Gå til innhold

Er jeg ikke bra nok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt mye tid på å støtte og hjelpe en av mine nærmeste i en vanskelig situsjon gjennom lengre tid, også i en tid der jeg selv har hatt viktige ting å tenke på for min egen del. Det å støtte og hjelpe denne personen vært slitsomt for meg, selv om jeg har følt at hen ikke hører på meg har jeg prøvd å holde vedkommede oppe og i live. 

Så ser jeg at denne personen takker andre for hjelp og støtte. Det såret meg litt og fikk meg til å føle at jeg ikke er bra nok? Hvordan ville du følt det om det var deg? 

Anonymkode: f746b...b54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenker på er at man ofte tar sine nærmeste for gitt. Det er ikke sikkert at dette handler om mer enn at hen ikke har tenkt på å takke deg fordi hen ser det som en selvfølge, siden du er en nær person. 

Anonymkode: c2b6c...65a

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt mye tid på å støtte og hjelpe en av mine nærmeste i en vanskelig situsjon gjennom lengre tid, også i en tid der jeg selv har hatt viktige ting å tenke på for min egen del. Det å støtte og hjelpe denne personen vært slitsomt for meg, selv om jeg har følt at hen ikke hører på meg har jeg prøvd å holde vedkommede oppe og i live. 

Så ser jeg at denne personen takker andre for hjelp og støtte. Det såret meg litt og fikk meg til å føle at jeg ikke er bra nok? Hvordan ville du følt det om det var deg? 

Det at han takker andre, betyr jo ikke at han ikke også setter pris på det du har gjort. Jeg tenker at du har problemer med dårlig selvfølelse. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Det at han takker andre, betyr jo ikke at han ikke også setter pris på det du har gjort. Jeg tenker at du har problemer med dårlig selvfølelse. 

Jeg mener ikke at hen skal takke meg. Men historien tatt i betraktning har jeg følt meg som en søppelbøtte hele tiden. Jeg gidder ikke stille opp mer, det er ikke til noen hjelp for hen. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at hen skal takke meg. Men historien tatt i betraktning har jeg følt meg som en søppelbøtte hele tiden. Jeg gidder ikke stille opp mer, det er ikke til noen hjelp for hen. 

Men du skrev i hovedinnlegget at det ble vanskelig for deg når du så ham takke andre for hjelp og støtte? Hvordan forstår du det selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...