Gå til innhold

Kutte kontakt med familien ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en norsk kvinne som kommer fra et ganske strengt kristen miljø. 

Jeg er forelsket i en norsk mann, som ikke er kristen og familien min godtar ikke at vi gifter oss. 

Jeg fikk beskjed om å enten velge han eller de. Konsekvensa av at jeg velger han blir at jeg mister familien min for godt. 

Ingen mer bestemor å prate med og ingen mer foreldre eller onkler. Jeg kommer til å stå helt alene i verden. 

 

Hva burde jeg gjøre ? Han eller de ? 😢

 

Er det flere som har vært i en lignende situasjon ? 

Anonymkode: 98eb6...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vanskelig sak. Jeg ser muslimske kvinner oftest velger å være lojale til familien. Men der er det også en voldelig komponent. Du som kommer fra fundamentalistisk kristendom, blir vel utstøtt. Det er vondt og vanskelig, men kanskje ett slikt miljø er nedbrytende uansett om du finner en mann innen sekten som din familie godtar? RIsken blir vel att du uansett må leve med anger og tvil. Uansett hva du velger. Er mannen ditt livs kjærlighet så vet jeg hva jeg ville valgt. Men det er selvfølgelig lett å si uten å risikere slike konsekvenser selv.

Anonymkode: 64cf5...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en norsk kvinne som kommer fra et ganske strengt kristen miljø. Jeg er forelsket i en norsk mann, som ikke er kristen og familien min godtar ikke at vi gifter oss. Jeg fikk beskjed om å enten velge han eller de. Konsekvensa av at jeg velger han blir at jeg mister familien min for godt. Ingen mer bestemor å prate med og ingen mer foreldre eller onkler. Jeg kommer til å stå helt alene i verden. 

Hva burde jeg gjøre ? Han eller de ? Er det flere som har vært i en lignende situasjon ? 

Anonymkode: 98eb6...6fa

Jeg har heldigvis ikke vært i din situasjon, men hvordan er ditt forhold til kristendom da? Er du troende? Du er tydeligvis ikke så troende som resten av din familie ettersom du vurderer å bryte ut. Tror du på at gud ikke vil ta i mot deg om du velger en mann som ikke tror på ham? Hvis det finnes en god og nestekjærlig gud, er han virkelig så smålig?

Jeg tror ikke på gud, ikke på den strengt kristne gud i alle fall og for meg er det ganske ufattelig at folk kan tro så fast på en bok som ble skrevet for snart 2000 år siden at de går til slike skritt som dette. Det er lett for meg å si at jeg ville valgt kjærligheten, men det hadde nok ikke vært lett om jeg hadde vært i din situasjon. Definitivt ikke. 

Om du går for familien og finner deg en like strengt kristen mann, hva vil da skje når/om dere får barn? Vil de bli like indoktrinert som du har blitt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en norsk kvinne som kommer fra et ganske strengt kristen miljø. 

Jeg er forelsket i en norsk mann, som ikke er kristen og familien min godtar ikke at vi gifter oss. 

Jeg fikk beskjed om å enten velge han eller de. Konsekvensa av at jeg velger han blir at jeg mister familien min for godt. 

Ingen mer bestemor å prate med og ingen mer foreldre eller onkler. Jeg kommer til å stå helt alene i verden. 

 

Hva burde jeg gjøre ? Han eller de ? 😢

 

Er det flere som har vært i en lignende situasjon ? 

Anonymkode: 98eb6...6fa

Dette høres rart ut for min del. Jeg er en kristen og tar troen på alvor. Jeg er mor og kjenner mange kristne mødre. Har aldri hørt om at familien nekter noen å gifte seg med en som ikke kristen. Har heller aldri hørt om at man bryter kontakten med familie på denne måten. Er du sikker på at det er et kristent miljø?. Kanskje Smiths venner eller Jehovas vitner?  Har selv en datter som er samboer med en som ikke er troende. Jeg ser at det kan bli mer utfordrende for min datter å holde fast på troen sin men jeg respekterer at hun selv må få ta sine valg. Samboeren hennes er en flott ung mann, reflektert og omsorgsfull. Og jeg er glad i han også.  Men når troen er veldig viktig for en så kan det bli litt utfordrende når den andre parten ikke deler dette. For meg er det den eneste bekymringen. Og at det kan bli litt utfordringer i barneoppdragelsen. Men utfordringer kan man få i ekteskapet også med en kristen mann. Det som er viktig er å få snakke ut med din kjæreste og familie om dette. Din kjæreste bør respektere din familie. Og hvis du har en tro bør han respektere det og han må føle seg trygg på at han blir respektert for det han står for.  Om han ikke deler troen så må han vise vilje til å ha kontakt med din familie. Du må også være tydelig med din familie at du er glad i de og ønsker å ha et forhold videre med dem. Ofte er frykt et problem i slike saker. De er redd og vet ikke hvordan forholde seg til dette. Og jeg er helt sikker på at de er glad i deg. Ikke bare « stikk av» og gift deg for så å kutte all kontakt.  Vis tydelig hva du ønsker. Både kontakt med din kjæreste og din familie. Vær modig og stå for dette. 

Anonymkode: 86745...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres rart ut for min del. Jeg er en kristen og tar troen på alvor. Jeg er mor og kjenner mange kristne mødre. Har aldri hørt om at familien nekter noen å gifte seg med en som ikke kristen. Har heller aldri hørt om at man bryter kontakten med familie på denne måten. Er du sikker på at det er et kristent miljø?. Kanskje Smiths venner eller Jehovas vitner?  Har selv en datter som er samboer med en som ikke er troende. Jeg ser at det kan bli mer utfordrende for min datter å holde fast på troen sin men jeg respekterer at hun selv må få ta sine valg. Samboeren hennes er en flott ung mann, reflektert og omsorgsfull. Og jeg er glad i han også.  Men når troen er veldig viktig for en så kan det bli litt utfordrende når den andre parten ikke deler dette. For meg er det den eneste bekymringen. Og at det kan bli litt utfordringer i barneoppdragelsen. Men utfordringer kan man få i ekteskapet også med en kristen mann. Det som er viktig er å få snakke ut med din kjæreste og familie om dette. Din kjæreste bør respektere din familie. Og hvis du har en tro bør han respektere det og han må føle seg trygg på at han blir respektert for det han står for.  Om han ikke deler troen så må han vise vilje til å ha kontakt med din familie. Du må også være tydelig med din familie at du er glad i de og ønsker å ha et forhold videre med dem. Ofte er frykt et problem i slike saker. De er redd og vet ikke hvordan forholde seg til dette. Og jeg er helt sikker på at de er glad i deg. Ikke bare « stikk av» og gift deg for så å kutte all kontakt.  Vis tydelig hva du ønsker. Både kontakt med din kjæreste og din familie. Vær modig og stå for dette. 

Anonymkode: 86745...332

Det handler mere om tradisjon enn religion for å si det sånn. Det handler om at jeg ikke skal bryte familiens tradisjon som de har hatt i flere generasjoner. De er kjempe strenge med slik og bryter man det så er det ingen vei tilbake. Da har man ingen familie å gå til. Kjæresten min prøvde å bli kjent med familien min, men de ga han sparken ut av huset. Det var bare hva heter du, hvor gammel er du og hvilken religion tilhører du også var det rett ut… Kjæresten min er jødisk og det er det som gjør vondt  værre for de vil ikke blande seg eller ha noe med jøder og jødedommen å gjøre 😣 de godtar han ikke på noen omstendigheter med mindre han konverterer til kristendommen og blir døpt i kirka. Jeg er jo religiøs, men ikke i så stor grad som de. Jeg er ikke perfekt på noen måter, men jeg gjør så godt jeg kan. Jeg vil jo dele live mitt med den mannen jeg elsker, men så tenker jeg at det kanskje er lettere å miste han enn å miste min familie... kjæreste kan man alltid få, men familie kan man aldri få tilbake igjen hvis man mister de 😢jeg vet ikke hva jeg burde gjøre eller hvem jeg burde velge. Jeg vil jo ha barn med han en gang i fremtiden. Det blir jo trist hvis min unge skal vokse opp uten bestemor og bestefar 😣

 

ts

Anonymkode: 98eb6...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min er jødisk og det er det som gjør vondt  værre for de vil ikke blande seg eller ha noe med jøder og jødedommen å gjøre 😣 de godtar han ikke på noen omstendigheter med mindre han konverterer til kristendommen og blir døpt i kirka.

Anonymkode: 98eb6...6fa

Vi snakker om i dag i 2019 nå? Med mindre kjæresten din er ekstremt religionsutøvende (de færreste jøder i Norge i dag er vel særlig ekstreme?) så synes jeg familien din overdriver og ville hatt problemer med å ha en så til de grader trangsynt familie, men jeg skjønner jo at de har sine tradisjoner som det er vanskelig å fri seg fra.

Du trenger ikke svare, men dere må da tilhøre en eller annen "sekt"? Det er da ikke normalt blant den gjengse kristne å være sånn? Eller er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler mere om tradisjon enn religion for å si det sånn. Det handler om at jeg ikke skal bryte familiens tradisjon som de har hatt i flere generasjoner. De er kjempe strenge med slik og bryter man det så er det ingen vei tilbake. Da har man ingen familie å gå til. Kjæresten min prøvde å bli kjent med familien min, men de ga han sparken ut av huset. Det var bare hva heter du, hvor gammel er du og hvilken religion tilhører du også var det rett ut… Kjæresten min er jødisk og det er det som gjør vondt  værre for de vil ikke blande seg eller ha noe med jøder og jødedommen å gjøre 😣 de godtar han ikke på noen omstendigheter med mindre han konverterer til kristendommen og blir døpt i kirka. Jeg er jo religiøs, men ikke i så stor grad som de. Jeg er ikke perfekt på noen måter, men jeg gjør så godt jeg kan. Jeg vil jo dele live mitt med den mannen jeg elsker, men så tenker jeg at det kanskje er lettere å miste han enn å miste min familie... kjæreste kan man alltid få, men familie kan man aldri få tilbake igjen hvis man mister de 😢jeg vet ikke hva jeg burde gjøre eller hvem jeg burde velge. Jeg vil jo ha barn med han en gang i fremtiden. Det blir jo trist hvis min unge skal vokse opp uten bestemor og bestefar 😣

 

ts

Anonymkode: 98eb6...6fa

Dette er ikke normal reaksjon blant kristne flest. De fleste kristne har stor respekt for jøder bla fordi de blir regnet som Guds utvalgte folk. Spørsmålet er om han hører til de strengt troende. Om han holder de gamle budene og går med lange krøller og hatt. Om hans tro kan skape problemer i ditt liv.  Dere må ha en åpen prat med hverandre om hva troen innebærer for hver enkelt av dere. At dere kan finne et felles ståsted hvor begge blir respektert. Vil også si til deg at du kanskje har fått et feilt bilde av Gud gjennom strengt religiøse miljø. Håper du blir kjent med og holder fast ved en god og barmhjertig Gud. Det er veldig godt å ha med seg i livet. Snakk med Gud om denne saken, jeg er helt sikker på at Gud hører dine bønner. 

Anonymkode: 86745...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Lillemus skrev:

Du trenger ikke svare, men dere må da tilhøre en eller annen "sekt"? Det er da ikke normalt blant den gjengse kristne å være sånn? Eller er det det?

Det er nødt til å være en sekt. Vanlige kristne har ingenting imot jøder. 

Som jeg lærte en gang, så kommer frelsen fra jødene. Jesus var selv jøde, og misjonerte først og fremst blant sine egne. Men da jødene nektet å tro på ham, fikk også hedningene muligheten til frelsen. Så ts sin mor og far hadde ikke kunnet regnet seg som frelst hvis ikke det hadde vært for jødene. Derfor er kristne generelt sett takknemlige for jødene, som jo også regnes for å være guds utvalgte folk.

Så de er nødt til å tilhøre en eller annen sekt. 

 

Anonymkode: 724f8...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nødt til å være en sekt. Vanlige kristne har ingenting imot jøder. 

Som jeg lærte en gang, så kommer frelsen fra jødene. Jesus var selv jøde, og misjonerte først og fremst blant sine egne. Men da jødene nektet å tro på ham, fikk også hedningene muligheten til frelsen. Så ts sin mor og far hadde ikke kunnet regnet seg som frelst hvis ikke det hadde vært for jødene. Derfor er kristne generelt sett takknemlige for jødene, som jo også regnes for å være guds utvalgte folk.

Så de er nødt til å tilhøre en eller annen sekt. 

 

Anonymkode: 724f8...e00

Jeg synes også det høres veldig merkelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
47 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi snakker om i dag i 2019 nå? Med mindre kjæresten din er ekstremt religionsutøvende (de færreste jøder i Norge i dag er vel særlig ekstreme?) så synes jeg familien din overdriver og ville hatt problemer med å ha en så til de grader trangsynt familie, men jeg skjønner jo at de har sine tradisjoner som det er vanskelig å fri seg fra.

Du trenger ikke svare, men dere må da tilhøre en eller annen "sekt"? Det er da ikke normalt blant den gjengse kristne å være sånn? Eller er det det?

Det er absolutt ikke vanlig blant "vanlige", norske kristne å ha slike holdninger. Men det forundrer meg ikke at de finnes, særlig blant de mer konservative kristne menighetene.

Jeg opplever Den norske kirke som åpen og liberal, og det er stor takhøyde der - veldig mye har skjedd der de siste tjue årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en norsk kvinne som kommer fra et ganske strengt kristen miljø. 

Jeg er forelsket i en norsk mann, som ikke er kristen og familien min godtar ikke at vi gifter oss. 

Jeg fikk beskjed om å enten velge han eller de. Konsekvensa av at jeg velger han blir at jeg mister familien min for godt. 

Ingen mer bestemor å prate med og ingen mer foreldre eller onkler. Jeg kommer til å stå helt alene i verden. 

 

Hva burde jeg gjøre ? Han eller de ? 😢

 

Er det flere som har vært i en lignende situasjon ? 

Anonymkode: 98eb6...6fa

Jeg har ikke vært i en lignende situasjon, heldigvis. Jeg får imidlertid flere tanker når jeg leser innlegget ditt, så jeg svarer til tross for null egenerfaring på området.

Er det noe med denne mannen som gjør at hele familien, inkl besteforeldre, tanter og onkler, slår hånden av deg? Er han ikke snill og god, har han ikke orden på livet sitt, evt andre ting de reagerer på? Vet du forresten at alle vil slå hånden av deg, eller er dette noe du frykter? Tilhører dere en sekt, eller er dere "normalt" kristne, dvs tilhørende den norske kirke? I såfall høres dette uvanlig ortodoks ut...

Dersom mannen er ok og familien ekstremt ortodoks ville jeg vurdert å bryte med familien, men da ville jeg vært HELT SIKKER på at livet med denne mannen ble bra. Det nye livet kun med han skal jo i såfall erstatte hele din familietilhørighet, og det er jo temmelig brutalt (i normalt fungerende familier).

Dersom familien bare er veldig steile ville jeg forsøkt å snakke med den i familien som er mest tolerant og har det varmeste hjertet (de kan da ikke være like kyniske og kalde alle sammen?), og forklart at du både elsker denne mannen og dem, og at du ønsker aksept fra dem, samt samvær etter et giftemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil bare oppklare en sak. Det finnes mange kirkesamfunn i Norge. Ofte blir godkjente og aksepterte kirkesamfunn kalt for sekter av uvitende nordmenn. 

Anonymkode: 86745...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts hær. 

 

Ja vi tilhører en sekt, men har ikke lyst å gå innpå det ( ønsker ikke å skape fordommer og slik) 

Nei kjæresten min er snill og grei, han jobber som pilot og har en veldig bra øknomi. Det er ingenting galt med han sånn sett. 

Han er ikke ekstrem når det kommer til den religiøse delen, men familien min derimot er ekstreme. 

0 toleranse for alkohol, min mor går i det som folk flest vil kalle for radikale klær. Hun liker ikke og respekterer ikke homofile, det er synd, ulovlig og ikke bra i hennes øyner. Jeg må også være jomfru. Jeg blir utsatt for stor sosial kontroll, det er så vanskelig å frigjøre seg fra det. Hele slekta lever etter dette og ingen tørr å bryte seg ut eller tenke på å gjøre det engang. Jeg har prøvd å bryte meg ut av det en gang tidligere og da trodde mine besteforeldre at jeg hadde blitt utsatt for en demon besittelse så de ringte folk fra slekta. Jeg blei lagt ned i bakken og holdt fast mens de leste noen vers fra bibelen og prøvde å få demonen ut. Det var ingen demon i meg, men jeg måtte late som fordi jeg var redd at de skulle ty til vold for å få han ut av meg. 

De har tvunget meg hvert år til å faste fordi Jesus blei hengt på korset, de driver med selvskading også i påsketiden fordi de mener at det gjør at de nærmer seg Gud på denne måten. 

Jeg har aldri vært interessert i å lære om kristendommen på grunn av alt jeg måtte gå gjennom. Jeg følgte aldri med på skolen når vi lærte om religion. Alt jeg har lært om kristendommen har jeg lært av mine foreldre. 

De snakker mye om helvetesild og alt dette... og jo de har gitt meg en klar og tydelig beskjed om at hvis jeg velger denne mannen så kommer ikke jeg til å ha noe med de å gjøre mer og at jeg kommer til å brenne i helvete 

 

Jeg vil velge min lykke, men de mener at det er feil og henviser til denne versen i bibelen: 

De mener at jeg skal ofre alt for Jesus og at jeg ikke er han verdig hvis jeg velger å gifte meg med en de mener er vantro og ikke kristen som de… Jeg føler ikke at det de gjør og tolker henger på greip, jeg vil bryte meg ut, men jeg er redd… 

 

Evangeliet etter Matteus, 10:34-39

 

Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verdig. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verdig. Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verdig. Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det."

 

 

 

Anonymkode: 98eb6...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 20.6.2019 den 15.15, Kayia skrev:

 

Dersom familien bare er veldig steile ville jeg forsøkt å snakke med den i familien som er mest tolerant og har det varmeste hjertet (de kan da ikke være like kyniske og kalde alle sammen?), og forklart at du både elsker denne mannen og dem, og at du ønsker aksept fra dem, samt samvær etter et giftemål.

Jeg hadde en tante som var forståelsesfull, hun blei først sammen med en kristen som familien godtok, men så skillet hun seg og giftet seg med en ateist og siden den gangen så har vi ikke hatt noe kontakt. Jeg vet ingenting om hvor hun er og er redd for å ende opp som henne uten familie… 

ts

Anonymkode: 98eb6...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere hatt sex før ekteskap? Hvor lenge har du kjent mannen du er forelsket i?

Anonymkode: 30924...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.6.2019 den 15.25, AnonymBruker skrev:

Vil bare oppklare en sak. Det finnes mange kirkesamfunn i Norge. Ofte blir godkjente og aksepterte kirkesamfunn kalt for sekter av uvitende nordmenn. 

Anonymkode: 86745...332

En sekt er en religiøs retning med forholdsvis få tilhengere som ikke anerkjenner andre religioner, sekter eller levemåter som sanne eller riktige.

Anonymkode: 14540...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.6.2019 den 11.07, Lillemus skrev:

Jeg synes også det høres veldig merkelig ut. 

Jeg syntes all region er merkelig. 

Anonymkode: 14540...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts hær. 

 

Ja vi tilhører en sekt, men har ikke lyst å gå innpå det ( ønsker ikke å skape fordommer og slik) 

Nei kjæresten min er snill og grei, han jobber som pilot og har en veldig bra øknomi. Det er ingenting galt med han sånn sett. 

Han er ikke ekstrem når det kommer til den religiøse delen, men familien min derimot er ekstreme. 

0 toleranse for alkohol, min mor går i det som folk flest vil kalle for radikale klær. Hun liker ikke og respekterer ikke homofile, det er synd, ulovlig og ikke bra i hennes øyner. Jeg må også være jomfru. Jeg blir utsatt for stor sosial kontroll, det er så vanskelig å frigjøre seg fra det. Hele slekta lever etter dette og ingen tørr å bryte seg ut eller tenke på å gjøre det engang. Jeg har prøvd å bryte meg ut av det en gang tidligere og da trodde mine besteforeldre at jeg hadde blitt utsatt for en demon besittelse så de ringte folk fra slekta. Jeg blei lagt ned i bakken og holdt fast mens de leste noen vers fra bibelen og prøvde å få demonen ut. Det var ingen demon i meg, men jeg måtte late som fordi jeg var redd at de skulle ty til vold for å få han ut av meg. 

De har tvunget meg hvert år til å faste fordi Jesus blei hengt på korset, de driver med selvskading også i påsketiden fordi de mener at det gjør at de nærmer seg Gud på denne måten. 

Jeg har aldri vært interessert i å lære om kristendommen på grunn av alt jeg måtte gå gjennom. Jeg følgte aldri med på skolen når vi lærte om religion. Alt jeg har lært om kristendommen har jeg lært av mine foreldre. 

De snakker mye om helvetesild og alt dette... og jo de har gitt meg en klar og tydelig beskjed om at hvis jeg velger denne mannen så kommer ikke jeg til å ha noe med de å gjøre mer og at jeg kommer til å brenne i helvete 

 

Jeg vil velge min lykke, men de mener at det er feil og henviser til denne versen i bibelen: 

De mener at jeg skal ofre alt for Jesus og at jeg ikke er han verdig hvis jeg velger å gifte meg med en de mener er vantro og ikke kristen som de… Jeg føler ikke at det de gjør og tolker henger på greip, jeg vil bryte meg ut, men jeg er redd… 

 

Evangeliet etter Matteus, 10:34-39

 

Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verdig. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verdig. Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verdig. Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det."

 

 

 

Anonymkode: 98eb6...6fa

Jeg er en kristen og kjenner Gud på en helt annen måte en det som blir beskrevet her. Om du velger denne mannen er jeg 100% sikker på at Gud ikke snur ryggen til deg selv om din familie skulle finne på å gjøre det. Kanskje du kunne oppsøke en annen mer åpen kristen menighet og spørre om du kan få snakke med en sjelesørger der. Kanskje du kan finne et miljø og nye venner der som respekterer dine valg. Så står du ikke så alene med disse tankene. Du kan absolutt bevare det gode i det du tror på og samtidig være gift med han du elsker. Og så lenge du ikke lukker døren til kontakt med  din familie så kan det være letter for de å likevel ha kontakt?. Uansett må du ta valget selv i denne saken. 

Anonymkode: 86745...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De snakker mye om helvetesild og alt dette... og jo de har gitt meg en klar og tydelig beskjed om at hvis jeg velger denne mannen så kommer ikke jeg til å ha noe med de å gjøre mer og at jeg kommer til å brenne i helvete

Anonymkode: 98eb6...6fa

Unnskyld at jeg sier det, men hvis det finnes noe helvete er det nok de som bør frykte det for sin egen del... Makan til vrangforestillede og farlige mennesker!

Man burde anmeldt slike foreldre til barnevernet. Hvis du kjenner til noen i menigheten som bedriver slik din familie har gjort mot deg, bør du sende bekymringsmelding til barnevernet. 

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi tilhører en sekt, men har ikke lyst å gå innpå det ( ønsker ikke å skape fordommer og slik) 

Anonymkode: 98eb6...6fa

Mange som dysser ned mye rart av forskjellige gode grunner. Hvor mange barn som er utsatt for katolske prester som følge av dette vet jeg ikke, men tror det er best å få fakta opp i lyset, så får folk gjøre de vurderinger de gjør av faktaene. Og agere deretter, selv om en får "fordommer" eventuelt

Er du slem, og dytter gud foran deg, bør ikke det belønnes med fritak fra kritikk.

Slike holdninger fører til veldig dårlige samfunn

Skjønner godt at du ikke vil bli gjenkjent etc og det er helt greit, men å beskytte slemme folk fra å bli avslørt, slik at de kan fortsette å være slemme i mørket, vel om alle kjørte den strategien, vill ikke kjæresten din blitt født for da ville hitler fått fortsette å slakte jødene. Er det snilt å ikke kritisere slemme folk så de kan fortsette være slemme?. Tror ikke det....

Slemhet og ondhet må beseires ikke koses med, det bør alle forstå

Har ingen råd ut over det ville bare oppfordre til litt selvstendig logisk tenkning

Dessverre er dine holdninger ang dette ekstremt utbredt og delt av de aller fleste, og jeg ser skumle vridninger i samfunnet som følge av dette, mye ondskap brer om seg uhindret og vokser og vokser, og ingen sier noen ting i frykt for å "spre fordommer"

 

Lykke til

Anonymkode: 183c6...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...