Gå til innhold

Hvor mange fyllinger har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange tenner har du med fyllinger og hvor gammel er du?

Interessant å sammenligne 🙂

Anonymkode: 0736e...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tenner har du med fyllinger og hvor gammel er du?

Interessant å sammenligne 🙂

Anonymkode: 0736e...8d2

Jeg har utallige fyllinger. Men tror ikke jeg har fått noen nye siste tyve år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tenner har du med fyllinger og hvor gammel er du?

Interessant å sammenligne 🙂

Anonymkode: 0736e...8d2

Har null kontroll på hvor mange fyllinger jeg har. Er nok ganske så mange. Men tannhelsen har bedret seg. 

Anonymkode: 18186...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Hvor mange? Har ikke anelse. Utallige, vil tro at jeg har 1-3 i hver eneste tann, kanskje bortsett fra fortennene. Hadde en rotfylling da jeg var 14-15 år + en for ca 8 år siden. Den siste fikk jeg betennelse i i vinter, og måtte rotfylle i vår. Betennelsen er ennå ikke helt borte, og jeg må ta en liten operasjon hvis den ikke har forvunent ved ny kontroll i august.... Bare styr... :-(

Jeg hadde en del hull i melketennene - så var det få hulll i tenårene, før det startet skikkelig igjen i midten av tjueårene. Jeg byttet alle amalgamfyllingene mine da jeg var 23-24 år. Noen av de eldste plastfyllingene har blitt skiftet ut igjen, de er ikke like holdbare som amalgamfyllingene var.

Jeg går til tannlegen på kontroll 2 ganger per år, og blir overrasket dersom han ikke finner hull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er i 30-årene , ca 30 "flater" fylt inklusive refyllinger av gamle fyllinger som har måtte reborres og refylles pga bakterier som kom bak gamle fyllinger

hadde en vanskelig periode hvor det meste av hullene stammer fra, passer bedre på tenna nå så er ikke ofte det blir nye hull

Anonymkode: fc0c3...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tenner har du med fyllinger og hvor gammel er du?

Interessant å sammenligne 🙂

Anonymkode: 0736e...8d2

Aner ikke, men ikke så mange som flere andre her tydeligvis. Siden jeg kun har plastfyllinger får jeg ikke telt etter heller. :) Jeg har to kroner (jeksel + fortann) og kanskje 10 fyllinger? 51 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

 Jeg byttet alle amalgamfyllingene mine da jeg var 23-24 år. Noen av de eldste plastfyllingene har blitt skiftet ut igjen, de er ikke like holdbare som amalgamfyllingene var.

 

 

Jeg vurderte å bytte ut alle de stygge svarte fyllingene mine for mange år siden, men tannlegen min frarådet det. Som han sa; de fyllingene jeg har, kan bli sittende livet ut. Plastfyllinger må gjerne byttes hvert 10-20. år. Og jeg har mange... Nå går jeg over til plast eller porselen først om det har skjedd en skade på eksisterende fylling eller tannen rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Færre enn de fleste på min alder. Ca. 1/3 av tennene har fyllinger. 60 år.

Anonymkode: a0bd2...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...