Gå til innhold

Negative symptomer plager meg mest.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Leser en bok nå og det er nett som å lese om mine tanker rundt virkeligheten, energi og andre dimensjoner,da kan det vel ikke være sykt? Og psykiateren skrev at det var ikke de positive symptomene som plaget meg mest, men de negative. Jeg er visst vanskelig å behandle,den rette måten å behandle dette på var høydose ap og det vil jeg jo ikke. 

Men jeg er forbauset over ting som står i journalen, ting jeg ikke har sagt. Men de får bare styre på....han mente ihvertfall at det var ok at jeg tok vival og det skrev han til legen. Sykepleieren sa han skulle komme denne uken sist uke, men det gjør han ikke. Og ikke har psykiateren kommet med forslag om medisin, og nå er det vel ferie så da får jeg seile min egen sjø og finne svar i bøker ;) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Leser en bok nå og det er nett som å lese om mine tanker rundt virkeligheten, energi og andre dimensjoner,da kan det vel ikke være sykt?

Folk som er syke kan også skrive bøker.

Og psykiateren skrev at det var ikke de positive symptomene som plaget meg mest, men de negative. Jeg er visst vanskelig å behandle,den rette måten å behandle dette på var høydose ap og det vil jeg jo ikke. 

Men jeg er forbauset over ting som står i journalen, ting jeg ikke har sagt.  

Sikker på at du ikke har glemt du har sagt det?

Anonymkode: 7992c...f76

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som er syke kan også skrive bøker.

Sikker på at du ikke har glemt du har sagt det?

OMG! Hun er ikke syk, hun har hatt åndelige opplevelse som meg. Det er ikke det som plager meg her i livet, det er fint med åndelige opplevelser...en gave. Det er negative symptomer og panikkanst som plager meg. 

Ja jeg er helt sikker på at jeg ikke har sagt eller diskutert de tingene han skrev om. 

AnonymBruker
Skrevet

Plager meg litt at jeg komplementerte naboens maling av sitt hus. Dette er jo ikke stedets rette valør slik jeg sa. Altfor lyst. Det var ren smiger. Kom til å si at om jeg vant i lotto ville jeg selv måle hvitt og ikke drygolinrød slik nå. Nå er jeg faktisk litt glad over at jeg sannsynligvis aldri vinner i lotto. Forstår godt mennesker som sjelden veksler mange ord med  andre.

Anonymkode: 5a062...f74

AnonymBruker
Skrevet

OMG! Hun er ikke syk, hun har hatt åndelige opplevelse som meg.

Det var du som spurte "da kan det vel ikke være sykt?".

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plager meg litt at jeg komplementerte naboens maling av sitt hus. Dette er jo ikke stedets rette valør slik jeg sa. Altfor lyst. Det var ren smiger. Kom til å si at om jeg vant i lotto ville jeg selv måle hvitt og ikke drygolinrød slik nå. Nå er jeg faktisk litt glad over at jeg sannsynligvis aldri vinner i lotto. Forstår godt mennesker som sjelden veksler mange ord med  andre.

Anonymkode: 5a062...f74

Takk for opplysningen :) 

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var du som spurte "da kan det vel ikke være sykt?".

Nei jeg mener, da kan det vel ikke være sykt når så mange opplever det samme og har den samme tankegangen? Da er det vel ikke lov å kalle det sykdom en gang? Er bare så fryktelig forvirret!!!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei jeg mener, da kan det vel ikke være sykt når så mange opplever det samme og har den samme tankegangen? Da er det vel ikke lov å kalle det sykdom en gang? Er bare så fryktelig forvirret!!!

Om det er sykdom eller ikke kommer vel an på funksjonsevnen og lidelsesnivået.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om det er sykdom eller ikke kommer vel an på funksjonsevnen og lidelsesnivået.

Ja, men når psykiateren skrev at det ikke var de positive symptomene som plaget meg mest, men de negative? Positive symptomer er vel mine tanker om livet? Da er vel det de negative symptomene som er sykdom?

stjernestøv
Skrevet

Men det er sant noe av det han skrev, jeg tenker sånn men vi snakket ikke om det. Så det har han fra sykepleieren. Men jeg fikk bare nerver av å lese det,at jeg har hallusinasjoner og vrangforestillinger. Tror han skrev det var milde så det er jo bra,det grenset mot psykose. Da er det jo ikke psykose? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Men det er sant noe av det han skrev, jeg tenker sånn men vi snakket ikke om det. Så det har han fra sykepleieren. Men jeg fikk bare nerver av å lese det,at jeg har hallusinasjoner og vrangforestillinger. 

Beklager å si det men basert på det du har skrevet her inne har du nok der (i perioder).

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, men når psykiateren skrev at det ikke var de positive symptomene som plaget meg mest, men de negative? Positive symptomer er vel mine tanker om livet? Da er vel det de negative symptomene som er sykdom?

Alt henger sammen.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alt henger sammen.

Ja det henger vel sammen,blir bare matt av å tenke på det. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager å si det men basert på det du har skrevet her inne har du nok der (i perioder).

Kanskje noe av det,vet ikke helt...

stjernestøv
Skrevet

Nei det er vel bare sånn at jeg forstår ikke psykiatrien og de forstår ikke meg, så det blir godt med ferie fra dem nå. Kanskje jeg klarer meg bedre da når ingen forvirrer tankene mine og sier "Du er her nå". Jeg er ikke bare her,jeg er i mange dimensjoner. 

stjernestøv
Skrevet

Nei tror jeg må slutte å lese så mye om det de skriver,er jo annspent overalt. 

stjernestøv
Skrevet

Men jeg er fornøyd med fact teamet, de viser meg stor forståelse ❤️ 

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Selv om du er mer plaget av negative enn positive symptomer, så betyr ikke det at ikke positive symptomer også anses som sykdom. Det betyr bare at psykiateren støtter din oppfatning om at for eksempel initiativløsheten og manglende "ork" til å gjøre noe, er det som for deg oppleves mest problematisk. 

Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Leser en bok nå og det er nett som å lese om mine tanker rundt virkeligheten, energi og andre dimensjoner,da kan det vel ikke være sykt? Og psykiateren skrev at det var ikke de positive symptomene som plaget meg mest, men de negative. Jeg er visst vanskelig å behandle,den rette måten å behandle dette på var høydose ap og det vil jeg jo ikke. 

Men jeg er forbauset over ting som står i journalen, ting jeg ikke har sagt. Men de får bare styre på....han mente ihvertfall at det var ok at jeg tok vival og det skrev han til legen. Sykepleieren sa han skulle komme denne uken sist uke, men det gjør han ikke. Og ikke har psykiateren kommet med forslag om medisin, og nå er det vel ferie så da får jeg seile min egen sjø og finne svar i bøker ;) 

Du vet det kanskje allerede, men "høydose ap" er noe annet enn høy dose ap. Høydose i denne sammenhengen betegner en type av antipsykotisk medisin, et eksempel på høydose ap er truxal. Det er fullt mulig å ta lave doser at et høydose ap. 

stjernestøv
Skrevet
13 minutter siden, frosken skrev:

Selv om du er mer plaget av negative enn positive symptomer, så betyr ikke det at ikke positive symptomer også anses som sykdom. Det betyr bare at psykiateren støtter din oppfatning om at for eksempel initiativløsheten og manglende "ork" til å gjøre noe, er det som for deg oppleves mest problematisk. 

Ok,det er problematisk ja og det er jo bra at han innser. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...