Villanda Skrevet 26. juni 2019 Skrevet 26. juni 2019 (endret) Er det bortkasta å ta Zyrtec, eller virker de på to forskjellige H-er? Jeg tar nå Lamictal tre ganger daglig. Det vil da så godt som aldri gå så mye som 12 timer mellom hver dose. Skal serumkonsentrasjon likevel måles 12 t. etter siste dose? Skal det gå kortere tid? Skal jeg dele dagsdosen i bare 2 dagen før? Hvordan blir det mest reelt? Hvis jeg sammenligner tidligere prøver tatt tre og tolv timer etter innrak, ser det ut som den hos meg har halveringstid på ca 12 timer. Forresten, hvis jeg nå, med saktere opptrapping og Zyrtec, likevel får hudforandringer, og ruskfølelse i øye og følelse av solbrent hud, må jeg bare gi meg med Lamictal da? Skulle ønske jeg var helt med på den sammenligningen mellom bilmekanikere og leger. Jeg gjør med bilen det de anbefaler, men psykiatere har jo så forskjellige meninger. Jeg greier ikke stole på at de alle har rett. Burde forholde meg til MIN behandler, jeg vet det, men det er jo ikke sikkert det er han som vet best av dem. Jeg vet at det ikke alltid er gitt hva som er rett, at det er mange veier til Rom og at man noen ganger bare må prøve seg fram, men dette med Lamictalen f.e., der greier jeg ikke stole på dem som mener motsatt av det jeg er overbevist om, særlig ikke når de ikke kan forklare mekanismen bak eller få det til å høres logisk ut. Så hvordan kan jeg vite om jeg kan stole hundre prosent på deres kunnskap når det gjelder andre ting også? Mulig bilmekanikere ikke alltid er enige heller, men der har jeg absolutt NULL peiling selv. Endret 26. juni 2019 av Villanda 0 Siter
ISW Skrevet 26. juni 2019 Skrevet 26. juni 2019 Mianserin virker på histamin-1-reseptorer både i hjernen og kroppen Zyrtec virker kun på histamin-1-reseptorer i kroppen. Hvis du tar en moderat dose mianserin kun om kvelden er det absolutt ikke bortkastet å ta Zyrtec på dagen. Farlig er det uansett ikke. 0 Siter
Villanda Skrevet 26. juni 2019 Forfatter Skrevet 26. juni 2019 29 minutter siden, issomethingwrong skrev: Mianserin virker på histamin-1-reseptorer både i hjernen og kroppen Zyrtec virker kun på histamin-1-reseptorer i kroppen. Hvis du tar en moderat dose mianserin kun om kvelden er det absolutt ikke bortkastet å ta Zyrtec på dagen. Farlig er det uansett ikke. Ok.Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.