Gå til innhold

Hva mener du om forslaget om at de som skal " tilbake i arbeid " skal ha fortrinn og komme først i helsekøene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alle kan bli syke og alle har rett på hjelp uavhengig av om de tros å være  en bedre butikk for samfunnet enn andre i nuet eller fremtiden. Enkelte sykdommer også veldig vanskelig å kurere og økt press er ikke god medisin for alle. Dermed kan det lett ende med enda større ulykke for mange. Enkelte mennesker har føleslivet mere " innkapslet " enn andre tror jeg. De er mere " private" men trenger ikke være mye dårligere mennesker moralsk sett enn andre eller på annet vis. De er vel kanskje mer et produkt av sin tids skoletilbud og muligheter for yrkesdeltagelse. De andtrenger seg kanskje mer. Mer pliktdrevet. Mange har opplevet arbeidsledighet i flere omganger. Husker en sjef jeg hadde som fortalt om et kurs hun var innkalt til " Pensjonistene- framtidas gull"  Helt sånn ble det jo ikke for så mange. Alt kan skje i dag og man må prøve å ikke miste motet. Arbeidslinja er jeg veldig for. Men det blir lett tomme ord for mange tror jeg. Problemet er jo at mulige jobber ikke lenger er der som jeg har forstått når jeg av og til har hatt  samtale med noen i NAV omkring situasjonen for ikke bare jeg.

Jeg tror ikke på å skape mer urett enn alt er der. Jeg tror så mange ikke får hjelp de har krav på i dag. Jeg hørte om barnevernet hvor de bare klarer å ta unna toppene og  dermed er det mange som ikke synes i statistikken engang.

Jeg vet ikke hvorfor det er blitt slik. En urolig politisk situasjon og økonomisk bilde kanskje..

 

Anonymkode: e3841...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...