Gå til innhold

Har søkt etter ny jobb i 4 år, mister gnisten på å søke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
7 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg synes det er ganske utrolig om du i flere år synes det er helt håpløst å få jobb, uten å melde deg på jobbsøkerkurs, til tross for at du i like lang tid har fått råd om dette. Det jeg skriver nå minner veldig om andre tråder...

Så lenge jeg har den jobben så ser jeg ikke det behovet men om jeg mister arbeid så kommer jeg til å gå rett ned på nav kontoret og be dem hjelpe meg. 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    28

  • laban

    5

  •  cilie

    2

  • Kayia

    2

Mest aktive i denne tråden

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge jeg har den jobben så ser jeg ikke det behovet men om jeg mister arbeid så kommer jeg til å gå rett ned på nav kontoret og be dem hjelpe meg. 

Anonymkode: 19ada...415

Du søker massevis av jobber uten respons, men ser ikke behovet for hjelp? Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men jeg hadde ikke trodd at det skulle være så vanskelig men jeg skal søke på andre typer jobber slik @Gargamel forslo. Dersom jeg ikke hadde jobb så hadde jeg gjort noe mer med situasjonen forlengst. Men jeg har jobb som jeg tjener såpass at jeg klarer meg. 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Xtra skrev:

Du søker massevis av jobber uten respons, men ser ikke behovet for hjelp? Ok.

Gjentar: jeg har jobb derfor har jeg ikke gjort noe mer med situasjonen ennå. 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobb inntil videre.

Har det vært noen utvikling på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjentar: jeg har jobb derfor har jeg ikke gjort noe mer med situasjonen ennå. 

Anonymkode: 19ada...415

Hadde det ikke vært bedre å få en fulltidsstilling?

Anonymkode: f0352...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
46 minutter siden, laban skrev:

Har det vært noen utvikling på jobben?

Nei ingenting. Det er en kollega som har sagt at hun er ganske så sikker på at jeg har misforstått sjefen og at jeg får beholde jobb. Men vi får se. Jeg håper. 

Jeg har mer enn nok med å konsentrere meg om å jobbe med det inntil videre. Men dersom jeg mister jobb da vil jeg gå på kontoret til nav å be om hjelp. 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kollega som har sagt at hun er ganske så sikker på at jeg har misforstått sjefen og at jeg får beholde jobb. Men vi får se. Jeg håper.

Tiden arbeider for deg mht. hjelp fra fagforeningen og at du har rett til å få varsel i forveien. Det er vel når nedleggelsen skjer at det evt. blir alvor.

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom jeg mister jobb da vil jeg gå på kontoret til nav å be om hjelp

Hvis det startes en prosess der du ikke får vakter, men beskjed om at du bør finne deg noe annet, skal du gjøre det som vi, juristene og fagforeningen har rådet deg til. Så ender det i verste fall med at du slutter, men da med kompensasjon nok til å leve av i noen måneder. Da melder du deg på NAV og vikarbyråene. Du vet fra før at hos NAV er du bare en av mange, så de kommer ikke til å utføre noe underverk. 

Ta gjerne kurs på NAV hvis de virker relevante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.6.2019 den 20.20, laban skrev:

Tiden arbeider for deg mht. hjelp fra fagforeningen og at du har rett til å få varsel i forveien. Det er vel når nedleggelsen skjer at det evt. blir alvor.

Hvis det startes en prosess der du ikke får vakter, men beskjed om at du bør finne deg noe annet, skal du gjøre det som vi, juristene og fagforeningen har rådet deg til. Så ender det i verste fall med at du slutter, men da med kompensasjon nok til å leve av i noen måneder. Da melder du deg på NAV og vikarbyråene. Du vet fra før at hos NAV er du bare en av mange, så de kommer ikke til å utføre noe underverk. 

Ta gjerne kurs på NAV hvis de virker relevante. 

Jeg fikk beskjed i går på jobben av en kollega at hun hadde hørt at sjefen ikke vil gi noen oppsigelse til noen. Men at han vil kutte ned på antall timer med kun muntlig beskjed eller beskjed via sms på forhånd. Er det lovlig måte å gjøre det på? Jeg sa til henne at jeg er avhengig av å ha et visst antall timer for å klare meg, men hun sa at jeg må fint finne meg i at behovet vil ikke bli så stort for bedriften og at de gjerne vil kutte ned noen timer uten annet info enn via sms eller muntlig beskjed. 

Dersom jeg mister for mange timer så må jeg kontakte nav og be dem om å hjelpe meg ut i nytt arbeid. Men jeg håper på å ikke miste timer for jeg jobber allerede så altfor lite. Jeg får se hva sjefen gjør og ikke hva ryktene sier. 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed i går på jobben av en kollega at hun hadde hørt at sjefen ikke vil gi noen oppsigelse til noen. Men at han vil kutte ned på antall timer med kun muntlig beskjed eller beskjed via sms på forhånd. Er det lovlig måte å gjøre det på? Jeg sa til henne at jeg er avhengig av å ha et visst antall timer for å klare meg, men hun sa at jeg må fint finne meg i at behovet vil ikke bli så stort for bedriften og at de gjerne vil kutte ned noen timer uten annet info enn via sms eller muntlig beskjed. 

Dersom jeg mister for mange timer så må jeg kontakte nav og be dem om å hjelpe meg ut i nytt arbeid. Men jeg håper på å ikke miste timer for jeg jobber allerede så altfor lite. Jeg får se hva sjefen gjør og ikke hva ryktene sier. 

Anonymkode: 19ada...415

Du har en kontrakt som sier hvor mye du skal jobbe?

Anonymkode: f0352...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.6.2019 den 20.20, laban skrev:

Tiden arbeider for deg mht. hjelp fra fagforeningen og at du har rett til å få varsel i forveien. Det er vel når nedleggelsen skjer at det evt. blir alvor.

Hvis det startes en prosess der du ikke får vakter, men beskjed om at du bør finne deg noe annet, skal du gjøre det som vi, juristene og fagforeningen har rådet deg til. Så ender det i verste fall med at du slutter, men da med kompensasjon nok til å leve av i noen måneder. Da melder du deg på NAV og vikarbyråene. Du vet fra før at hos NAV er du bare en av mange, så de kommer ikke til å utføre noe underverk. 

Ta gjerne kurs på NAV hvis de virker relevante. 

Nedleggelsen nærmer seg nå. Jeg er på en måte glad for det for nå får jeg mulig et svar på hva jeg skal forholde meg til. 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har en kontrakt som sier hvor mye du skal jobbe?

Anonymkode: f0352...bd5

Den er på 70 til 85 prosent.. Men det sies rykter om at de kommer til å kutte timer med å si ifra muntlig på forhold eller via sms.... Synes det er en uryddig måte å gjøre det på .... 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke greia her? Som arbeidstaker må man vel kunne snakke med sin arbeidsgiver om framtiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, cilie skrev:

Jeg skjønner ikke greia her? Som arbeidstaker må man vel kunne snakke med sin arbeidsgiver om framtiden? 

Vi har snakket sammen. Men det som jeg har fått vite er at de vet ikke ennå. Men at de tror at jeg får mindre timer enn før. Jeg har spurt om de vil gi meg oppsigelse. Det har de sagt nei til men at det kan bli mindre timer automatisk.. Altså jeg kan plutselig bli ført opp på mindre timer på arbeidsplanen på jobben uten skriftlig dokumentasjon annet enn det muntlige varselet på det. 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎06‎.‎2019 den 9.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt etter ny jobb i 4 år. Jeg har tatt pauser fra å søke iblant. Men det siste året har jeg vært meget aktiv. Har søkt på alle stillinger som er ledig. Søkt på flere stillinger hver dag omtrent. Jeg har en jobb forløbig. Men er det naturlig å miste gnisten på å søke når det virker så vanskelig? Noen andre som har søkt like mye før de fikk jobb? 

 

Anonymkode: 19ada...415

Har du vurdert å søke stillinger som personlig assistent for mennesker med funksjonsnedsettelse eller familier som trenger avlastning? Du kan evt. starte med å kontakte Manpower og forhøre deg om de rekrutterer til assistentstillinger der du bor. Mange assistentstillinger er på 10-20 timer pr uke, og kan således kombineres med den jobben du allerede har. 

https://recruit.manpower.no/?search=brukerstyrt+personlig+assistent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket sammen. Men det som jeg har fått vite er at de vet ikke ennå. Men at de tror at jeg får mindre timer enn før. Jeg har spurt om de vil gi meg oppsigelse. Det har de sagt nei til men at det kan bli mindre timer automatisk.. Altså jeg kan plutselig bli ført opp på mindre timer på arbeidsplanen på jobben uten skriftlig dokumentasjon annet enn det muntlige varselet på det. 

Anonymkode: 19ada...415

Ok, bra dere har dialog. Skjønner at det er vanskelig å leve i uvisshet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det lovlig å bare kutte ned timer med kun muntlig varsel? 

Anonymkode: 19ada...415

Du skal forholde deg til arbeidskontrakten.

Anonymkode: f0352...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal forholde deg til arbeidskontrakten.

Anonymkode: f0352...bd5

Dersom de bare kutter ned timene mine så kommet jeg til å be dem skrive det ut skriftlig for jeg behøver arbeidsledighetstrygd eller sosial stønad om de kuttes ned. De forholder seg ikke til kontrakten. Jeg får allerede mindre timer enn hva kontrakten er på. Det vet de. Men eneste jeg konsentrerer meg om er at jeg har nok timer til å klare meg. 

Anonymkode: 19ada...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...