Gå til innhold

Lamictal: Fordeling av dosen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan best fordele en dose på 675 mg Lamictal gjennom dagen? Jeg tenker å fordele på tre doser.

Hva vil trolig gi mest stabil konsentrasjon gjennom døgnet?

Utgangspunkt:

400+300 mg.: serumkonsentrasjon på 18, 12 t. etter siste dose.

På 400+400 var den 46 målt 3 timer etter siste dose. 

Kommer til å ta morgendosen mellom kl.  06 og 08. Middagsdosen mellom 12 og 13og kveldsdosen mellom 21.30 og 23.30. Slik må det bli for størst mulig sjans for å huske dosene. 

Da blir det lengst tid mellom middag og kveld, nest lengst mellom kveld og morgen. 

Vil da 200+250+225 være en grei løsning?

Endret av Villanda
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Villanda skrev:

Det er en grei løsning. Jeg ville også sett på det praktiske mht dosen på tilgjengelige tabletter.

Skrevet
17 minutter siden, kupton skrev:

Det er en grei løsning. Jeg ville også sett på det praktiske mht dosen på tilgjengelige tabletter.

Tilgjengelige tbl. for meg gjennom dagen? Tenkte å kjøpe en ukesdosett, med ett bur per dag, som jeg har i veska. 

Eller fra apoteket sin side?

Skrevet

Da er det jo greit å ta det helt ned på 25-nivå.

Skrevet
5 timer siden, kupton skrev:

Da er det jo greit å ta det helt ned på 25-nivå.

225 hver gang, ikke mest når det er lengst tid til neste dose? 

Skrevet
14 timer siden, Villanda skrev:

Denne er like grei. Tror det er totalt et fett om en går 25 opp eller ikke på en eller flere av inntakene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...