Gå til innhold

SPISEFORSTYRRELSRE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde spiseforstyrrelse i 28 år, det gikk veldig ut over tennene. Jeg har mistet alle tennene nede, jeg har fått en protese i underkjeven, men jeg har nesten ikke bein igjen. Beinet har sunket inn/forsvunnet, dette medfører at protesen ofte faller ut når jeg snakker, og jeg kan ikke spise med de. Det har blitt et psykisk mareritt. Jeg har dessverre aldri har hatt råd til å få erstattet tennene. Det er den fjerde protesen jeg har nå.  Lurer på om jeg har rett til å få støtte fra Helfo til tannimplantat og kan jeg ha rett til å få bygge opp beinet i underkjeven slik at tannimplantat sitter godt? Tutti

Anonymkode: 314b9...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde spiseforstyrrelse i 28 år, det gikk veldig ut over tennene. Jeg har mistet alle tennene nede, jeg har fått en protese i underkjeven, men jeg har nesten ikke bein igjen. Beinet har sunket inn/forsvunnet, dette medfører at protesen ofte faller ut når jeg snakker, og jeg kan ikke spise med de. Det har blitt et psykisk mareritt. Jeg har dessverre aldri har hatt råd til å få erstattet tennene. Det er den fjerde protesen jeg har nå.  Lurer på om jeg har rett til å få støtte fra Helfo til tannimplantat og kan jeg ha rett til å få bygge opp beinet i underkjeven slik at tannimplantat sitter godt? Tutti

Anonymkode: 314b9...12a

Etter de nye reglene, så er det tannlegen selv som skal kunne informere deg om disse reglene. Jeg så raskt gjennom reglene, og det ser ut som om du har rett til støtte til to implantater som kan gi god forankring for en protese. https://www.helfo.no/regelverk-og-takster/overordnet-regelverk/regelverk-for-tannlege#tilstand-15:-helt-eller-delvis-tanntap,-uten-egne-tenner-i-underkjeven

Finn en flink tannlege og be om en vurdering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...