Gå til innhold

Deprimert p.g.a.tinnitus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått så kraftig tinnitus sannsynligvis på grunn av eksponering for lyd. Jeg er faktisk helt i kjelleren og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd Sobril, men det har ingen effekt. Jeg har en sinnslidelse også pluss andre problem, så dette kommer opp på alt. Om noen her har erfaring med tinnitus vil jeg gjerne høre litt fra dere

Anonymkode: 22029...665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring med tinnitus. Dessverre finnes det ingen virksom behandling for dette. Kunsten er å ikke fokusere på det. I praksis betyr det å fokusere på noe annet. Straks en begynner å tenke på tinnutus, legger en merke til den og den blir sterkere. Det å ha på noe bakgrunnsmusikk som en selv liker er anbefalt og brukt av mange.

Av behandlingstiltak bruker en kognitiv terapi der en lærer å fokusere på andre ting slik at tinnitus blir mindre sjenerende/plagsomt.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har erfaring med tinnitus. Dessverre finnes det ingen virksom behandling for dette. Kunsten er å ikke fokusere på det. I praksis betyr det å fokusere på noe annet. Straks en begynner å tenke på tinnutus, legger en merke til den og den blir sterkere. Det å ha på noe bakgrunnsmusikk som en selv liker er anbefalt og brukt av mange.

Av behandlingstiltak bruker en kognitiv terapi der en lærer å fokusere på andre ting slik at tinnitus blir mindre sjenerende/plagsomt.

Desverre er min tinnitus nå så høy og plagsom at jeg ikke får den ut av fokus. Håper bare at den kan bli bedre med behandling hos audiopedagog, men tviler på det. Hun kan i grunnen ikke si noe annet enn at det er reaksjonen på lyden som avgjør plagen og at det er forskjell på tinnituslyd og tinnitusplage. 

jahvemerjeg
Skrevet

Kjenner en som ble plaget med tinnitus etter kreftbehandling, så fikk han høreapparat på grunn av dårlig hørsel, da ble tinnitus borte så lenge han har høreapparatet på. Kanskje noe for deg å sjekke ut?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, jahvemerjeg skrev:

Kjenner en som ble plaget med tinnitus etter kreftbehandling, så fikk han høreapparat på grunn av dårlig hørsel, da ble tinnitus borte så lenge han har høreapparatet på. Kanskje noe for deg å sjekke ut?

Jeg har tenkt på høreapparat. Har litt nedsatt hørsel i diskanten, men ikke så kraftig at det tilsier at jeg må ha høreapparat. Men det kan forsøkes likevel dersom det fører til at jeg får mer omgivelseslyd inn på øret og det kan maskere tinnitus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...