Gå til innhold

Har søkt etter ny jobb i 4 år, mister gnisten på å søke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom de bare kutter ned timene mine så kommet jeg til å be dem skrive det ut skriftlig for jeg behøver arbeidsledighetstrygd eller sosial stønad om de kuttes ned. De forholder seg ikke til kontrakten. Jeg får allerede mindre timer enn hva kontrakten er på. Det vet de.

Det må du ta opp med fagforeningen.

Anonymkode: f0352...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    28

  • laban

    5

  •  cilie

    2

  • Kayia

    2

Mest aktive i denne tråden

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed i går på jobben av en kollega at hun hadde hørt at sjefen ikke vil gi noen oppsigelse til noen. Men at han vil kutte ned på antall timer med kun muntlig beskjed eller beskjed via sms på forhånd. Er det lovlig måte å gjøre det på? Jeg sa til henne at jeg er avhengig av å ha et visst antall timer for å klare meg, men hun sa at jeg må fint finne meg i at behovet vil ikke bli så stort for bedriften og at de gjerne vil kutte ned noen timer uten annet info enn via sms eller muntlig beskjed. 

Dersom jeg mister for mange timer så må jeg kontakte nav og be dem om å hjelpe meg ut i nytt arbeid. Men jeg håper på å ikke miste timer for jeg jobber allerede så altfor lite. Jeg får se hva sjefen gjør og ikke hva ryktene sier. 

Anonymkode: 19ada...415

Kan ikke du søke på "endringsoppsigelse" og lese innleggene i den gamle tråden, for perioden 12.-14. mai? Det er lenker i den som handler om hva som er lovlig rundt slike endringer. Hvis du ikke finner dem, kan du starte her og bla forover og bakover: https://forum.doktoronline.no/topic/448130-er-dette-riktig-jobb-og-nedbemanning/page/20/#comments

 

Les svarene fra juristene og fagforeningen på nytt, kontakt evt. jushjelpen om igjen hvis det skjer noe konkret. Du skal ha kompensasjon dersom de reduserer vaktene dine til langt under kontrakten. Forlang alt skriftlig, si at du skal tenke på det, ikke gå på forhandlingsmøter uten å ha noen med deg. 

Du har allerede kontakt med NAV, har du ikke? De kan ikke trylle, men hold dem oppdatert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg fikk beskjed i går på jobben av en kollega at hun hadde hørt at sjefen ikke vil gi noen oppsigelse til noen.

2. Men at han vil kutte ned på antall timer med kun muntlig beskjed eller beskjed via sms på forhånd. Er det lovlig måte å gjøre det på? 

1. Here we go again. Vente med å lage dramastemning til du har fått skriftlig beskjed denne gangen kanskje? Ikke spinne videre basert på rykter?

2. Nei. Du har en kontrakt bedriften må forholde seg til, og evt si deg opp fra.

Ellers: Du har gjentatt mange ganger at kontrakten sier 70-85 % fast stilling (du har variert hva du sier spennet er i ulike innlegg). Dette har jeg litt vanskelig for å tro. Det vil være umulig å forholde seg til et spenn i en stillingsbrøk mhp lønn. En kontrakt skal inneholde ett tall, ikke et spenn. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...