Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden sist.. har vært veldig bra. Ville prøve uten medisiner-  nå har jeg vært uten i ca en mnd. (Trappet ned før det- uten en mnd)

Jeg våkner nå på natta med panikk og angst- og gråter plutselig både nå og da. Sånn kan jeg ikke ha det- særlig pga min datter... 

har bestilt legetime må- håper å få rask time. 

Hvor raskt virker medisinene igjen? (Cipralex)

:(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg starte på 20 eller må jeg trappe opp

Skrevet

Jeg ville tatt en dag eller tre på 10 mg før 20, men det er fullt mulig å gå direkte til 20. Virkning vil kunne merkes etter en uke eller to på 20 mg.

Med din sykdomshistorie ville jeg ikke gjentatt dette forsøket.

Skrevet

Huff, jeg er egentlig så enig..  men har en ny lege, og når jeg nevnte at jeg ville prøve uten, fordi jeg trodde jeg var helt frisk, var han helt enig. Jeg fikk fullstendig panikk for noen uker sider- ringte han- og han sa jeg bare skulle holde ut. 

Men jeg må seriøst skjerpe meg nå- og ikke prøve mer slike stunt.

jeg tar 10 mg nå- så får legen si hva han vil. Dette klarer jeg ikke. Er ikke bare ren ocd- det er sterkt generell angst og depresjon og...:/ og helt vanvittig stressa. 

Takk kupton. Skal holde deg oppdatert.

Skrevet

Har tatt to dager. Onsdag: tok 20 mg allikevel (var så redd og håpet på å booste kroppen)

i går: 15 mg. 

Nå i natt har jeg sovet bedre. Kan medisinene ha litt virkning etter to dager, eller er det placebo?

Skrevet

Bare så det er sagt- har fortsatt angst og uro- men føler den uvirkelighetsfølelsen begynner å gi seg. Og sov altså bedre i natt. Angst- men ikke panikk/gråting 

Skrevet
4 timer siden, Dory skrev:

Herlig:) Jeg håper det:)

Hei Dory:-)

Godt å lese at det går bedre igjen! Jeg skvatt litt da jeg så at du hadde seponert medisinene, da jeg husker hvordan det har gått de foregående gangene. Jeg har oppfattet det som at du har sjelden god effekt av medisiner, - det er jo nesten som å slå av og på en bryter. Jeg synes det er bra at du såpass raskt valgte å starte opp igjen!

God pinse:-)

Skrevet

Tusen takk, frosken!

huff- jeg skjemmes over «stuntet». Problemet er vel at at legen min støttet meg. Skal jo ikke skylde på han altså...men kan forklare noe. Og så fikk jeg det for meg, at jeg ikke var syk lengre- at det bare var tull med medisiner. Samme leksa nok en gang altså. 

Fikk ikke time til lege før i slutten av neste uke, selv om jeg skrev at det hastet. Men startet som du leste, på tross av dette. Og nå puster jeg noenlunde normalt igjen. Burde nok ikke ha vært på jobb- men dro allikevel- i frykt for å «klikke» hvis jeg var hjemme alene😅

God pinse til deg og:) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...