Gå til innhold

Kjønnsroller i ulike land


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner tjener mindre enn menn

Menn og kvinner tjener de samme for likt arbeid. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og kvinner har ansvaret for barn og hjem i mye større grad enn menn. 

Det er fordi kvinner selv ønsker dette (bl.a. fordi kvinner har høyere standard på husarbeid og interiør og generell pynting). Menn gjør andre ting som kvinner ikke gjør, som å ta seg av vedlikehold av hus og hage og bil.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et stort flertall av menn i viktige lederstillinger. 

Det er fordi menn velger jobb og karriere. Kvinner velger, legg merke til ordet VELGER, bort jobb fordi de prioriterer hjem og familie. 

 

Anonymkode: e755c...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De Skandinaviske kvinnene er mest likestilt i hele verden. Allikevel velger mange av de menn fra såkalte "æres-kulturer" Se bare hvordan det romantiseres her i tråden.. Så kanskje en del kviner ikke ønsker likestilling?

Anonymkode: 6d853...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De Skandinaviske kvinnene er mest likestilt i hele verden. Allikevel velger mange av de menn fra såkalte "æres-kulturer" Se bare hvordan det romantiseres her i tråden.. Så kanskje en del kviner ikke ønsker likestilling?

Anonymkode: 6d853...f06

Mesteparten av ekteskapene går bra.  Jeg kjenner mange blandede ekteskap som går bedre enn "norske" ekteskap.

Anonymkode: 171bc...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn og kvinner tjener de samme for likt arbeid. 

Det er fordi kvinner selv ønsker dette (bl.a. fordi kvinner har høyere standard på husarbeid og interiør og generell pynting). Menn gjør andre ting som kvinner ikke gjør, som å ta seg av vedlikehold av hus og hage og bil.

Det er fordi menn velger jobb og karriere. Kvinner velger, legg merke til ordet VELGER, bort jobb fordi de prioriterer hjem og familie. 

 

Anonymkode: e755c...4e3

Makan til tull.  Jeg avslutter denne diskusjonen nå.

Anonymkode: 171bc...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De Skandinaviske kvinnene er mest likestilt i hele verden. Allikevel velger mange av de menn fra såkalte "æres-kulturer" Se bare hvordan det romantiseres her i tråden.. Så kanskje en del kviner ikke ønsker likestilling?

Anonymkode: 6d853...f06

Hvor romantiserer de ? Er det så mange norske kvinner som velger muslimske menn? Altså mer enn norske menn som velger kvinner fra Filippinene, Thailand , Russland osv?. Dette var nytt for meg. 

Anonymkode: 4286d...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Makan til tull.  Jeg avslutter denne diskusjonen nå.

Anonymkode: 171bc...54e

Ja, tall og statistikker viser at det jeg sier er korrekt (dette har vært diskutert her før, det er bare å søke det opp). Lykke til.

Anonymkode: e755c...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mesteparten av ekteskapene går bra.  Jeg kjenner mange blandede ekteskap som går bedre enn "norske" ekteskap.

Anonymkode: 171bc...54e

Statistikkene viser vel noe annet.

Anonymkode: e755c...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg er ikke så sikker på at det ikke handler om en muslimsk mann og skjønner ikke hvorfor folk trekker inn det. 

Uansett om det er nordmann eller utlending: Jeg tror "gammeldags gentlemann" og "gammeldags kvinnesyn" er litt to sider av samme sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...