Gå til innhold

Mianserins histaminantagonistiske effekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det bortkasta å ta Zyrtec,  eller virker de på to forskjellige H-er?

Jeg tar nå Lamictal tre ganger daglig.  Det vil da så godt som aldri gå så mye som 12 timer mellom hver dose. Skal serumkonsentrasjon likevel måles 12 t. etter siste dose? Skal det gå kortere tid? Skal jeg dele dagsdosen i bare 2 dagen før? Hvordan blir det mest reelt? Hvis jeg sammenligner tidligere prøver tatt tre og tolv timer etter innrak, ser det ut som den hos meg har halveringstid på ca 12 timer. 

Forresten, hvis jeg nå, med saktere opptrapping og Zyrtec, likevel får hudforandringer, og ruskfølelse i øye og følelse av solbrent hud, må jeg bare gi meg med Lamictal da?

Skulle ønske jeg var helt med på den sammenligningen mellom bilmekanikere og leger. Jeg gjør med bilen det de anbefaler, men psykiatere har jo så forskjellige meninger. Jeg greier ikke stole på at de alle har rett. Burde forholde meg til MIN behandler,  jeg vet det,  men det er jo ikke sikkert det er han som vet best av dem. Jeg vet at det ikke alltid er gitt hva som er rett,  at det er mange veier til Rom og at man noen ganger bare må prøve seg fram, men dette med Lamictalen f.e.,  der greier jeg ikke stole på dem som mener motsatt av det jeg er overbevist om, særlig ikke når de ikke kan forklare mekanismen bak eller få det til å høres logisk ut. Så hvordan kan jeg vite om jeg kan stole hundre prosent på deres kunnskap når det gjelder andre ting også? 

Mulig bilmekanikere ikke alltid er enige heller, men der har jeg absolutt NULL peiling selv.

Endret av Villanda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mianserin virker på histamin-1-reseptorer både i hjernen og kroppen

Zyrtec virker kun på histamin-1-reseptorer i kroppen. 

Hvis du tar en moderat dose mianserin kun om kvelden er det absolutt ikke bortkastet å ta Zyrtec på dagen. Farlig er det uansett ikke.

Skrevet
29 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Mianserin virker på histamin-1-reseptorer både i hjernen og kroppen

Zyrtec virker kun på histamin-1-reseptorer i kroppen. 

Hvis du tar en moderat dose mianserin kun om kvelden er det absolutt ikke bortkastet å ta Zyrtec på dagen. Farlig er det uansett ikke.

Ok.Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...