldt karriere, men denne følelsen av sjalusi er over nå.  Jeg var langt nede en kveld, men det gikk raskt over.  Det er for sent for meg å gjøre videre karriere siden jeg ikke har så mange år til pensjonstilværelsen.  Jeg får derfor noen ganger følelse som blir gjennomtrengende at alt er for sent.  Selvfølgelig burde jeg heller tenke på alt det jeg har gjort og alt det andre misunner meg.  Slik blir det bare ikke alltid når jeg tenker på det jeg drømte om og ikke har fått til.

Jeg får noen ganger en følelse av sorg når jeg tenker på at jeg får aldri oppleve lykkelig ekteskap hvor partene følges igjennom livet.  Det er rett og slett ingenting å gjøre med det.

Skrevet
På 4.6.2019 den 10.34, AnonymBruker skrev:

"Jeg er bestemor så å tenke på mann og barn er ikke aktuelt. Jeg har voksne barn og barnebarn"

"Dette gjaldt karriere"

Jeg var langt nede en kveld, men det gikk raskt over.  (...) Jeg får derfor noen ganger følelse som blir gjennomtrengende at alt er for sent.

Ok, da var det som jeg sa i det første svaret da - dette handler ikke om å finne konkrete løsninger på konkrete problem (å lykkes med å etablere familie, gjøre karrière, oppdra barn etc), men om å greie å leve med følelsen (av å ikke være god nok) som du strever med.

Jeg gjentar derfor mitt opprinnelige råd:

"Jeg tror nøkkelen til å få det bedre (for det regner jeg med at du ønsker) er å finne årsaken til at du føler sånn. Ofte handler det ikke om hva de andre gjør, har eller lykkes med, men eget syn på seg selv."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...