Gå til innhold

Sliten av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

To dager oppe hvor alt er lyst, mulighetene er mange, jeg har tro på fremtiden og meg selv og jeg føler at jeg er i kontakt med meg selv. Så er det plutselig ned igjen og bli der noen dager i svarteste mørke. Så er det opp igjen og kvitre rundt. Så ned igjen og sånn går rundvalsen. 

Finnes det noen farmakologisk løsning på dette? Står på bare 200 mg Lamictal og dette er kanskje for lite? Jeg føler ikke at det hjelper å snakke med noen. Snarere tvert i mot, da føler jeg meg enda mer alene om problemene mine.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Gondor skrev:

To dager oppe hvor alt er lyst, mulighetene er mange, jeg har tro på fremtiden og meg selv og jeg føler at jeg er i kontakt med meg selv. Så er det plutselig ned igjen og bli der noen dager i svarteste mørke. Så er det opp igjen og kvitre rundt. Så ned igjen og sånn går rundvalsen. 

Finnes det noen farmakologisk løsning på dette? Står på bare 200 mg Lamictal og dette er kanskje for lite? Jeg føler ikke at det hjelper å snakke med noen. Snarere tvert i mot, da føler jeg meg enda mer alene om problemene mine.

Jeg legger også merke til at du er opp og ned. Den ene dagen er alt fantastisk og du ser lyst på livet osv. Så kommer dagene da du er deprimert. Spør om å få øke lamictal. 

Anonymkode: 8fab5...506

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger også merke til at du er opp og ned. Den ene dagen er alt fantastisk og du ser lyst på livet osv. Så kommer dagene da du er deprimert. Spør om å få øke lamictal. 

Tusen takk for svar! Jeg får snakke med psykiateren min.

Skrevet

En serumskonsentrasjonsmåling vil være til stor hjelp for å vurdere dosen. 200 er for lite for de fleste. 

Skrevet
2 minutter siden, kupton skrev:

En serumskonsentrasjonsmåling vil være til stor hjelp for å vurdere dosen. 200 er for lite for de fleste. 

Det er år og dag siden jeg har tatt det. Jeg tar det i løpet av uken. Vil en økning av Lamictal hjelpe til mot ustabiliteten?

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil må Lamictal trappes sakte opp og det tar sin tid før det funker. Stemmer dette?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Gondor skrev:

Hvis jeg ikke husker feil må Lamictal trappes sakte opp og det tar sin tid før det funker. Stemmer dette?

Jeg gikk rett fra 200 mg til 300 mg. Men du får forhåpentligvis et mere riktig og bedre svar fra Kupton enn av meg. 

Skrevet

Jeg gikk rett fra 200 mg til 300 mg. Men du får forhåpentligvis et mere riktig og bedre svar fra Kupton enn av meg. 

Jeg stod på 500 mg for et par år siden, men så insisterte jeg på å redusere for da var jeg i kutte-ut-medisiner modus.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg stod på 500 mg for et par år siden, men så insisterte jeg på å redusere for da var jeg i kutte-ut-medisiner modus.

Har du bipolar lidelse?

Anonymkode: e9d4e...53f

Skrevet

Har du bipolar lidelse?

Ja

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gondor skrev:

Ja

Da viser det seg vel at Lamictal aleine ikke hjelper. Har du prøvd ap i tillegg tidligere? Og/eller tillegg av et ad?

Skrevet

Står på ett ap og to ad i tillegg til Lamictal.

Skrevet

Fra 200kan en øke raskt til andre doseringer. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gondor skrev:

Står på ett ap og to ad i tillegg til Lamictal.

Og det virket ikke? Håper du har en god psykiater du kan diskutere dette med. Kanskje bør du prøve igjen å kombinere ulike meds.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, så nå at du skrev står og ikke stod. Uansett håper jeg du har en god psykiater å ta dette opp med. Kanskje er det bare noen justeringer som skal til.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, så nå at du skrev står og ikke stod. Uansett håper jeg du har en god psykiater å ta dette opp med. Kanskje er det bare noen justeringer som skal til.

Jeg er veldig fornøyd med psykiateren min. Skal dit neste uke. Takk for at du engasjerer deg!

Skrevet
21 minutter siden, kupton skrev:

Fra 200kan en øke raskt til andre doseringer. 

Det var da godt å høre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...