Gå til innhold

Hos psykologen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos psykologen min for en tid tilbake og fikk bunker med spørsmål jeg skulle svare på, innenfor det meste i psykiatrien vil jeg si. Husker ikke halvparten men noe jeg bet meg merke i var en samling spørsmål angående det jeg vil kalle for det overnaturlige. Altså; "Ser du ting andre ikke ser?" "Føler du nærvær av noe som ikke er der"? "Kan du med tankens kraft få ting til å skje?" osv, osv.

De fleste av disse spørsmålene kunne nok et medium, healer osv svart positivt på. Vil det egentlig si at psykiatrien egentlig mener at medium, synske og healere er psyke?

Anonymkode: 4c309...203

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jo ingenting med det overnaturlige å gjøre, men for å teste om personen er paranoid/psykotisk. 

Anonymkode: 4d676...d2f

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jo ingenting med det overnaturlige å gjøre, men for å teste om personen er paranoid/psykotisk. 

Anonymkode: 4d676...d2f

Nei, du har rett, overnaturlige var nok feil ord å bruke her. Det er mer det alternative da kanskje. 

stjernestøv
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos psykologen min for en tid tilbake og fikk bunker med spørsmål jeg skulle svare på, innenfor det meste i psykiatrien vil jeg si. Husker ikke halvparten men noe jeg bet meg merke i var en samling spørsmål angående det jeg vil kalle for det overnaturlige. Altså; "Ser du ting andre ikke ser?" "Føler du nærvær av noe som ikke er der"? "Kan du med tankens kraft få ting til å skje?" osv, osv.

De fleste av disse spørsmålene kunne nok et medium, healer osv svart positivt på. Vil det egentlig si at psykiatrien egentlig mener at medium, synske og healere er psyke?

De sier det spørs hvordan du fungerer i hverdagen,de tror mine evner er på grensen til sykt. Men det sier meg noe, de er ikke sikker tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de har så lite å gripe tak i at det kanskje bare er tatt utgangspunkt i tilfeldige utsagn fra pasienter som tidligere har vært tatt  inn for behandling.Utsagn som kanskje bare har vært sagt for å skremme innpåslitne bort. De skal jo fylle tiden med noe disse psykologene også. Jeg tror ikke på noe overnaturlig. Det meste er menneskeskapt. Bakgrunnen for spørsmålene kan du kanskje spørre dem som har laget dem.

Anonymkode: 3d7b9...485

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror absolutt på medium og healere. Tror noen er født med sånne evner og tror noen har bare veldig lyst til å ha evner.

Jeg forstår jo at spørsmålene er lagt opp til å eventuelt avdekke psykose og paranoia, men mener nå selv at dette er vel ikke da spørsmål man får på et ark som man krysser av på. Er noen i psykose så gir man vel ikke pasienten et ark med spm? Skulle tro at psykolog og psykiater lett vil avsløre det med å stille spørsmål til pasienten og observasjon.

Anyway, hvis jeg var klarsynt så hadde jeg blitt litt  fornærmet hvis jeg fikk disse spørsmålene sammen med andre psyk spørsmål.

Mennesker går til psykolog for alle mulige ting og selv om man feks. er klarsynt og har feks. OCD, så er man vel da ikke psyk på andre områder enn OCD`n.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått samme spørsmål og da har det hatt sammenheng med om jeg har vært psykotisk eller i nærheten av psykose.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, emilie321 skrev:

Jeg har fått samme spørsmål og da har det hatt sammenheng med om jeg har vært psykotisk eller i nærheten av psykose.

Jeg fikk spørsmålene og jeg har aldri vært i nærheten av psykose. Men nå fikk jeg sikkert alle skjema psykologen hadde, kanskje psykologen kjedet seg😄 Sikkert ulik praksis..eller garantert ulik praksis. Ingenting er så tilfeldig som det offentlige helsevesenet!

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de har så lite å gripe tak i at det kanskje bare er tatt utgangspunkt i tilfeldige utsagn fra pasienter som tidligere har vært tatt  inn for behandling.

Beklager, men den teorien er noe tull. Slike spørsmål inngår i tester for personlighetsforstyrrelser og psykisk sykdom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sånne tester da jeg var under utredning for adhd, det var for å utelukke andre ting. Endel spesielle spm var det, som om man drømte om å drepe sin mor eller far, eller drømte seksuelt om dem. Om man prater med blomster osv. Saken er jo at noen opplever slike ting.

Anonymkode: b23da...ed5

AnonymBruker
Skrevet

Har selv fått sånne spørsmål, men var i en periode hvor jeg oppfattet verden som rar, men ikke psykotisk. Ble stilt spørsmålet lattelig mange ganger.

Anonymkode: 20aaa...b36

stjernestøv
Skrevet

Jeg har bare blitt utredet en gang skikkelig,da var det spørsmål om evner og overnaturlige ting. Jeg måtte jo svare sannheten,da fikk jeg diagnosen schizofreni. Det tror jeg Lilli Bendriss også hadde fått ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...