Gå til innhold

Hva er best?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg sliter med mye angst for tiden og noen ganger sover jeg ikke om natta, da blir jeg helt ødelagt. Men tingen er at jeg har en tannlegetime på mandag,lurer bare på å avbestille den i morgen. Jeg er ikke flink å ta vare på tennene mine men har ikke vondt,jeg har mistet nesten en hel tann...fylling og biter av tannen. Og har mistet litt av en annen tann, gjør det noe? Jeg er dritredd tannlege,har vival jeg kan ta men sist prikket det i hele meg selv om jeg tok vival. Er det like greit å avbestille siden jeg ikke har vondt? Hva ville du gjort? Altså hvis du hadde tannlegeskrekk? Hadde du gått selv om det ikke var vondt eller ventet til det ble vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg sliter med mye angst for tiden og noen ganger sover jeg ikke om natta, da blir jeg helt ødelagt. Men tingen er at jeg har en tannlegetime på mandag,lurer bare på å avbestille den i morgen. Jeg er ikke flink å ta vare på tennene mine men har ikke vondt,jeg har mistet nesten en hel tann...fylling og biter av tannen. Og har mistet litt av en annen tann, gjør det noe? Jeg er dritredd tannlege,har vival jeg kan ta men sist prikket det i hele meg selv om jeg tok vival. Er det like greit å avbestille siden jeg ikke har vondt? Hva ville du gjort? Altså hvis du hadde tannlegeskrekk? Hadde du gått selv om det ikke var vondt eller ventet til det ble vondt?

Jeg synes det er veldig dumt å avbestille tannlegetime i en slik situasjon. Hvis du venter helt til du får vondt, så kan det hende at tannlegen må gjøre mye mer omfattende arbeide enn hva som er nødvendig nå, og i tillegg kan også kostnadene bli mye høyere. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes det er veldig dumt å avbestille tannlegetime i en slik situasjon. Hvis du venter helt til du får vondt, så kan det hende at tannlegen må gjøre mye mer omfattende arbeide enn hva som er nødvendig nå, og i tillegg kan også kostnadene bli mye høyere. 

Ok. Jeg bare skammer meg pga tennene mine, da blir det enda verre å gå til tannlege. Får tenke på det da, mulig jeg bare går på den timen. Men sist var jeg der i en time,før var det jo en halv time. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde ikke vært i tvil. Jeg ville dratt. Dette kan fort bli både dyrere og mer omfattende om du venter. Fortell at du har tannlegeskrekk slik at han/hun kan hjelpe deg litt og berolige.

Anonymkode: 9a430...b57

Skrevet
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Selvfølgelig skal du gå. Det er da mye bedre å ta det nå, behandlingen blir enklere og ikke så kostbar. Det er ikke noe å tenke på engang.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke vært i tvil. Jeg ville dratt. Dette kan fort bli både dyrere og mer omfattende om du venter. Fortell at du har tannlegeskrekk slik at han/hun kan hjelpe deg litt og berolige.

Anonymkode: 9a430...b57

Ok. Får kanskje manne meg opp å gå. Sa sist jeg hadde tatt vival så tror han skjønte det, han var veldig rolig og behagelig egentlig. Det er bare hele situasjonen, ligge der å gape og ha null kontroll. Og han borret ikke i tennene sist,bare la noe oppå og presset det ned. Var glad jeg slapp å borre,men det han gjorde sist har gått vekk nå. Må vel gjøre det om igjen da,slapp bedøvelse sist. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Selvfølgelig skal du gå. Det er da mye bedre å ta det nå, behandlingen blir enklere og ikke så kostbar. Det er ikke noe å tenke på engang.

Ok. Får angst bare av å tenke på det,men håper det er enkelt å gjøre noe med. Men dette er flaut, men jeg får det gratis fordi jeg har en kontakt på dagsenteret. Så kostnaden slipper jeg å tenke på,men hater å gå til tannlegen. 

stjernestøv
Skrevet

Husker jeg fikk kjeft av en tannlege en gang, han sa "Du må ta vare på tennene dine, det er en del av livet". Da hadde jeg ekstremt mye hull,håper jeg ikke har hull nå og at jeg slipper å borre. Da må jeg ha bedøvelse,og det i seg selv er jo ille. 

Skrevet

Det kan være lurt å opplyse om at du har tannlegeskrekk når du bestiller time slik at tannlegen er informert og du slipper da å bekymre deg for at tannlegen ikke vet dette. Du kan i tillegg informere om at det er en god del tenner som må fikses.

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, Fionys skrev:

Det kan være lurt å opplyse om at du har tannlegeskrekk når du bestiller time slik at tannlegen er informert og du slipper da å bekymre deg for at tannlegen ikke vet dette. Du kan i tillegg informere om at det er en god del tenner som må fikses.

Jeg bare sier det når jeg kommer inn til tannlegen at jeg har tannlegeskrekk,men har tatt vival. Håper ikke det er en god del tenner, sa jeg hadde mistet en del av en tann og at en tann var nesten vekke, får ikke håpe han vil trekke den for det nekter jeg. Vil ha den der. Dessuten tror jeg han merket det på meg sist, jeg blir veldig usikker og redd. Og han vet jo at jeg har kontakt med psykisk helse i og med at jeg får det gratis. 

stjernestøv
Skrevet

Holder på å trappe ned på truxal og seroquel, men tar den vanlige dosen på søndag. Hvis jeg ikke sover kan jeg bare glemme å gå nedover,det tar meg ca et kvarter å gå. 

Skrevet
9 timer siden, stjernestøv skrev:

Holder på å trappe ned på truxal og seroquel, men tar den vanlige dosen på søndag. Hvis jeg ikke sover kan jeg bare glemme å gå nedover,det tar meg ca et kvarter å gå. 

Det finnes drosjer.

stjernestøv
Skrevet

Herregud tror ikke jeg klarer å gå til tannlegen, fikk melding om time i dag. Og i dag har jeg vært rar og hatt mye angst, tror jeg må ringe mandags morning å si jeg ikke kommer pga psyken. Og når jeg er rar hopper hodet mitt plutselig, kan ikke det når jeg ligger der og gaper. 

AnonymBruker
Skrevet
På 27.6.2019 den 19.49, stjernestøv skrev:

Husker jeg fikk kjeft av en tannlege en gang, han sa "Du må ta vare på tennene dine, det er en del av livet". Da hadde jeg ekstremt mye hull,håper jeg ikke har hull nå og at jeg slipper å borre. Da må jeg ha bedøvelse,og det i seg selv er jo ille. 

Bedøvelse er da ikke vondt.

Anonymkode: ecf16...074

AnonymBruker
Skrevet
På 27.6.2019 den 21.05, stjernestøv skrev:

Jeg bare sier det når jeg kommer inn til tannlegen at jeg har tannlegeskrekk,men har tatt vival. Håper ikke det er en god del tenner, sa jeg hadde mistet en del av en tann og at en tann var nesten vekke, får ikke håpe han vil trekke den for det nekter jeg. Vil ha den der. 

Da råtner den på rot. Enten må den trekkes, eller sette på krone.

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedøvelse er da ikke vondt.

Det er bare hele situasjonen, føler jeg dør eller besvimer i stolen. 

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da råtner den på rot. Enten må den trekkes, eller sette på krone.

Uff er det sånn det blir ja...

stjernestøv
Skrevet

Bare lurer på om det er ok å ta 3 vilval på 5 mg. Jeg blir ikke dopa av 2 ihvertfall. Vil ikke bli dopa,da blir jeg rar. Vil bare bli rolig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde skikkelig tannlegefobi, såpasss at jeg fikk behandling i narkose. Etterhvert har jeg gått 2 ganger i året. Da får jeg ikke hull i det hele tatt. Det er mye enklere å besøke tannlegen ofte, og rense og forebygge, enn å gå 1 gang i tiåret og få masse drøye Reperasjoner.

Anonymkode: c28a5...733

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde skikkelig tannlegefobi, såpasss at jeg fikk behandling i narkose. Etterhvert har jeg gått 2 ganger i året. Da får jeg ikke hull i det hele tatt. Det er mye enklere å besøke tannlegen ofte, og rense og forebygge, enn å gå 1 gang i tiåret og få masse drøye Reperasjoner.

Anonymkode: c28a5...733

Ok det er bra. Jeg skal spør om de kan rense rennene og,det gjorde de ikke sist. Men er redd for den tannen det ikke er noe igjen av nesten,det er helt svart der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...