Gå til innhold

Er redd for å bli en i statistikken for demens.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært litt snakk i media i det siste om demens. At man kan forebygge dette med trening, rett kost, godt sosialt nettverk, være intressert i ting og å unngå depresjon. Da blir jeg litt skremmt fordi jeg sliter med depresjon, manglende intresse for det meste, passivitet og isolasjon. Føler ofte at det kognitive svikter og er litt tom i hodet. Samtidig blir jeg enda verre kognitivt av medisiner. Hva er best da for å forebygge demens og kognetiv svikt? Ta medisiner eller ikke ? 

Anonymkode: 3529f...efd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jeg også. Skummelt når det er om relativt unge folk i 50 åra som får det. 

Anonymkode: d3db0...c85

Skrevet

Her er jeg ikke i tvil. Depresjonen bør behandles - skikkelig. Snakk med legen din om Brintellix. Om du får effekt av en medisin, bør dere diskutere om behandlingen skal være livslang.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, kupton skrev:

Her er jeg ikke i tvil. Depresjonen bør behandles - skikkelig. Snakk med legen din om Brintellix. Om du får effekt av en medisin, bør dere diskutere om behandlingen skal være livslang.

Takk for svar Kupton. Har allerede bestillt time hos min psykiater. Da er jeg litt mer trygg på hva jeg skal ta opp med han. Beklager at du fikk en så uklok kommentar av en annen anonym. 

Anonymkode: 3529f...efd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...