Gå til innhold

Har fått vondt i nyrene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Antakelig pga Litium. Hvorfor, og hva kan jeg gjøre med det?

Anonymkode: 0890c...32a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antakelig pga Litium. Hvorfor, og hva kan jeg gjøre med det?

Den formen for nyreskader som litiumbruk kan gi, vil normalt ikke gi smerter og kan kartlegges ved blodprøver. 

Vondt i nyrene, vil kunne skyldes nyrebekkenbetennelse. I så fall vil man normalt også få feber og føle seg generelt dårlig. SE https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/bakteriesykdommer/nyrebekkenbetennelse-pyelonefritt/

Uansett så er vel løsningen å oppsøke fastlegen. 

Anonymkode: ac558...0ec

FjellOgDalar
Skrevet

Om det bekymrer deg, bør du kontakte fastlegen for en sjekk. Bla. få målt kreatinin i blodet, tatt urinprøve for å se etter utskillelse av proteiner som ikke skal være der. Vanligvis er ikke smerter i den regionen tegn på nyresvikt. Årakene kan være uskyldige muskelspenninger. Event. en infeksjon, men det er lett å få avklart. Med litium er det jo og uansett viktig å få målt nyreverdier og stoffskifteverdier jevnlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig ryggvondten skyldtes noe annet, men jeg tør ikke å ta Litium lenger. Slutta i dag på dem. Jeg vil tilbake til det jeg brukte før jeg begynte med Litium for noen uker siden. Det føles nemlig tryggere! Tror ikke psykiateren vet hva hen gjør når hen ber meg trappe ned så raskt på de medisinene jeg brukte før. Har fått sånn angst av det. Dessuten er det så kjedeliig med den evige monitoreringen med blodprøver. Og Litium er jo en skummel medisin siden det skal så lite til for å bli forgiftet. Orker ikke de bekymringene rundt disse tingene, så nå er det slutt. Takke meg heller til sånn det var før, for jeg blir nervøs av dette! 

AnonymBruker
Skrevet

Monitorering var et helt feil ord i denne sammenhengen. Men overvåkning er det jo. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...